Beantwoord

Na reset mogelijk instellingen BOX 12 overgenomen van een andere klant

  • 21 January 2023
  • 26 reacties
  • 196 keer bekeken

Nadat ik niet in mijn router meer kon (op eoa manier was mijn wachtwoord gereset) de router opnieuw een reset laten doen.

Mijn SIDD is altijd al EANSYS geweest. Nadat de reset gedaan was werd hij even default en daarna opeens verandert in de SIDD SpiritusLies. 

Volgens mij heb ik hier een datalek mee gevonden bij KPN zelf.

Ik kan nu nog steeds niet bij mijn modem en KPN zelf is niet meer bereikbaar.

Vind dit zeer kwalijk!!!!!!!

icon

Beste antwoord door Nick83 21 January 2023, 20:58

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

26 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hi @EANSYS! welkom op het forum. Dat is wel een apart probleem. 

Wil je aangeven hoe je de reset gedaan hebt? Bijvoorbeeld met de servicetool, of direct bij het modem. Wil je ook je profiel invullen en hier laten weten wanneer je dat gedaan hebt?

Ga ook nog naar https://www.watismijnip.nl/. Vul in de “Persoonlijke opmerkingen” van je profiel in wat het IP-adres is dat daar wordt aangegeven. Vul als laatste in het profiel in wat het serienummer is van je Box 12. Deze staat op een sticker op het apparaat. 

Ik hoor graag van je als je het hier hebt laten weten. Dan kijk ik voor je wat er aan de hand kan zijn. 

Ik heb mijn profiel aangevuld. 

Tevens het ik mijn IP adres opgevraagd. Uw IP-Adres: 

In een cmd heb ik de ipconfig /all gedaan en dit zijn mijn interne gegevens: 

C:\Users\Eric>ipconfig /all

Windows IP Configuration

************************

 

Wat er is gebeurd is dat er door een reset, geholpen door jullie serviceteam 0800-0402, een harde reset is gedaan. Daarna kreeg ik de settings van mijn moeder die in Bergen op Zoom woont en waarvan ik de SIDD heb ingesteld.

 

Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy

Ik heb overigens nu wel de SIDD weer kunnen veranderen via mijn mobiele telefoon door de Thuis App maar ik kan nog steeds niet zelf op mijn modem inloggen. Erg frustrerend.

Reputatie 7
Badge +24

Ziet u het inlogvenster van de KPN Box wel?

 

Jazeker. Alleen het door mij ingestelde wachtwoord doet het niet en het wachtwoord van het modem doet het ook niet.

Dit was wat ik zag toen ik de harde reset gedaan.

 

Dit is hoever ik het nu heb.

Alleen moet ik in mijn router ook mijn camera's, NAS e.d. goed kunnen doorsturen en dat lukt nu dus niet.

 

Reputatie 7
Badge +24

De thuisapp werkt? Daarin kunt u het wachtwoord controleren via het tandwieltje rechstboven. Klopt uw wachtwoord met het beheerderswachtwoord wat daar staat?

Nee, dat werkt dus ook niet. Met dat gewijzigde wachtwoord kon ik 1 keer inloggen en daarna niet meer. En als ik nu weer een harde reset ga doen kan ik alles weer opnieuw doen. Wacht even KPN af..

 

Reputatie 7
Badge +12

Google Chrome heeft wat problemen met de box12, probeer het eens in de edge browser of in een anonieme tabblad. Er zit op dit moment een fout in waardoor hij soms verkeerd wachtwoord aangeeft terwijl je het juiste wachtwoord invult.

Ook in Edge, private window ect. heb ik allemaal al geprobeerd. Het probleem ligt volgens mij bij het hard resetten van het Modem. Dan gaat ie instellingen kiezen van het abbonement wat mijn moeder kiezen die in Bergen op Zoom woont en voor wie ik ook KPN heb aangeschaft. Ik zelf woon in Pijnacker en heb geen directe connectie met het modem in Bergen op Zoom. Ik denk dat er daar een fout zit waardoor bij een harde reset haar gegevens worden geladen op mijn modem. En dat is niet juist.

Reputatie 7
Badge +17

@EANSYS ik dacht uit je eerdere bericht te begrijpen dat de nieuwe naam “spirituslies” een onbekende naam was. uit je bericht daarna maak ik op dat het de naam is die je aan het netwerk van je moeder hebt gegeven. Klopt dit laatste? 

Wil je ook nog aangeven of je bijvoorbeeld hetzelfde apparaat gebruikt hebt voor de wifi daar?

 

Edit: wil je ook nog bevestigen dat je een KPN abonnement hebt? Met de gegevens die je me hebt gegeven zie ik geen actief particulier KPN abonnement.

Dat klopt. Ik heb samen met een medewerker van jullie een harde reset gedaan van mijn modem met sn zoals in mijn profiel staat.

