Vraag

KPNVeilig blokkeert alle webpagina's van DPGMEDIA.nl (kranten)

  • 26 August 2022
  • 31 reacties
  • 1332 keer bekeken

Reputatie 2

Vanaf vandaag 26-8-2022 blokkeert KPNveilig ineens alle webpagina's van kranten die onder DPGMedia.nl vallen, zoals AD, Volkskrant. Nu 11.11 is het plotseling weer goed. Heb veilig websurfen uitgeschakeld , krijg dan wel toegang. Nu weer ingeschakeld en krijg ook nu wel toegang. Onbegrijpelijk en onbetrouwbaar!


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

31 reacties

Reputatie 2

Ik reageer zelf als inbrenger van dit item, omdat het probleem toch blijft bestaan. De computer werkt onder windows 7 pro ( ik weet het, wordt niet meer ondersteund) Op dezelfde computer ingelogd als Administrator geen blokkering bij AD of Volkskrant. Log ik in op mijn andere account als standaardgebruiker blijft de blokkering vanwege DPGMedia.nl . Heb deze website myprivacy.dpgmedia.nl nu toegevoegd aan Uitzonderingen onder Veilig browsen in Instellingen en dat werkt, maar is niet zoals het hoort te werken, want deze webpagina van de uitgever behoort niet door KPNVeilig geblokkeerd te worden. Als standaardgebruiker heb ik als Administrator deze pagina aan Uitzonderingen moeten toevoegen. Ook nu KPNVeilig opnieuw geinstalleerd na eerst verwijderd te hebben), verandert niets aan deze toestand. Tot vandaag altijd zonder blokkering deze kranten van DPGMedia kunnen inzien.

Ik ben al sinds vanmorgen aan het zoeken waar het probleem aan ligt. Ik heb KPN veilig volledig verwijderd van mijn windows 7 computer. Hierna kon ik weer op de sites van AD, Volkskrant, Trouw, Totaal TV en nog vele andere websites. Ik vind het een schandaal dat KPN hier ook totaal geen melding van maakt en dat ik hier in de avonduren pas achter kom. Heb alle instellingen van webbrowsers nagekeken. Dit is onder Xs4all nooit eerder voorgekomen. Wat een waardeloos produkt!!!

Reputatie 2

OHANSO , vriendelijk dank voor je reactie. Begrijpelijk dat na volledige verwijdering van KPNVeilig de blokkering is opgeheven. Ik begrijp uit je verhaal dat toegang wel weer lukte zonder opnieuw de installatie van KPNVeilig uit te voeren. Zelf werk ik ook met een 1  jaar oude computer met windows 11 pro, maar daar komt geen KPNVeilig meer op, wel een ander beveiligingsprogramma er op geinstalleerd, maar ik mag denk ik geen naam noemen. Heb althans niet de moeite genomen om de reglementen er op na te lezen.

Reputatie 7

Zelf werk ik ook met een 1  jaar oude computer met windows 11 pro, maar daar komt geen KPNVeilig meer op, wel een ander beveiligingsprogramma er op geinstalleerd, maar ik mag denk ik geen naam noemen. Heb althans niet de moeite genomen om de reglementen er op na te lezen.

Natuurlijk mag je wel een naam noemen.

Zelf gebruik ik ook geen KPN Veilig (F-Secure) omdat dit vaak ellende oplevert.

Ik gebruik ook geen ander "beveiligings"programma anders dan Windows Defender.

Reputatie 2

Dag wjb, vriendelijk dank voor je reactie. Sinds de ombouw naar windows 11 pro op een door een computerwinkel gebouwde pc (eind vorig jaar een update van de processor op het moederbord naar TPM2 door diezelfde winkel)  en ben ik op hun aanraden naar ESET NOD32 antivirus overgestapt. Dat schijnt voldoende te zijn. Daarvoor een jaar met het zeer opdringerige Bitdefender gewerkt en daarvoor met het nog opdringeriger geworden Symantec Norton internet security. Bedrijven die er geen enkele moeite mee hebben je midden in je werk te storen met reclames en onvoorspelbare en oncontroleerbare waarschuwingen. Bij XS4ALL ging het naar mijn ervaringen goed, maar het veranderde op slag bij de overzetting naar KPN. ESET werkt in stilte op de achtergrond , zo is mijn ervaring tot nu toe, maar het kan veranderen….

