Vraag

Is KPN Veilig beter dan Windows Defender?

  • 21 September 2023
  • 21 reacties
  • 425 keer bekeken

Reputatie 1

ik heb een hele simpele vraag is kpn veilig beter dan windows defender?


21 reacties

Hoi @jan klaassen . Als ik daar nu antwoord op geef krijg je misschien het ‘wij van wc eend’ gevoel. Dus het lijkt me beter dat onze community zijn mening hierover geeft. 

Ik hoop dat er wat reacties komen. 

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @jan klaassen en @Erwin_ ,

Bij normaal internetgebruik heb je KPN Veilig of een andere virusbeschermer eigenlijk helemaal niet nodig. 
 

De vraag welke van de twee beter is, is wat mij betreft niet relevant. Gebruik je Windows, dan zou ik zelf Windows Defender kiezen als je toch iets van bescherming wilt. 
 

Het meest belangrijk is dat je op jouw computer wel altijd de software-updates draait die de software van Windows beveiligt. 

Reputatie 7

ik heb een hele simpele vraag is kpn veilig beter dan windows defender?

Voor het beschermen van jouw apparatuur tegen virussen en malware is KPN Veilig (F-Secure) mijns inziens niet beter of slechter dan Microsoft Defender.

Ik gebruik al sinds jaar en dag alleen Microsoft Defender op mijn Windows machines en heb nog nooit problemen ondervonden.

Sinds kort is Microsoft Defender ook beschikbaar op Android en ook daar ben ik deze gaan gebruiken.

 

Reputatie 1

dat dacht ik wel maar wou het zeker weten bedankt.

Reputatie 7
Badge +28

Graag gedaan 👍

Reputatie 1

is windows defender beter voor android  dan de gewone defender? heeft dat meerwaarde?

Reputatie 7
Badge +28

Defender is van dezelfde fabrikant. Je hebt verschillende versies voor verschillende apparaten. 

 

Microsoft Defender staat bekend als antivirussoftware voor laptops en pc's. Microsoft voegt daar nu een nieuwe variant aan toe die is bestemd is voor consumenten. Deze heet Defender for Individuals en laat in een vereenvoudigd dashboard zien wat de beveiligingsstatus van verschillende computers, tablets en smartphones is.

Microsoft Defender for Individuals

Gebruikers met een Microsoft 365 Personal-abonnement of een Microsoft 365 Family-abonnement kunnen met Defender for Individuals één app gebruiken voor hun online beveiliging.

Bron: 

https://androidworld.nl/apps/microsoft-lanceert-nieuwe-defender-app-voor-android-ios-windows-en-macos

Reputatie 7

is windows defender beter voor android  dan de gewone defender? heeft dat meerwaarde?

Welke "gewone" Defender?

Android heeft geen ingebouwde antivirus/antimalware functionaliteit anders dan dat de apps in de Google Play Store gescand zijn voordat je ze kunt installeren. Dit is op zich al een goede bescherming maar het beschermt je niet tegen malafide sites en dat is waar Microsoft Defender ook op Android een meerwaarde kan bieden.

Overigens hoef je geen Microsoft 365 abonnement te hebben om Microsoft Defender op Android te gebruiken.

ik heb een hele simpele vraag is kpn veilig beter dan windows defender?

Hallo @jan klaassen je moet KPN Veilig als een aanvulling zien op Windows defender.

Als je KPN Veilig installeert wordt alléén het antivirusdeel van Windows Defender uitgeschakeld, verder werken ze perfect samen is mijn ervaring.

 

Reputatie 1

is windows defender dan gratis op android, en volgens mij is er ook noch bij mijn samsung telefoon een mc afee beveiliging licht dan niet helemaal functioneel maar hij scant af en toe.

Reputatie 7

Microsoft Defender is gratis op Android.

Reputatie 1

Microsoft Defender is gratis op Android.

voor een maand  gratis daarna minimaal 7euro per maand.

Reputatie 7

Microsoft Defender is gratis op Android.

voor een maand  gratis daarna minimaal 7euro per maand.

Hoe kom je daar nu toch bij?

