Beantwoord

KPN Veilig foutmelding opnieuw opstarten vanwege een fout

  • 25 August 2022
  • 7 reacties
  • 342 keer bekeken

Na enige tijd van bijwerken, komt de pop up dat er opnieuw opgestart moet worden vanwege een fout in KPN Veilig. De melding blijft komen ook na opnieuw opstarten.

Wat is hier aan te doen, aangezien het product nu niet werkt!?

icon

Beste antwoord door GeSp 25 August 2022, 13:37

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +18

Hallo @RJAM 

 

Je kan proberen of eerst verwijderen en dan weer installeren werkt.

https://www.kpn.com/service/internet/veilig-internetten/kpn-veilig/kpn-veilig-op-pc.htm

Lukt herinstallatie niet of krijg je weer dezelfde fout dan kan je het Verwijderprogramma bij F-Secure downloaden en hem daarmee grondig verwijderen, daarna weer opnieuw installeren via KPN.

https://community.f-secure.com/common-home-nl/kb/articles/5439-hoe-kan-ik-f-secure-producten-verwijderen-met-het-verwijderprogramma

Dat heb ik inmiddels gedaan wat dan wel weer een licentie kost!! Vind ik een beetje raar!

Had voor 5 apparaten licenties, waarvan 2 in gebruik en nu dus 3…..Op 2 apparaten.

Zo kan ik ook aan de omzet komen ;(

Reputatie 7
Badge +18

Het werkt nu weer goed?

Die ene licentie moet je weer vrij kunnen geven, staat onder Meer weten in de 1ste link:

Hoe geef ik een licentie vrij voor een ander apparaat?

1. Log in op de KPN veilig beheer pagina (op https://veilig.kpn.com)

 

2. Klik op het apparaat waarvan je de licentie wilt vrijgeven en ga naar instellingen. Klik op licentie vrijgeven:

 

Er volgt een scherm met een voortgangsweergave. Na het verdwijnen van dit scherm is de licentie vrijgegeven en kun je deze toewijzen aan een ander apparaat.

Is gedaan, vrij gegeven, maar nog steeds 3 verbruikt. Verder werkt het dan weer wel.

Toch 1 licentie verloren gegaan wat nog wel een keer zal gebeuren. Tot dat de 5 licenties op zijn en we bij moeten kopen. 

Behoorlijk waardeloos! Vind dit echt slecht en een goed voorbeeld van JAMMER.

 

 

Reputatie 7
Badge +18

Misschien dat het systeem nu tijdelijk de licentie nog niet heeft vrijgegeven maar normaal gebeurt dat wel.

Kijk anders morgen nog eens, is hij dan nog niet vrijgegeven meldt dat dan hier, dan zal er een KPN medewerker naar moeten kijken waarom dit bij jou niet gebeurd is (duurt vaak wel even voor ze aan een topic toekomen).

Reputatie 7
Badge +19

Hoi @RJAM, welkom op ons forum!

Ons forum is vooral voor en door klanten: ik zie dat @GeSp je al op weg geholpen heeft. Goed om te lezen dat het opnieuw installeren van KPN Veilig gelukt is en dat je van de melding af bent. Ik lees dat er op de een of andere manier wel een extra licentie verbruikt werd, dat hoort inderdaad niet zoals @GeSp ook aangaf. Heb je later nog gekeken of je de licentie er weer bij hebt gekregen?

Volgens mij is het opgelost, al heb ik daar niet meer naar gekeken. Dank voor de reacties.

Met vriendelijke groet,