Beantwoord

Mail over snelheidsverhoging: echt of phishing?

  • 2 February 2024
  • 39 reacties
  • 704 keer bekeken

Reputatie 1

Ik heb de onderstaande mail ontvangen van campagne@kpn.com is deze echt of…..

 

Je internetsnelheid verhogen we tot 1 Gbit/s. Helemaal gratis!
Je hebt op dit moment een internetabonnement met een snelheid van 100 Mbit/s. Binnenkort verhogen we de snelheid gratis tot 1 Gbit/s. Gewoon omdat we blij met je zijn. En je betaalt niets extra's.
 
Hogere snelheid, dezelfde prijs
Je internetsnelheid verhogen we binnen 7 dagen. Daar hoef je niets voor te doen. Alles blijft hetzelfde, dus ook je contract. Op je eerstvolgende factuur zie je deze extra snelheid staan, voor dezelfde prijs per maand.
Je krijgt nog een bevestigingsmail van ons
Vanaf dat moment kun je sneller internetten. Is je internet niet sneller, reset dan je modem.

Veel plezier online!

Met vriendelijke groet,

Team KPN

 

icon

Beste antwoord door Gertjan 2602 21 February 2024, 19:13

Bekijk origineel

39 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Duidelijk, geen goed nieuws dus nog  😐 Ik ga het even over een andere boeg gooien en een andere collega aanspreken, hopelijk volgt er vanuit daar wél snel een reactie!

Hoihoi, ik heb 25 januari dezelfde mail ontvangen en tot op heden nog geen verhoging. Ik heb ook een antwoord verzonden naar dat campagne adres met de vraag wanneer dat zou gaan gebeuren omdat ik nog steeds niets gezien heb maar …geen reactie.

ik vraag me echt af of deze mail een botje is dat ze voorhouden zodat je bij kpn blijft. Ik heb tot op heden geen klagen maar dit gaat me op de zenuwen werken.

Reputatie 7
Badge +7

 

------ <knip> ik vraag me echt af of deze mail een botje is dat ze voorhouden zodat je bij kpn blijft. Ik heb tot op heden geen klagen maar dit gaat me op de zenuwen werken.

Aan een (kaal) botje heb je niet zoveel @Nathalie60 , het moet minstens een flink stuk worst zijn! 😉

Maar jullie hebben gelijk, waarom duurt zoiets toch zolang? Als je zelf een (betaalde) snelheidsverhoging aanvraagt is het 24/7 binnen 10 minuten geregeld. Technisch kan het dus wel!  

😂jaaah @Berrie_Kaas een dikke worst in een glazen kastje…kijken maar aankomen niet.

Reputatie 7
Badge +20

De snelheidsverhoging hoort automatisch binnen 7 dagen actief te worden @Nathalie60, dat dit ook bij jou niet is gebeurd geeft aan dat er bij sommige klanten iets mis lijkt te gaan in de systemen. Ik heb nu contact met iemand die voor @Gertjan 2602 uit gaat zoeken waar het precies mis is gegaan, en wil jouw situatie ook graag bij hem neerleggen. Zou je daarvoor je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan?

@Maja van KPN is gebeurd maja, en fijn dat je het laat uitzoeken. 

Reputatie 7
Badge +20

Bedankt @Nathalie60, ik heb jouw gegevens ook doorgestuurd.

En goed nieuws voor @Gertjan 2602, jouw verbinding is nu 1Gb! Dit is puur 'toeval', de reactie die ik zojuist ontving was: ‘bij deze klant staat 1Gb actief hoor’ en dat klopt, is vanmorgen geregeld! Excuus dat dit zo lang op zich heeft laten wachten, ik hoop dat je er nu wel tevreden mee bent!

Alvast bedankt @Maja van KPN , vol verwachting klopt mijn hart 😊

Reputatie 1

@Maja van KPN @Nathalie60 ; Ik heb gelijk bij thuiskomst een test gedaan en alles werkt. Ik wil jullie en verder iedereen ontzettend bedanken voor de hulp en advies. het was even een zoektocht maar alles is toch goed gekomen, waarvoor mijn dank. deze topic mag gesloten worden.

Ahum…@maja is met het sluiten van deze topic mijn vraag ook gesloten?

 

Reputatie 1

@Nathalie60  ik geef je ook het advies 0800-0402 te bellen vragen om een klacht in te dienen, hou je poot stijf want ze willen het graag eerst zelf onderzoeken maar de mail van campagne@kpn.com zien ze niet in hun systemen daarom dien een klacht in. hier ging bij mij 5 werkdagen overheen nadat ik het was ingediend maar maar het was ook toen gelijk opgelost.

Dus dien een klacht in. Er bleek dat er een storing was kort nadat de mails waren verstuurd waardoor veel orders niet zijn aangemaakt.

@Gertjan 2602 @Maja van KPN moet ik dat nu nog doen?  Ik wil het best doen maar maja heeft het toch al  door gegeven? Is dat niet dubbel op dan.? Als het goed is zijn ze er toch al mee bezig of ben ik nu naïef ?? Wel fijn dat je meedenkt Gertjan. Gr Nathalie

Hallo @Maja van KPN en @Gertjan 2602 Nadat ik toch maar gebeld heb naar kpn en ik wel een screenshot van de mail moest terugzenden is alles binnen 2 dagen naar tevredenheid en meer opgelost. Prima service en uitstekend opgelost. Dikke 10. 
 

Reputatie 7
Badge +20

Mijn oprechte excuus @Nathalie60, jullie berichten van de 21e zijn op de 1 of andere manier niet goed ingeladen waardoor ik ze helemaal niet heb gezien 😐 

De laatste reactie die ik er over heb ontvangen is dat ze het in de algemeenheid gingen onderzoeken omdat er toch wel wat meldingen binnenkwamen van klanten die aangaven de upgrade nog niet ontvangen te hebben. Fijn dat er voor jou alsnog een upgrade uit is gevoerd nu en bedankt dat je het nog even hebt laten weten!

Reageer