Beantwoord

KPN Veilig installeren op een Windows 7 PC lukt niet

  • 9 December 2023
  • 11 reacties
  • 120 keer bekeken

Reputatie 1

Ik wil op mijn tweede (aparte oude) pc met windows 7 F-secure installeren, maar dat kan blijkbaar niet. Op de 'grote pc met windows 11’  lukt dit wel, maar op deze dus niet. Hoe wel?

icon

Beste antwoord door N.N. 9 December 2023, 15:57

Bekijk origineel

11 reacties

Windows 10 en lager wordt niet meer ondersteund door KPN Veilig @Victor62 

De 

Ondersteuning voor Windows 7 is beëindigd op 14 januari, 2020, aldus Microsoft

Ik zou dus voor een nieuwer besturingssysteem gaan.

Reputatie 1

De fout ligt dus bij Microsoft en niet bij KPN? M.a.w.. word je verplicht een nieuwe pc te kopen…  Op mijn nieuwe PC lukt dit inderdaad wel.

De "fout" ligt bij jou @Victor62 , jij bent niet met je tijd meegegaan, de ondersteuning houdt een keer op van oudere producten., jammer, maar helaas.

Reputatie 1

Ja, jammer maar helaas. Ik heb meerdere pc's aan de router gekoppeld, waarvan ééntje met windows 11 en nog twee met win 7. Via wifi zit het mobieltje ook nog gekoppeld. Om op Internet te surfen werkt alles gewoon top. Misschien met de win 11 pc een tweede router gebruiken en daar dan de rest aan koppelen. Bedankt voor de info.

Je kunt de oude pc natuurlijk nog wel off line gebruiken, dus om veiligheidsredenen niet meer het internet opgaan @Victor62 

Reputatie 7
Badge +7

Ja, jammer maar helaas. Ik heb meerdere pc's aan de router gekoppeld, waarvan ééntje met windows 11 en nog twee met win 7. Via wifi zit het mobieltje ook nog gekoppeld. Om op Internet te surfen werkt alles gewoon top. Misschien met de win 11 pc een tweede router gebruiken en daar dan de rest aan koppelen. Bedankt voor de info.

mooi is dat, he. Die oude troep werkt gewoon, ondersteuning of niet. Waarom zou je het wegdoen? O ja, vergelijkbaar met je voordeur op slot, maar de achterdeur wagenwijd open laten staan. Iets met de zwakste schakel. Gauw die gatenkaas weghalen, je hele netwerk incl die glimmende Windows11 pc  lopen gevaar. Die Win7 pc’s zijn al lang gehackt, alleen weet je het (nog) niet 

Reputatie 1

Hoi Emiel, Ik gebruik meerdere Pc's omdat, niet alleen ouwe troep, voor diverse zaken. Eén pc is, met een audiokaart om geluid te bewerken en af te spelen,voor mijn stereo installatie (zware oude versterker met alleen volume regeling).

Bij mijn tv staat nog een ouwe pc, vooral om video op te nemen, af te spelen en als DVD speler/brander.

Op mijn bureau staat de 'moderne’ pc, Windows 11 met virusscanner voor Internet.

Verder nog een ouwe palmtop en/of mobieltje voor in de slaapkamer (of de wc…..) met werkende Wifi.

De bedoeling is om de moderne Win 11 pc aan te sluiten op één van de vier ethernet uitgangen van de KPN router als 'buffer/mainframe/server’ met daarop de virusscanner en van daaruit, naar een oude tweede router als verdeler, verder naar de voornoemde apparaten.

Een eigen apart netwerkje en niet die van KPN dus.

O ja: Financieel heb ik het slecht en moet dus roeien met de riemen die ik heb en ga dus niet alles nieuw kopen…

 

Reputatie 7
Badge +9

@Victor62 Ondersteuning voor Windows 7 eindigt op 14 augustus 2023

Ondersteuning voor Windows 7 eindigt op 14 augustus 2023

Vanaf 14 augustus 2023 ondersteunt F-Secure niet langer het besturingssysteem Windows 7.

Microsoft heeft de ondersteuning voor Windows 7 op 14 januari 2020 beëindigd. F-Secure kan de veiligheid van uw computer niet langer garanderen, zelfs niet als ons beveiligingsproduct is geïnstalleerd. We zijn dan ook genoodzaakt de ondersteuning voor Windows 7 te beëindigen.

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Victor62 ,

De ondersteuning voor Windows 7 is onlangs (14 augustus 2023) beëindigd door F-secure, het bedrijf wat achter KPN Veilig zit. 
 

bron: 

https://community.f-secure.com/common-home-nl/kb/articles/29265-ondersteuning-voor-windows-7-eindigt-op-14-augustus-2023

 

Ondersteuning voor Windows 7 eindigt op 14 augustus 2023 

Vanaf 14 augustus 2023 ondersteunt F-Secure niet langer het besturingssysteem Windows 7.

Microsoft heeft de ondersteuning voor Windows 7 op 14 januari 2020 beëindigd. F-Secure kan de veiligheid van uw computer niet langer garanderen, zelfs niet als ons beveiligingsproduct is geïnstalleerd. We zijn dan ook genoodzaakt de ondersteuning voor Windows 7 te beëindigen.

Wat betekent dit?

Dit betekent dat er geen productupgrades meer zullen zijn voor computers met Windows 7 zodra we versie 19.0 uitbrengen. Vanaf 14 augustus 2023 ontvangt het product ook geen updates van de virusdatabase meer.

Wat moet ik doen?

Voor de meeste veiligheid en zekerheid, stopt u met het gebruik van Windows 7. Upgrade het besturingssysteem naar een nieuwere versie van Windows of schaf een nieuwe computer aan met het Windows 10-besturingssysteem of nieuwer.

Attentie: Als u een computer met Windows 7 blijft gebruiken, vermijd dan gevoelige handelingen op de computer, zoals bankieren of online winkelen.

Reputatie 1

Bedankt, ik kom er wel uit. Heb tijd en ruimte genoeg om e.e.a. te vinden wat kan en/of nodig is. Moet het alleen doen zonder centjes...

M.v.g.

Reputatie 7
Badge +9

@Victor62 Je kan beter een mini pc kopen, die kost minder als de stroomkosten voor jouw ouwe win7-pc, evtl. een usb-dvd-brander kopen voor 15,-€

Ik heb b.v. deze als kado voor een kennis gekocht

 

Reageer