Reputatie 7

Dag wjb, vriendelijk dank voor je reactie. Sinds de ombouw naar windows 11 pro op een door een computerwinkel gebouwde pc (eind vorig jaar een update van de processor op het moederbord naar TPM2 door diezelfde winkel)  en ben ik op hun aanraden naar ESET NOD32 antivirus overgestapt. Dat schijnt voldoende te zijn. Daarvoor een jaar met het zeer opdringerige Bitdefender gewerkt en daarvoor met het nog opdringeriger geworden Symantec Norton internet security. Bedrijven die er geen enkele moeite mee hebben je midden in je werk te storen met reclames en onvoorspelbare en oncontroleerbare waarschuwingen. Bij XS4ALL ging het naar mijn ervaringen goed, maar het veranderde op slag bij de overzetting naar KPN. ESET werkt in stilte op de achtergrond , zo is mijn ervaring tot nu toe, maar het kan veranderen….

Waarom zou je überhaupt een antivirus toepassing op jouw Windows 11 machine plaatsen, wetende dat die al voorzien in van Windows Defender, een virusscanner die tegenwoordig de hoogst haalbare scores haalt.

Reputatie 2

Ik weet het, de eigenaar van de computerwinkel vertelde mij dat ook, maar stelde wel voor om ESET er extra bij te nemen, ook omdat ik er naar vroeg. Hij is reseller van ESET, dus wil wat verkopen, maar ziet ook de klant, wat ik zeer waardeer. Ik kan het niet controleren met mijn ervaring als gewoon computergebruiker sinds 1990, ja dat klinkt indrukwekkend maar het stelt eigenlijk niets voor in deze razendsnelle veranderende digitale wereld. Ook het langdurig werkzaam geweest zijn als tekenaar met diverse CAD-software zegt allemaal weinig over mijn inzicht in het systeem en zijn beveiliging. Maar ik kan het nog steeds bijhouden. Moet ook wel. Maar ik heb nog geen oplossing voor de blokkering, kan ook zo zijn dat DPGMedia.nl iets veranderd heeft, waardoor KPNVeilig reageert.

Reputatie 7

Ik gebruik al jaren niets anders meer dan Windows Defender en ik heb in al die jaren nog geen vervelende dingen op één van mijn PC's en Laptop gehad.

Windows Defender doet anno 2022 echt niet meer onder op ander virusscanners.

Bron

OHANSO , vriendelijk dank voor je reactie. Begrijpelijk dat na volledige verwijdering van KPNVeilig de blokkering is opgeheven. Ik begrijp uit je verhaal dat toegang wel weer lukte zonder opnieuw de installatie van KPNVeilig uit te voeren. Zelf werk ik ook met een 1  jaar oude computer met windows 11 pro, maar daar komt geen KPNVeilig meer op, wel een ander beveiligingsprogramma er op geinstalleerd, maar ik mag denk ik geen naam noemen. Heb althans niet de moeite genomen om de reglementen er op na te lezen.

Probleem is er nog steeds na het opnieuw installeren van KPN veilig. Ik heb alleen myprivacy.dpgmedia.nl nu toegevoegd aan Uitzonderingen onder Veilig browsen. Versie 18.2 - 4.70.1304.0/SAFE, is alleen niet de laatste versie van F-secure. Ze zitten al op 18.4.

Reputatie 4
Badge +3

Ik heb het zelfde, maar alleen als ik een AD of Volkskrant site wil openen in het incognito venster van Chrome. In het "gewone” venster wordt de pagina wel geopend.

Ik gebruik W10 met (nog steeds) F-Secure van XS4ALL.

Met Windows10 Pro (21H2) en F-Secure (18.2 laatste update 29-08-2022) heb ik hetzelfde probleem als hier beschreven.
Alle websites van DPGMedia, waaronder nu.nl, vk.nl en intermediair.nl,  worden naar de myprivacy.dpgmedia.nl website geleid.
F-Secure meldt dat die website niet in orde is met de mededeling "KPN Veilig has listed this website as harmful. We recommend you do not enter this website."
Na het toevoegen van de laatstgenoemde site aan de toegestane websites van F-Secure zijn de DPGMedia sites weer bereikbaar.
Heeft iemand al een oplossing voor dit probleem gevonden?


 

Reputatie 4
Badge +3


Na het toevoegen van de laatstgenoemde site aan de toegestane websites van F-Secure zijn de DPGMedia sites weer bereikbaar.
Heeft iemand al een oplossing voor dit probleem gevonden?


