Beantwoord

KPN veilig blokkeert apps zoals QR-code app.

  • 14 January 2022
  • 2 reacties
  • 224 keer bekeken

Kpn veilig blokkeert tikkies en ook de toevoeging van een vaccinatie in de QR-code app lukt niet meer, omdat de digid app ook niet meer opent. Een recent probleem want voorheen lukte dit allemaal prima. Nadat ik KPN Veilig van mijn Samsung S21 had verwijderd waren de blokkades opgeheven. Heeft iemand een oplossing, anders dan het volledig verwijderen van KPN Veilig?

icon

Beste antwoord door Thomas van KPN 18 January 2022, 08:43

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Reinoud T, welkom op ons forum!
Gebruik je ook de KPN Veilig browser als standaardbrowser? Ik lees dat dit momenteel niet helemaal werkt met sommige apps. Zie ook dit topic:

De (tijdelijke) oplossing daarvoor is Chrome of Firefox in te stellen als standaardbrowser!

  

Wanneer de browser van Kpn-veilig als standaard staat ingesteld, worden bij het openen van DigiD-site niet de juiste keuzes vermeld (niet de digid-app en niet digid-met-sms-controle).

Dat klopt. De DigiD app ondersteunt namelijk niet alle browsers. Hierdoor kan het voorkomen dat de DigiD app niet wil openen. De browsers die wel ondersteunt worden door DigiD zijn:

  • Mozilla Firefox
  • Google Chrome
  • Microsoft Edge

Het inloggen met gebruikersnaam en wachtwoord zou wel moeten werken in de KPN Veilig browser.

 

We zijn uiteraard druk bezig dit te herstellen, helaas heb ik daar nog geen verwachte termijn voor. 

Nog dank voor deze reactie. Ik heb wel Google Chrome al heel lang als standaardbrowser ingesteld. En mijn post ging ook over het probleem met betaalverzoeken in combinatie met KPN Veilig. Ik begreep uit een andere reactie dat dit probleem na de laatste update is ontstaan en dat F-secure werkt aan een oplossing. Ik hoor graag waneer die beschikbaar is.Â