Beantwoord

Mijn telefoon is gespooft, wat moet ik doen?

  • 21 October 2023
  • 3 reacties
  • 152 keer bekeken

Beste heer/mevrouw,

 

Ik ben al jarenlang lang klant bij jullie en heb momenteel meerdere abonnementen bij jullie lopen. In de nacht van 20 oktober 2023 op 21 oktober 2023 is er op één van mijn nummers spoofing geconstateerd. Ik heb hiervoor de klantenservice gecontacteerd en wil bij deze een klacht indienen over jullie service en dienstverlening. 

 

Direct na constatering van dit probleem, ben ik gaan bellen met jullie klantenservice. Ik ben hiermee gestart op 21 oktober 2023 rond 11:00 uur tot ongeveer 17:45 uur. Oftewel: dit heeft de hele dag geduurd en het probleem is nog steeds niet opgelost! Middels deze klacht wil ik aankaarten dat ik niet te spreken ben over hoe mij service is verleent en dat ik mij absoluut niet serieus genomen heb gevoeld.

 

Ik werd door maar liefst zes medewerkers van kastje naar de muur gestuurd. Allereerst vind ik het raar dat ik alle medewerkers moest uitleggen wat spoofing inhoudt. Ik ga ervan uit dat medewerkers van de grootste telecom provider van Nederland toch echt wel op de hoogte zijn van alle fraude manieren die er bestaan. 

 

Vervolgens word ik telkens doorverbonden van de ene afdeling naar de andere afdeling. Tot mijn verbazing moest ik ook elke keer weer opnieuw mijn verhaal uitleggen, terwijl er keer op keer is gezegd dat er aantekeningen worden gemaakt. 

 

Als derde is er uiteindelijk  besloten om een het oude nummer op te heffen en een nieuw nummer aan te maken. Na hier akkoord op gegeven te hebben, zou het nieuwe nummer binnen enkele minuten al in de lucht moeten zijn. Echter, dit nummer is uren later nog steeds niet in de lucht en op het ‘oude’ nummer is opeens het internet abonnement niet meer beschikbaar. Het is probleem is hiermee dus niet verholpen en eigenlijk alleen maar erger geworden, omdat er niet op de juiste manier een nieuw nummer is aangemaakt en vervolgens is het ‘oude’ nummer deels al geblokkeerd. 

 

Tot slot nog wil aankaarten dat ik absoluut niet te spreken ben over hoe jullie medewerkers mij te woord zijn gestaan. Bij de één kon ik allerlei privé gesprekken op de werkvloer meegenieten. Dit is erg onprofessioneel en toont aan dat een aantal mensen hun werk duidelijk niet serieus nemen. Daarnaast worden er opmerkingen gemaakt als: ‘uw probleem lijkt wel een film.’ Deze opmerking vind ik echt misplaatst en snap niet dat medewerkers denken dat dit allemaal een grote grap is. Als laatste hebben ook een aantal medewerkers tijdens het gesprek de verbinding verbroken. Dit is zéér onbeschoft en hierdoor kon ik telkens wéér opnieuw in de wachtrij aansluiten. 

 

Graag zou ik met iemand in contact willen komen die mij wel verder kan helpen en ook echt weet wat hij of zij moet gaan doen. Ik wil dat deze klacht serieus opgepakt wordt en dat jullie het probleem waar ik mee zit serieus gaan nemen en oplossen. Daarnaast hoop ik dat jullie met een passende oplossing/tegemoetkoming komen voor deze nare ervaring die ik met jullie heb gehad. 

 

 

 

icon

Beste antwoord door PeterG 25 October 2023, 17:00

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Badge +19

Het klinkt allemaal niet netjes maar ik vraag me echt af waarom je ingeval van spoofing je telecomprovider belt. 

Hoi @bianca2023 .  Welkom op het forum.

Ik vind het heel jammer dat je deze ervaringen met onze klantenservice hebt gehad. Op het forum kan ik je hierbij niet helpen. Bij het aanvragen van nieuwe nummer is verificatie nodig en dat doen we niet via het forum. Tevens is dit platform voornamelijk bedoeld voor klanten die elkaar helpen.  Misschien is een klacht indienen een beter idee?

https://www.kpn.com/service/klacht-of-vraag-indienen/formulier.htm

 

Tegen spoofing valt helemaal niets te doen. Ook de providers niet.

Het zijn vaak dubieuze clubs uit landen als India die met apparatuur valselijk gewone nummers meezenden. Enige last die je ervan hebt zijn die mensen die hun onbekende nummers die ze niet beantwoord hebben gaan terugbellen.

Je hebt er geen kosten aan en er wordt niet vanaf je nummer gebeld.