 

Blijkbaar is er recent iets veranderd bij F-Secure of dpgmedia. Die zouden weer iets moeten aanpassen.

Tot dan heb je, denk ik, de juiste voorlopige oplossing toegepast.

Ik zal voor jullie navragen of dit bekend is bij f-secure. 

Ik kreeg gisteren een update van kpn-veilig moest pc opnieuw opstarten. Vervolgens blijkt dat dezelfde kranten nog steeds worden geblokkeerd. Ik word hier een beetje moe van. Wat een waardeloos beveiligingsprogramma. NA 4 DAGEN NOG STEEDS NIET OPGELOST!!!

Reputatie 7
Badge +9

Ik zal voor jullie navragen of dit bekend is bij f-secure. 

Hier hetzelfde probleem met alle websites van DPG Media, @Erwin_. Ik ben benieuwd wat het antwoord van F-Secure zal zijn.

Piet.

Mogelijk gevolg van een "ruzie”, zie (zoek):

Reactie KPN op berichtgeving in Volkskrant

 

Overigens is alleen de toegang naar het subdomein

myprivacy.dpgmedia.nl geblokkeerd, op dpgmedia.nl kan men gewoon binnen (zonder eerst toe te staan).

Reputatie 2

Ik heb dit probleem ook al telefonisch gemeld, het is al gedeeltelijk ‘gerepareerd’: op de mobiel van mijn vrouw met KPN Veilig kregen we ook de veiligheidsmelding bij nu.nl. Op de laptop met W10 en KPN Veilig worden  sites van dpgmedia.nl nog 'geblokkeerd’: zoals indebuurt.nl/denhaag/

Bij mij hetzelfde. De link myprivacy.dpgmedia.nl/consent?siteKey= ... geblokkeerd.

Heb de link gekopieerd en aangepast naar myprivacy.dpgmediagroup.net/consent?siteKey= …
En deze handmatig “gepost”.

Daarna werd er niets meer geblokkeerd.

Reputatie 7
Badge +9

Sinds vandaag is bij mij het probleem opgelost, zonder dat ik instellingen heb veranderd. De DPG Media-sites werken weer.

Piet.

Sinds vandaag is bij mij het probleem opgelost, zonder dat ik instellingen heb veranderd. De DPG Media-sites werken weer.

Piet.

Dat is goed nieuws, @P.J.M. van der Vooren .  

Is dit ook het geval bij de anderen in dit topic?

Reputatie 2

Jazeker, sinds gisteren.

Bij mij is het probleem nog niet opgelost.

Als ik Nu.nl wil bekijken, dan krijg ik eerst een flits van de site te zien en vervolgens wordt doorgeschakeld naar  https://myprivacy.dpgmedia.nl/consent/?siteKey=ucf98legs1caotgh&callbackUrl=https%3A%2F%2Fwww.nu.nl%2Fprivacy-gate%2Faccept%3FredirectUri%3Dhttps%253A%252F%252Fwww.nu.nl%252F

Op de Iphone en Ipad heb ik geen enkele probleem.

Helpdesk XS4ALL zegt dat het probleem bekend is, het probleem op de een of andere manier wordt veroorzaakt door KPN beveiliging en dat men driftig op zoek is naar een oplossing.

Ik gebruik Windows 10 en Mozilla Firefox. 

Reputatie 7

Helpdesk XS4ALL zegt dat het probleem bekend is, het probleem op de een of andere manier wordt veroorzaakt door KPN beveiliging en dat men driftig op zoek is naar een oplossing.

Wat voor een beveiliging zou dat dan moeten zijn?

Gebruik jij KPN veilig?

Inderdaad, via xs4all. Bij het oude xs4all gebruikte ik F-secure waarbij ik nooit een probleem heb gehad. De problemen zijn omstreeks 26 augustus ontstaan.

Reputatie 7

Inderdaad, via xs4all. Bij het oude xs4all gebruikte ik F-secure waarbij ik nooit een probleem heb gehad. De problemen zijn omstreeks 26 augustus ontstaan.

Ik denk dat de oorzaak van dit issue bij f-secure ligt. Ook abonnees van andere providers die f-secure gebruiken of mensen die zelf f-secure aangeschaft hebben blijken hier last van te hebben.

Zo vind je ook op de forums van Ziggo en F-secure zelf mensen die dit probleem ervaren.