Vraag

Malwarebytes gebruiken naast KPN Veilig

  • 4 March 2024
  • 7 reacties
  • 80 keer bekeken

Ik wil Malwarebytes blijven gebruiken naast KPN Veilig. KPN blijft maar roepen dat ik MWB moet verwijderen. Kan dat niet ophouden (is kennelijk al een lang bestaand probleem)


7 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Guus1951,

Ik heb er niet een oplossing voor maar ga dit intern wel even aankaarten. 

 

KPN Veilig draait op F-Secure, misschien kan @Arlar hier wat meer over vertellen?

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Guus1951,

Helaas geen reactie van @Arlar, is de situatie vanaf jouw kant misschien al gewijzigd en heb je een manier gevonden om de melding te omzeilen?

Zo nee, zou je dan een screenshot willen plaatsen hier van de exacte melding die je krijgt?

bij deze

 

Reputatie 7
Badge +20

Ah ok, en wat gebeurt er als je ‘Dit niet opnieuw vragen’ aanklikt en dan vervolgens kiest voor ‘Negeren’? Op die manier zou de melding moeten verdwijnen en ook weg moeten blijven. Komt de melding dan bij jou toch weer te voorschijn?

Heb ik geloof ik wel eens gedaan, maar in feite gaat het mij daar niet om. Ik vraag mij af wat het probleem van KPN Veilig met Malwarebytes is. Kan men het programma niet zo vormgeven dat ze naast elkaar gebruikt kunnen worden. Malwarebytes is een prima programma waar volgens deskundigen KPN Veilig niet tegenop kan. 

Je gaat appels met peren vergelijken @Guus1951 , KPN Veilig is een meer dan uitgebreid antivirus programma en Malwarebytes is gēén antivirus programma zoals de naam al zegt, dat moet malware tegenhouden.

Daarom kun je KPN veilig wel installeren naast Windows Defender, bij defender wordt alléén het antivirus deel uitgeschakeld en kunnen de 2 pakketten goed naast elkaar werken . Gewoon de vervolgstappen uit de screenshots uitvoeren en kijken wat er dan gebeurt 

Reputatie 7
Badge +24

KPN kan natuurlijk niks. KPN maakt dat programma niet. Ze plakken er alleen hun logo op en verkopen het.

2 antivirusprogramma's samen gaat heel vaak niet. Windows heeft zelf ook gewoon een heel goed antivirusprogramma aan boord, dat heet Defender. 

https://www.seniorweb.nl/artikel/defender-de-ingebouwde-virusscanner-in-windows-10

Maar meestal word dat automatisch uitgeschakeld als er een ander antivirusprogramma geïnstalleerd word. Kijk bij u in het configuratiescherm maar of het nog draait.

Norton 360 en Malwarebytes werkt ook niet zonder dingen uit te zetten en allerlei bestanden te excluden:

https://community.norton.com/en/forums/compatibility-norton-360-malwarebytes

Reageer