Vraag

KPN Veilig ziet podcast-app als onveilig

  • 25 March 2022
  • 2 reacties
  • 13 keer bekeken

KPN Veilig ziet mijn podcast-app PlayerFM als onveilig. Dat is tot nu toe nog nooit zo geweest.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2 reacties

Reputatie 7
Badge +19

Hoi en van harte welkom @JJ Koning!

We helpen je hier graag op weg. Ik begrijp dat KPN Veilig een programma in de weg zit, terwijl dat eerder niet zo was. Op wat voor apparaat ervaar je dit? En wat gebeurt er precies, wordt de hele app geblokkeerd of krijg je alleen een melding te zien? 

Op een computer kan je KPN Veilig bijvoorbeeld openen en vervolgens naar ‘Hulpmiddelen’ gaan, aan de linker kant in het menu. Vervolgens kan je daar bij ‘App- en bestandsbeheer’ bekijken welke apps toegestaan of juist geblokkeerd worden. Hier kan je een app ook toestaan als je wilt. Laat maar weten of je er uit gekomen bent.

Het gaat in dit geval om PlayerFM op mijn Samsung-telefoon. En  ik krijg telkens bij opstarten van de telefoon (en soms ook tussendoor) de melding dat het de app ‘potentieel gevaarlijk’ is met een uitroepteken in een gele driehoek. Ik kan dat nergens uitschakelen.