Vraag

Krijg thuis geen toegang tot website

  • 8 March 2022
  • 12 reacties
  • 205 keer bekeken

Reputatie 1

Wie kan mij helpen met het volgende probleem? Thuis krijg ik geen toegang tot de website https://iparticipatie.werksaamwf.nl, zowel op mijn pc (MAC) als op mijn smartphone lukt het niet om een beveiligde verbinding tot stand te brengen.(Deze site is niet bereikbaar, controleer de verbinding, ERR_CONNECTION_TIMED_OUT)  Dit probleem is vanaf december 2021 ontstaan, hiervoor had ik geen problemen. Alle andere websites, ook waar ik met DigiD moet inloggen geven geen problemen. Maar nu komt het, als ik buiten sta met mijn telefoon en gebruik maak van een ander netwerk, dan krijg ik wél verbinding tot eerder genoemde website!! Kan mijn IP-adres worden buitengesloten van toegang tot een website? Hoe kan ik dit probleem oplossen?

Info over wat ik al geprobeerd heb:

Pc en modem aan/uit, opnieuw opgestart (Mac, OS X El Capitan 10.11.6)

Firewall aan/uit

Firefox, Chrome en Safari gebruikt

Tijd/datum gecontroleerd

proxy’s/DNS uit

antivirusprogramma aan/uit

Incognito geprobeerd te werken

Onveilige content toegelaten voor desbetreffende website

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

*Admin: topic verplaatst naar juiste board


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Ik krijg gewoon toegang tot de site met een inlogscherm zo te zien.

 

Reputatie 1

Dat is inderdaad de site die ik alleen kan bezoeken buiten mijn eigen IP-adres om.

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Jeroen Graaf ,

Probeer eens op jouw Mac de cookies en browsegeschiedenis te wissen. 

Reputatie 1

Dank Noordzee voor je reactie. Dit had ik al geprobeerd maar was dat vergeten te vermelden.

Reputatie 7
Badge +24

En een incognito venster? Krijgt u echt helemaal niks te zien? Of wel een foutcode?

Reputatie 7
Badge +21

….
Kan mijn IP-adres worden buitengesloten van toegang tot een website? Hoe kan ik dit probleem oplossen?
….

Ja dat kan @Jeroen Graaf , een websitebeheerder kan jouw IP-adres op een ‘blacklist’ zetten om een bepaalde reden. Bijvoorbeeld te veel foutieve inlogpogingen kunnen een reden zijn.

Kan je contact opnemen met de beheerder? Als dit het probleem is, dan is dat de enige die je weer van zo'n lijst kan afhalen.

Reputatie 1

Dank voor je reactie Nick83, maar die staat al wel vermeld onder wat ik geprobeerd heb, maar levert niet het gewenste resultaat op.

Reputatie 1

Dank RBxx, ik ga uitzoeken hoe ik in contact kan komen met de beheerder. Dit is in ieder geval een nieuwe insteek, ik ga er mee aan de slag en laat het resultaat weten.

 

Reputatie 7
Badge +24

Krijgt u echt helemaal niks te zien? Of wel een foutcode?

 

Reputatie 1

Dit is wat mijn PC laat zien Nick83, mijn smartphone bericht staat al vermeld in mijn eerste bericht

Reputatie 1

Rbxx, ik zou nog even laten weten of de desbetreffende beheerder mij kon helpen. Hij constateert dat er niets aan zijn kant mij ervan zou moeten weerhouden om te kunnen inloggen. Als tussenoplossing heb ik een Tor browser voor mijn Mac gedownload, en daarmee kan ik wél inloggen. Maar toch wil ik een normale verbinding tot stand kunnen brengen.

Ik heb er allemaal geen kaas van gegeten, maar zou het kunnen helpen als KPN mijn IP-adres loskoppelt, en daarna weer opnieuw de verbinding tot stand brengt? De beheerder heeft mij trouwens niet om mijn IP-adres gevraagd, dus ik vraag mij af hoe hij kan constateren of de verbinding tussen mijn Experiabox v 10 en iparticipatie.werksaamwf.nl al dan niet naar behoren functioneert.

Welke breinbaas kan dit probleem oplossen? Ik ben erg benieuwd naar jullie suggesties.

Reputatie 7
Badge +21

@Jeroen Graaf 
Dan vraag ik me ook af hoe de beheerder dat heeft vastgesteld. Je zou nog iemand anders met eigen device bij jou thuis kunnen laten testen. Als dat ook niet werkt is een blokkade van jouw ip-adres m.i. toch de ‘beste’ verklaring.