Vraag

KPN Veilig geeft melding: Virusbescherming heeft een schadelijk bestand geblokkeerd. Als u het wilt verwijderen start u de computer opnieuw

  • 9 November 2023
  • 5 reacties
  • 85 keer bekeken

Badge

kpn veilig blijft vragen opnieuw op te starten, opnieuw installeren helpt niet.

Op een laptop van het merk BTO.

Vaste PC geeft deze melding niet.

De melding luidt:

Virusbescherming heeft een schadelijk bestand geblokkeerd. 
Als u het wilt verwijderen start u de computer opnieuw. 

Deze melding blijft zich herhalen, ook na het opnieuw opstarten van de laptop. En KPN Veilig verwijderen heeft ook niet geholpen. 


5 reacties

Reputatie 7
Badge +18

Hallo @WillemHimself 

 

Geeft KPN Veilig ook nog aan om welk “schadelijk” bestand het gaat?

Badge

Dank voor je aandacht, maar nee, het pop-up scherm geeft alleen aan dat er een schadelijk bestand gesignaleerd is en dat ik om dat bestand te blokkeren de pc (laptop) opnieuw moet starten. Ik heb dat herstarten al zeker 100 keer gedaan, helpt dus niks. Op een forum las ik dat ik dat F-secure een tool heeft om alles van FG-secure van mijn laptop te verwijderen om het later weer fris te kunnen installeren. Die tool werkt prima alleen de pop-up blijft maar komen.

Ook verwijderen met Revo-uninstaller heeft geen resultaat gehad. Het is allemaal niet zo'n ramp maar als ik ergens een presentatie heb en die pop-up komt in beeld geeft dat reacties.

Het vreemde is dat ik op mijn vaste pc hetzelfde antivirus programma draai en nog nooit een dergelijke pop-up heb gekregen. Ik heb ook geen zin om m'n hele laptop van nieuwe software te voorzien, F-secure moet maar met een oplossing komen denk ik? Het geruststellende voor mij is dat ik niet de enige ben . . .

Reputatie 7

Is die popup dan wel van F-secure cq KPN Veilig?

Kan je hier eens een screenshot plaatsen van die popup?

Badge

 

Reputatie 7
Badge +9

@WillemHimself Open de laatste scan report en zoek de naam van de bestand. Waarschijnlijk is hij nog voor F-Secure uitgevoerd, daarom kan f-secure hem niet verwijderen

Reageer