Beantwoord

Mogelijk voor Telefonische phishing/scam gevallen?

  • 13 August 2020
  • 3 reacties
  • 209 keer bekeken

Ik werd gebelt van +31 88 775 1005 leek een call center over tevredenheid van mijn abo met KPN.
en of ik mijn abonement compleet wil maken met thuis erbij. (dit was al mijn planing dus ik ging ermee door.) tussen het regelen ervan gaf ik het nummer door dat ik via een SMS van jullie kreeg.
ik lees nu het hele verificatiecode SMS bericht en vermoed dat het een scam was.
Maar tegelijkertijd krijg ik nu wel een mail van jullie over de wijziging.  dus ik twijfel.

als het inderdaad een scam was wat kan ik er nu het beste aan doen?

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 14 August 2020, 09:23

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Dit is een écht nummer van KPN. Het staat niet in de lijst maar 1000 t/m 1004 wel, dus het zal zeker wel goed zitten (het zijn reeksen van 100). Zo'n bevestigingsmail kan idd wel even duren.

De lijst veelgebruikte nummers van KPN. (veelgebruikt, dus niet alle :wink: )

Deze 088 nummers staan op naam van het bedrijf die ze ook gebruikt ( in mijn ervaring, voor zo ver ik weet )

Op te zoeken bij de ACM : 0887751005

En dat is idd KPN, heel mooi trouwens dat KPN niet meer stiekem belt, zonder nummer bedoel ik, alleen jammer dat er ondertussen argwaan is ontstaan voor 088 nummers, geheel onterecht nmi.

Reputatie 7

Welkom @Rasenche! Geen zorgen, in dit geval is het daadwerkelijk een nummer van ons, en een werkwijze die past bij onze uitbellende teams. Is de bevestiging die je van de wijziging hebt gekregen verder duidelijk, of zijn er nog dingen waar je meer over wilt weten, of vragen die je wilt stellen? Want dan kan ik daar mee helpen. Vul in dat geval dan ook je forumprofiel in zodat ik hier je gegevens erbij kan pakken.