Beantwoord

Mijn ID ontfutseld door man met KPN jas

  • 10 August 2022
  • 15 reacties
  • 456 keer bekeken

Op vrijdag j.l. komt een man aan de deur in een jas met embleeem van KPN erop.

Hij zegt dat ik dat ik KPN nog geen toerstemming heb geven om glasvezel aan te sluiten.

Ik zeg van wel. Er ontstaat een discussie. Mijn vrouw komt er ook bijstaan en zegt we gaan binnen met zijn drieen verder.

De man heeft mijn ID etc ontfutseld. 

Wat nu.

 

Uw klant ******

 

Admin: Privégegevens verwijderd

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 11 August 2022, 20:48

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

15 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Op vrijdag j.l. komt een man aan de deur in een jas met embleeem van KPN erop.

Hij zegt dat ik dat ik KPN nog geen toerstemming heb geven om glasvezel aan te sluiten.

Ik zeg van wel. Er ontstaat een discussie. Mijn vrouw komt er ook bijstaan en zegt we gaan binnen met zijn drieen verder.

De man heeft mijn ID etc ontfutseld. 

Wat nu.

Uw klant xxxxxxxxx

@leonardje , hier nooit privégegevens vermelden! maar direct bellen met KPN 0800-0402 (24/7 gratis)

Je kunt de NAW gegevens nu zelf nog weghalen door op de drie puntjes te klikken en voor 'bewerk' te kiezen. Misschien moet je ook aangifte doen??

Ps. leest net 'vrijdag jl', dat is al vijf dagen terug!

Reputatie 7
Badge +22

Beste @leonardje,

Heb je contact gehad met KPN? Ik heb dit ook doorgezet naar de KPN moderators. 

Reputatie 7
Badge +30

Hallo @leonardje, welkom op het forum, goed dat je dit met ons deelt.

 

Je geeft aan:

Op vrijdag j.l. komt een man aan de deur in een jas met embleeem van KPN erop.

Hij zegt dat ik dat ik KPN nog geen toerstemming heb geven om glasvezel aan te sluiten.

Hier maak ik uit op dat het gaat om iemand met een KPN Netwerk jas aan. Dit is namelijk het deel van KPN dat de glasvezelaanleg doet. 

 

Ik zeg van wel. Er ontstaat een discussie. Mijn vrouw komt er ook bijstaan en zegt we gaan binnen met zijn drieen verder.

De man heeft mijn ID etc ontfutseld. 

Wat nu.

Dit is heel gek, en zeker niet de bedoeling. Ik raad je aan om de volgende dingen te doen:

  • Neem contact op met KPN Netwerk. Zij kunnen achterhalen welke van (onder)aannemers in jouw gebied aan het werk is. Via hen kan dan gecontroleerd worden of dit een legitieme medewerker was die domme dingen heeft gedaan. Of dat het hier gaat om een nep KPN-persoon met frauduleuze bedoelingen. KPN Netwerk is telefonisch bereikbaar via 0880-063744 op werkdagen tussen 8:30 en 17:00 uur.
  • Als je fysieke ID meegenomen is: neem contact op met de politie om aangifte te doen.  
Reputatie 7
Badge +7

leonardje schreef o.a.:

De man heeft mijn ID etc ontfutseld. 

--------

Wat niet duidelijk is wát de man aan ID's heeft ontfutseld, echt fysieke documenten zoals legitimatiebewijzen of bankpassen? Of heeft de man misschien noodzakelijke gegevens overgenomen en vastgelegd om tot aanleg van glasvezel over te kunnen gaan. Mogelijk kan @leonardje dat alsnog verduidelijken.    

Hij had alles nodig om het op te lossen

Geboorte datum, e-mail, etc. Hij heeft het opgeslagen op een tablet. Hij  zou de gevens doorgeven en alles zou goed komen.

Het is achteraf natuurlijk altijd stom

Hij deelde ook nog mede:

In augustus/September wordt de kabel aangeslotaangesloten.

Reputatie 7
Badge +7

je hebt dus gewoon  je gegevens afgegeven, er is dus niks gestolen oid. 

Wat zegt KPN Netwerk? 

Er is niets meegenomen. Het was prettige dag verder.

