Beantwoord

KPN Veilig incompatible met F-Secure update?

  • 20 April 2024
  • 14 reacties
  • 216 keer bekeken

Onlangs kreeg ik een update verzoek van F-Secure. Ik heb een password kluis van hun.
Bij het updaten van de F-secure app krijg ik de melding dat KPN-veilig Virusscanner incompatible is met F-Secure, en om de nieuwe F-secure te installeren moet ik KPN-Veilig verwijderen. Dat gaat niet goed natuurlijk. Graag advies!

Harry

 



 

icon

Beste antwoord door TDN 20 April 2024, 11:57

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7
Badge +9

@H.dB Jouw probleem lijkt op dat hier

 

Er lijkt geen oplossing anders dan de KPN-virusscanner te deinstalleren als je ID-protection wilt gebruiken. Dat maakt het abonnement wat ik nu heb veels te duur omdat ik dan ook nog een AV app licensie moet kopen. Goedkoper is alles bij F-secure onder te brengen en dan naar een goedkopere internet leverancier over te stappen. Nu zijn alle XS4all voordelen en de hogere kosten van het abbonement niet echt meer te verantwoorden.

Of komt KPN nog met een officieel antwoord/oplossing?

 

 

na zowel KPN (XS4ALL) als f-secure te hebben gesproken blijkt het volgende:

  • KPN is mogelijk nog bezig om te kijken wat er wel en niet kan bij de nieuwe app i.s.m. F-secure
  • De nieuwe app van F-secure kan naast andere (maar niet KPN veilig) draaien
  • Upgrade naar nieuwe app moet omdat anders je beveligiing niet meer word geupdate en kan alleen lezen en niet meer nieuwe paswoorden uploaden
Reputatie 3
Badge

Goedemiddag,

Ik heb precies hetzelfde probleem.

Het zou raar zijn als KPN het niet op gaat lossen.

Namelijk destijds deze software jaarlijks gekregen van XS4ALL (KPN) en daarna betaald zelf moeten voortzetten. En nu na 1 jaar al niet meer ondersteunen ???? 

Vreemd.

M.v.g.

Reputatie 3
Badge
  • KPN is mogelijk nog bezig om te kijken wat er wel en niet kan bij de nieuwe app i.s.m. F-secure

Kan iemand van KPN reageren, wat er gaat gebeuren, want ik zit nu op 2 pc’s zonder KPN veilig.

Reputatie 3
Badge

Ik heb nu alleen nog de veiligheid van Microsoft en dat is niet wenselijk.

Reputatie 3
Badge

Heeft iemand al een oplossing?

Ik hoor het graag.

Want de vraag is een week geleden gesteld?

 

Reputatie 3
Badge

Deze beveiliging software wordt gratis geleverd bij Freedom Internet, KPN, XS4All en Ziggo. 
En niemand heeft dit probleem??? En F-Secure doet niets? En KPN? We wachten af ………

Kpn virusscanner werkt niet meer, wat is er aan de hand en wat kan ik doen om het werkend te krijgen? 

Reputatie 7
Badge +12

Hoi @Mr. TM en @Karina68!

Onze technische dienst heeft/had dit in onderzoek en ik lees in dit topic al berichten van mensen die aangeven dat het inmiddels weer werkt. Wat is de status bij jullie op dit moment?

Reputatie 3
Badge

Helaas nog niet.

Werkt goed nu.. Heb iedere keer de scanner opgestart en het scande beetje bij beetje.. Duurde lang maar had uiteindelijk 100% gescand

Reputatie 7
Badge +20

@Mr. TM kun je je PC nog eens herstarten en de installatie vanaf het begin nog eens doorlopen? Inclusief het opnieuw downloaden via veilig.kpn.com?

Bij poging tot installatie van de nieuwe app F-secure app op windows krijg ik nog steeds de melding dat KPN veilig incompatible is. F-secure geeft zelf ook aan dat de standalone versie niet samengaat met Total. Voor de duidelijkheid ik gebruik en betaal voor het ID protectiondeel van F-secure en gebruik samen met KPN veilig kan vooralsnog niet (zie onder). Overigens werkt het wel samen op android…..

 

Dit is een ander probleem dan in het topic waar @Thomas van KPN maar linkt.

 

 

Reageer