Beantwoord

Mijn telefoonnummer wordt door iemand anders gebruikt voor online aankopen

  • 3 March 2022
  • 3 reacties
  • 155 keer bekeken

Ik kreeg een paar dagen geleden een berricht van iemand dat hij perongeluk mijn nummer had ingevuld in iTunes (dat zei die maar denk ergens anders) en dat hij een code van mij nodig had om hem te kunnen vervangen. Deze gaf ik aan hem, helemaal niet bezig met de consequenties. Maar later blijkt dus dat hij mijn nummer heeft ingevuld ergens, waarmee hij dingen heeft gekocht op mijn naam en via mijn Apple ID voor een telefoonabonnement voor meer dan 300 euro maar ik weet niet hoe ik dit moet oplossen, want zo kan hij aankopen blijven doen met mijn telefoonnummer? Ik zou het heel erg fijn vinden als iemand weet hoe ik dit op los. 

 

 

icon

Beste antwoord door Maja van KPN 3 March 2022, 17:00

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +22

Beste @David de Rooij,

Heb je aangifte gedaan bij de politie? Ik heb al een KPN moderator ingeseind, zou je je Forumprofiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer? Bij persoonlijke opmerkingen ook de laatste 4 cijfers van je IBAN. Deze gegevens kan alleen jij zien en de KPN moderators. Dan kunnen ze meekijken wat er aan de hand is.  

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @David de Rooij , heb je jouw inloggevens al aangepast? Wachtwoorden en inlogcodes zijn de eerste dingen die je moet wijzigen om verder misbruik te voorkomen.

Reputatie 7
Badge +20

Wat enorm balen dit @David de Rooij :disappointed_relieved:

Ik hoop dat je inmiddels zelf al actie hebt ondernomen om verder misbruik te voorkomen, zo nee dan wil ik je aanraden om een kijkje te nemen op de volgende pagina: Als u vermoedt dat uw Apple ID gehackt is

Verder wil ik je aanraden om direct aangifte te doen bij de Politie, aangezien je slachtoffer bent van een misdrijf. 

Vanuit KPN kunnen we helaas weinig voor je betekenen hierin. Het enige dat ik zou kunnen doen is betaling van aankopen via je KPN factuur uitzetten. Als dat Überhaupt al aan staat. Een oplichter kan dan alsnog voor een andere betalingsmethode kiezen, dus heel veel levert dat niet op :grimacing:

 

Â