 

 

Reputatie 7
Badge +7

Mijn geboortedatum denk ik niet, maar hier werden door een man met KPN jack (een werknemer van een uitvoerende partij namens KPN NetwerkNL) mijn NAW gegevens + mailadres op een tablet vastgelegd. Ook werd een foto gemaakt van de meterkast, overigens een normale gang van zaken. De persoon in kwestie legitimeerde zich keurig zonder daar om te vragen. Sinds 1½ jaar heb ik een  perfect werkende glasvezelverbinding, zie mijn 'handtekening' 😉

Alles overziende denk ik dat er bij @leonardje weinig aan de hand is. Ergo, vraag altijd om een legitimatie, alleen het dragen van een KPN jack is dat zeker niet! 

 

Berrie_Kaas, bedankt voor je opbeurende

e-mail. Ik hoop dat het uitkomt.

Ik heb wel hoop, omdat ik nu al 8 dagen

niets meer gehoord heb. Leo.

 

Reputatie 7
Badge +7

 

Berrie_Kaas, bedankt voor je opbeurende

e-mail. Ik hoop dat het uitkomt.

Ik heb wel hoop, omdat ik nu al 8 dagen

niets meer gehoord heb. Leo.

 

O.a. @Erik_  (van KPN) en @Dennis Schreve gaven hierboven aan om contact op te nemen met KPN Netwerk, telefonisch bereikbaar op 0880-063744. Heb je dat gedaan en ben je daar iets wijzer geworden?  Eventueel kan de helpdesk van KPN 0800-0402 (24/7 gratis) je ook verder helpen of zo nodig doorverwijzen. 

Reputatie 7
Badge +30

Hij had alles nodig om het op te lossen

Geboorte datum, e-mail, etc. Hij heeft het opgeslagen op een tablet. Hij  zou de gevens doorgeven en alles zou goed komen.

Het is achteraf natuurlijk altijd stom

Hij deelde ook nog mede:

In augustus/September wordt de kabel aangeslotaangesloten.

Ah, in dat geval is mijn advies om aangifte te doen niet nodig, @leonardje :)

Dit is de normale gang van zaken bij een schouwing voor de glasvezelaanleg. Netwerk moet even kijken waar in huis het glasvezelpunt gelegd moet worden. En heeft dan dus ook naam en contactgegevens nodig zodat, als je aan de beurt bent, de afspraak voor aanleg in huis met je gepland kan worden.

 

Mocht je nog wel zorgen hebben hierover, bel dan inderdaad vooral even met KPN Netwerk.

Reputatie 7
Badge +7

@leonardje  en anderen, ik denk dat de kou nu wel uit de lucht is. Misschien nog even conformeren via de eerdergenoemde telefoonnummers. Daarna is alles, lijkt mij, teruggebracht tot de juiste proporties. Hoop dat de glasvezelverbinding snel aangelegd en geactiveerd kan worden. Goed weekend gewenst!

 

Tijdens de KPN-procedure hebben wij besloten om geen glasvezel meer te nemen.  We moeten dan eerst een abonnement afsluiten. En dan pas kijken of een ander naar onze zin.is. Wij blijven nu nog voorlopig maar bij Ziggo.

Van de man in het groene pak met KPN-logo hebben we niets meer gehoord.

Van eventuele misbruik van onze gegevens (nog) niets gemerkt.

Allemaal bedankt voor de hulp.

Reputatie 7
Badge +30

Goed je nog even weer terug te zien, @leonardje. Ik verwacht ook geen problemen op het gebied van je gegevens. Met wat je verder ook beschreef was dit de normale gang van zaken voor de glasvezelaanleg.

Echter, en dat is belangrijk om te weten: je hoeft géén abonnement bij ons af te nemen om een glasvezelaansluiting in je huis te krijgen. Je kunt dus gerust, als je wilt, bij Ziggo blijven én een glasvezelaansluiting in je huis krijgen.

Er zal in de komende periode vanuit KPN Netwerk of de (onder)aannemer contact worden opgenomen om de aansluiting te maken. Maar, dit kan ook zeker nog een maand of twee duren. Dat is normaal.

Voor meer informatie over hoe glasvezelaanleg verloopt, neem dit artikel eens door:

 

L.S.

 

Hartelijk dank voor Uw bericht,

 

Gaarne gaan wij weer met de procedure verder.

Wij zien de toekomst met vertrouwen  tegemoet.

Dus zeker minimaal over een maand of twee krijgen wij weer contact.

 

met vriendelijke groet.,

 

Leonardje