@wjb in de playstore staat bij de omschrijving €7,00 - €99,00
Misschien als je extra functies wilt gebruiken. Ik kan het niet uitproberen want je hebt een ms account nodig of moet er 1 aan maken.

Hallo @jan klaassen en @Erwin_ ,

Bij normaal internetgebruik heb je KPN Veilig of een andere virusbeschermer eigenlijk helemaal niet nodig. 
 

De vraag welke van de twee beter is, is wat mij betreft niet relevant. Gebruik je Windows, dan zou ik zelf Windows Defender kiezen als je toch iets van bescherming wilt. 
 

Het meest belangrijk is dat je op jouw computer wel altijd de software-updates draait die de software van Windows beveiligt. 

Daar be ik het dus volstrekt niet mee eens, en het is een zeer riskante aanbeveling.

Antivirus is meer dan alleen op internet, het gaat om je mails, de whatsapp, en noem maar op. Ook phishing komt helaas voor.

Dus tenzij je een mac hebt of linux waar je relatief veilig bent, zet er een antivirus op. 
 

Reputatie 2
Badge

Hallo ik heb een vraagje. Op de computer heb ik KPN Veilig draaien  zonder problemen. Is het verstandig om KPN Veilig Netwerk te instaleren?

 

Groet

Hallo ik heb een vraagje. Op de computer heb ik KPN Veilig draaien  zonder problemen. Is het verstandig om KPN Veilig Netwerk te instaleren?

 

Groet

Wat is het verschil tussen KPN veilig en KPN Veilig Netwerk @ALSU-Startpagina ?

Of bedoel je KPN Extra Veilig internet voor zakelijke klanten?

 

Reputatie 2
Badge

Hallo ik heb een vraagje. Op de computer heb ik KPN Veilig draaien  zonder problemen. Is het verstandig om KPN Veilig Netwerk te instaleren?

 

Groet

Wat is het verschil tussen KPN veilig en KPN Veilig Netwerk @ALSU-Startpagina ?

Of bedoel je KPN Extra Veilig internet voor zakelijke klanten?

 

Netwerkbeveiliging met ESET | KPN Veilig 

Beide is niet zinvol @ALSU-Startpagina , kpn veilig moet je op ieder apparaat installeren en is gratis tot op zekere hoogte en ESet kost geld, wordt  1 keer geactiveerd en geldt voor je hele thuisnetwerk 

is dit echt of nep?

 

 

 

Beste meneer xxxxxxx,

We hebben nog geen betaling van u ontvangen, ondanks de vorige herinnering.

 

Binnenkort blokkeren wij uw abonnement
U heeft een betaalachterstand op uw Internet (of Digitenne) abonnement van € 46,64.

 
 
 
 
 

Betaal € 46,64 binnen 5 dagen
Doe dit makkelijk en snel met de knop hieronder. Of betaal op kpn.com/betaal. Gebruik hierbij deze persoonlijke code om in te loggen: xxxxxxxxx Met deze code en website kunt u altijd betalen wanneer het u het beste uitkomt. Later betalen? Ga dan naar kpn.com/betaallater. Of maak het bedrag over naar NL41INGB0000467598 op naam van KPN en vermeld hierbij uw klantnummer xxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

 

Hulp nodig of een vraag?
We helpen u graag online. Hier vindt u ons antwoord op veelgestelde vragen.

Meer informatie ➜

Met vriendelijke groet,

Team KPN
Wilco Mol

Reputatie 7

Het lijkt een legitieme mail, het getoonde rekeningnummer klopt in ieder geval.

Maar dat kunnen ze ook opzettelijk gedaan hebben in de hoop dat je toch voor die knop gaat kiezen.

Dat moet je dus in ieder geval niet doen als je het niet vertrouwd. Kies handmatig in de browser voor kpn.com/betaal, dan weet je zeker dan de verzender van die mail daar niet meer tussen zal komen.

En voordat je dat gaat doen moet je natuurlijk even jouw eigen administratie induiken om te kijken of je daadwerkelijk een betaalachterstand zou hebben.

 

Reageer