Beantwoord

Na omzetting van XS4all nu geen KPN veilig

  • 23 March 2022
  • 4 reacties
  • 837 keer bekeken

Reputatie 1

Hallo,

 

ik krijg de melding "U hebt geen toegang tot de dienst "KPN Veilig", omdat deze niet in uw pakket zit of uit staat.”

Gisteren is mijn XS4all abonnement naar KPN omgezet. Ik heb mijn XS4all Internet product toegevoegd in mijn.kpn, maar nog steeds deze melding. 

Ik zie al een soortgelijke (oudere en beantwoorde) topic, maar daaruit wordt me niet duidelijk wat ik nu kan verwachten aangaande KPN veilig. 

Ik heb vandaag een nieuwe PC ontvangen waarop ik het F-secure/KPN veilig viruspakket wil installeren, wanneer zal dat mogelijk zijn? 

icon

Beste antwoord door Joris62 23 March 2022, 13:55

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Gisteren is mijn XS4all abonnement naar KPN omgezet. Ik heb mijn XS4all Internet product toegevoegd in mijn.kpn, maar nog steeds deze melding. 

Euhm... het is dus nog steeds het XS4all abonnement? U heeft het nog niet aangepast naar een Hussel abonnement? Dan is het logisch dat u geen KPN Veilig krijgt.

KPN heeft de XS4all klanten wel over genomen. Maar zolang die het abonnement niet aanpassen naar Hussel blijft verder alles gewoon gelijk. Dus vroeger geen KPN Veilig, dan nu nog steeds geen KPN Veilig. 

Reputatie 7
Badge +9

Gisteren is mijn XS4all abonnement naar KPN omgezet. Ik heb mijn XS4all Internet product toegevoegd in mijn.kpn, maar nog steeds deze melding. 

Euhm... het is dus nog steeds het XS4all abonnement? U heeft het nog niet aangepast naar een Hussel abonnement? Dan is het logisch dat u geen KPN Veilig krijgt.

KPN heeft de XS4all klanten wel over genomen. Maar zolang die het abonnement niet aanpassen naar Hussel blijft verder alles gewoon gelijk. Dus vroeger geen KPN Veilig, dan nu nog steeds geen KPN Veilig. 

 

Nee, dat is niet logisch - en klopt ook helemaal niet. 😉

Zolang je bij XS4ALL zit heb je F-Secure licenties van XS4ALL. Na de migratie krijg je i.p.v. deze F-Secure licenties nieuwe licenties van KPN Veilig. Dus dan mag je F-Secure van jou apparaten verwijderen en vervolgens KPN Veilig gaan installeren. Blijkbaar kan dat een paar dagen duren, maar hoe lang durf ik niet te zeggen. (Ik sta nog op de planning om gemigreerd te worden.) Lijkt erop dat men hier na de omzetting nog apart informatie over krijgt. Uit de documentatie:

 

Reputatie 7
Badge +24

Ok. Mooi dan 👍

Reputatie 1

Ah kijk, dat is alweer een stukje duidelijkheid. Gewoon nog even geduld hebben blijkbaar. Wel jammer dat dit soort zaken niet eerst worden geregeld voor een omzetting. Maar ik kan wel even wachten, draaiend op een huidige AV trial en dan is er altijd ook nog Defender. Thanks!