Met KPN veilig op Mac is het nog steeds onmogelijk om te internetten

  • 4 August 2023
  • 7 reacties
  • 187 keer bekeken

Opnieuw KPN veilig voor Mac geïnstalleerd. De software van F-secure is nog net zo disfunctioneel als een paar jaar geleden. De software moet dus worden verwijderd. Is er een methode bekent die ik daarvoor kan gebruiken? 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7

Hoi @RRKL, wat werkt er precies niet? Je geeft nog weinig details wat er precies speelt. We denken graag met je mee, maar dat kunnen we alleen als jij ons meer vertelt. 

 

Meer informatie over KPN Veilig kan je in onze Kennisbank vinden: 

 

Reputatie 5
Badge +5

Interessant om te volgen dit, zit nog heel even bij Ziggo,  waar ik Ziggo Safe Online gebruik. Is ook van F-secure, geen problemen, niet via windows , niet via Mac.  Dat zal binnenkort KPN Veilig worden dus.

Met F-secure actief: veel sites zijn niet meer te bereiken. Computer wordt zeer vertraagd. De Mac werkt verder prima. Ik heb verder geen enkel probleem met de computer. Als F-secure wordt verwijderd, dan is internetten ook weer mogelijk. Een paar jaar geleden heeft F-secure al aangegeven dat er inderdaad een probleem is met Mac computers. Die problemen blijken nog steeds niet te zijn opgelost. F-secure is dus ongeschikt voor Mac. Eerder heb ik al (veel) meer informatie gegeven over dit probleem. Dat heeft bij veel tijd gekost, maar niets kon worden opgelost. Dat verwacht ik dan nu ook niet. Het is beter om de software de verwijderen. De vraag is hoe dat het best kan zodat er geen restanten achterblijven. Heb ik het goed begrepen dat daar een tool voor is?

Reputatie 5
Badge +5

Met F-secure actief: veel sites zijn niet meer te bereiken. Computer wordt zeer vertraagd. De Mac werkt verder prima. Ik heb verder geen enkel probleem met de computer. Als F-secure wordt verwijderd, dan is internetten ook weer mogelijk. Een paar jaar geleden heeft F-secure al aangegeven dat er inderdaad een probleem is met Mac computers. Die problemen blijken nog steeds niet te zijn opgelost. F-secure is dus ongeschikt voor Mac. 

Denk niet dat het puur in de software van F-secure zit, ik gebruik het ook, dan via Ziggo Safe Online, heb geen problemen.  Ga binnenkort als het goed is over naar KPN, dan ga ik ook KPN veilig gebruiken. Mocht ik tegen problemen aanlopen laat ik het zeker even weten.

Reputatie 5
Badge +5

Met F-secure actief: veel sites zijn niet meer te bereiken. Computer wordt zeer vertraagd. De Mac werkt verder prima. Ik heb verder geen enkel probleem met de computer. Als F-secure wordt verwijderd, dan is internetten ook weer mogelijk. Een paar jaar geleden heeft F-secure al aangegeven dat er inderdaad een probleem is met Mac computers. Die problemen blijken nog steeds niet te zijn opgelost. F-secure is dus ongeschikt voor Mac. Eerder heb ik al (veel) meer informatie gegeven over dit probleem. Dat heeft bij veel tijd gekost, maar niets kon worden opgelost. Dat verwacht ik dan nu ook niet. Het is beter om de software de verwijderen. De vraag is hoe dat het best kan zodat er geen restanten achterblijven. Heb ik het goed begrepen dat daar een tool voor is?

Hier al gekeken : https://www.kpn.com/service/internet/veilig-internetten/kpn-veilig/kpn-veilig-op-mac.htm  ?

Reputatie 7

Maar wat gebeurt er dan als je een site niet kunt bereiken @RRKL, krijg je daarbij een foutmelding of iets? Om mee te kunnen denken is er concretere informatie nodig. De link die RvdPoel geeft kan je mogelijk ook helpen, met gebruik of verwijderen. 

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @RRKL 
Ik heb het hier al vaker verteld….

Gooi die KPN-veilig met een rot gang van je mac af.
Apple heeft zelf een perfecte scanner die in het besturingssysteem zelf zit, daar kan F-secure niet tegenop.
Als voorwaarde moet je wel de apple-updates bijhouden, dan ben je save genoeg.
Heb je een verouderde mac en kun je niet meer updaten dan kun je beter in de appstore een echte mac-scanner downloaden. (b.v. CleanMyMac)
Deze zijn er zowel gratis als betaald te vinden.