Beantwoord

KPN Veilig installeert niet en verwijderd zichzelf op 99%

  • 27 January 2022
  • 7 reacties
  • 166 keer bekeken

Hallo, 

ik heb KPN Veilig aan mijn PC gelinkt, en het programma gedownload, maar hij installeert niet.


Dit zijn de stappen die ik gedaan heb:

 

  1. deinstalleer firewall & antivirus, PC opnieuw opgestart
  2. alles opgeruimd+registry gecleaned met cccleaner
  3. FSUninstallationtool gerunt, PC opnieuw opgestart
  4. alles opgeruimd+registry gecleaned met cccleaner
  5. PC aan KPN veilig toegevoegd zodat de PC een licentie heeft, KPN veilig gedownload
  6. installeer kpn veilig
  7. op 99% deinstalleert KPN veilig zichzelf gedeeltelijk, en geeft het volgende error bericht:


    Als PC opnieuw opstart dan geeft hij een melding dat FS-Secure geinstalleerd is (dit zijn de overgebleven bestanden en processen die KPN veilig zelf heeft geinstalleerd)

    Dus deze weer verwijderen, PC opnieuw opstarten

    Dan op 99% krijg je weer hetzelfde “Something went wrong”



Er staat geen enkele ander beveiligings programma geinstalleerd (behalve windows Defender, wat onderdeel van windows is.) 

Heb net anderhalf uur met de KPN service telefoon gesproken en uiteindelijk was het de man aan de telefoon die zegt “er staat een beveiligingsprogramma geinstalleerd” terwijl dat toch echt niet zo is. 
dus weinig hulp aan gehad.

Weet iemand hoe ik wel KPN veilig kan installeren?
 

icon

Beste antwoord door Rutger van KPN 31 January 2022, 15:14

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Bas234 ,

Begin eerst met de restanten te verwijderen op de officiële manier: 

https://www.kpn.com/service/internet/veilig-internetten/kpn-veilig/kpn-veilig-op-ios.htm

Volg daar de instructie van KPN Veilig verwijderen. 
 

Start daarna jouw computer opnieuw op. 
 

En pas daarna KPN Veilig installeren volgens instructie van de link hierboven. 

Beste @Noordzee 

KPN veilig staat niet geinstalleerd en kan ik dus op deze manier niet verwijderen.

Het heeft nooit op de PC geinstalleerd gestaan, alleen de bestanden die deze installatie attempt erop gezet heeft. maar KPN veilig staat niet als een programma geinstalleerd en kan ik dus ook niet op de officiele manier verwijderen.

 

 

 

Reputatie 7
Badge +28

Heb je het wel geprobeerd? 
 

Je schrijft namelijk zelf : KPN Veilig verwijdert zich gedeeltelijk. Vermoedelijk staan er dus nog restanten op jouw PC. 
 

Jouw tekst: 

op 99% deinstalleert KPN veilig zichzelf gedeeltelijk, en geeft het volgende error bericht:

ja het laat een map achter, maar staat niet als programma geinstalleerd, dus kan het niet op de manier verwijderen als de site zegt omdat het niet als een programma geregistreerd staat in het systeem.

De FsUninstallationtool verwijderd het wel en laat een lege map achter. 

Maar als ik dan KPN veilig probeer te installeren dan gebeurd weer hetzelfde; 
Gedeeltelijke installatie, error op 99%, restart> detecteerd dat F-Secure is geinstallereerd door KPN Veilig>probeerd dat te verwijderen>restart>error> restart> F-secure is er nog steeds gedeeltelijk dus moet het met de FsUninstallationtool verwijderen en dan beginnen we weer bij voor af aan.

Reputatie 7
Badge +15

@Bas234 Welkom op het forum. 

Wat irritant dat het niet lukt om KPN Veilig te installeren. Ik durf niet direct te zeggen waar het fout gaat. 

Maar F-Secure heeft zelf wel een handige pagina met tools, wellicht dat het daarmee lukt om er uit te komen? 

@Bas234 Welkom op het forum. 

Wat irritant dat het niet lukt om KPN Veilig te installeren. Ik durf niet direct te zeggen waar het fout gaat. 

Maar F-Secure heeft zelf wel een handige pagina met tools, wellicht dat het daarmee lukt om er uit te komen? 

helaas niet. 

Dat is gewoon de FUninstall tool die ik al gebruikt heb.

 

Reputatie 7
Badge +15

@Bas234 Jammer dat dit het probleem niet heeft kunnen oplossen. 

Mag ik vragen welke Windows versie je gebruikt?