Het sn wat in mijn profiel staat is mijn modem in Pijnacker. 

Na de harde reset was de SIDD van mijn modem KPN9E3BB6. Totdat er een internet verbinding was en opeens was de SIDD SpiritusLies. Die instellingen worden als het goed is bij KPN bijgehouden.

Het SN van het modem van mijn moeder is volgens mij gekoppeld aan mijn modem waardoor er instellingen ingeladen worden die in Bergen op Zoom er in moeten staan. 

Het default ww van KPN9E3BB6 tbv van het admin werkt ook niet dus het moet iets zijn in het KPN netwerk waar ik gen invloed op kan hebben.

 

Ik heb mijn klantnummer toegevoegd aan mijn profiel.

 

Ik vind het ook heel storend dat dit via een forum moet. Had liever iemand gesproken. En ja ik heb op mijn laptop ook daar wel eens het modem benadert maar dat kan geen invloed hebben op mijn modem. Ik doe dit overigens altijd in private windows en in Edge, dit voordat ik daar vragen over krijg.

Reputatie 7
Badge +12

Dat klopt. Ik heb samen met een medewerker van jullie een harde reset gedaan van mijn modem met sn zoals in mijn profiel staat.

Het sn wat in mijn profiel staat is mijn modem in Pijnacker. 

Na de harde reset was de SIDD van mijn modem KPN9E3BB6. Totdat er een internet verbinding was en opeens was de SIDD SpiritusLies. Die instellingen worden als het goed is bij KPN bijgehouden.

Het SN van het modem van mijn moeder is volgens mij gekoppeld aan mijn modem waardoor er instellingen ingeladen worden die in Bergen op Zoom er in moeten staan. 

Het default ww van KPN9E3BB6 tbv van het admin werkt ook niet dus het moet iets zijn in het KPN netwerk waar ik gen invloed op kan hebben.

 

Ik heb mijn klantnummer toegevoegd aan mijn profiel.

 

Ik vind het ook heel storend dat dit via een forum moet. Had liever iemand gesproken. En ja ik heb op mijn laptop ook daar wel eens het modem benadert maar dat kan geen invloed hebben op mijn modem.

Heb je toevallig WiFi apparatuur (superwifi, Expedia WiFi, dualband versterker) thuis die ook bij je moeder heeft gestaan? In dat geval kan het modem de WiFi gegevens daar vandaan over hebben genomen. 

IK had 1 superwifi van haar naar mij gebracht. Echter deze heb ik allemaal losgekoppeld en toen nogmaals een reset gedaan. Toen werden haar gegevens wederom geladen in mijn modem terwijl en dus niets van haar netwerk actief was. De superwifi's heb ik alle drie ook een reset gegeven en daarna weer aangesloten.

 

Ik ga morgen de hele boel nogmaals opnieuw doen. Ga alle superwifi's loskoppelen, resetten en uitzetten en dan mijn modem opnieuw een harde reset geven. Als ik dat weer SpiritusLies als SIDD krijg dan zit het 100% in mijn abonnement.

Net alle superwifi's losgekoppeld en alleen mijn BOX 12 modem aan het internet gehangen. Tot 3x een reset gedaan. Eerst was mijn SIDD KPN9E3BB6 en na 10 min werd ie automatisch weer EANSYS zoals ik hem had hernoemd toen ie SpiritusLies was. 

Een harde reset lukt dus niet of KPN houd gegevens vast op mijn modem. Al met al een slechte zaak aangezien ik alleen via het forum nu kan ventileren. Morgen moet er weer gewerkt worden en daar is internet een belangrijk deel van. Hopelijk kan er nu op afstand een reset uitgevoerd worden.

 

Via mijn telefoon en de thuis app contact gemaakt, het beheer wachtwoord ingesteld dmv de QR code op het modem en geprobeerd in te loggen. Helaas….

Ben niet blij met KPN op dit moment.

Toch nog wat dingen geprobeerd. Zoals een reset via mijn KPN ID.

Dit werkt dus niet want mijn SIDD komt weer gewoon naar boven. Daarna reset gedaan zoals in de rechterkolom is beschreven op de website.

Resultaat blijft hetzelfde.

Toen maar de link “Servicetool wifinaam en wachtwoord wijzigen” aangeklikt. Zie hieronder het resultaat.

Er mogen via de site GEEN speciale tekens of karakters in terwijl de thuis app op de telefoon dit wel toelaat. Hier is dus al een verschil. En speciale tekens staan wel in mijn wifi wachtwoord op de thuis app.

Al met al geen goeie zaak als je net iets meer wil dan de gemiddelde gebruiker of klant die niet met deze problemen om kan gaan.

Graag een echte reset van mijn modem en niet de geladen dingen die automatisch weer geladen worden.

Voor de verandering alles losgekoppeld dus ook de glasvezel aansluiting. Toen 3x een reset gegeven en werd mijn SIDD KPN9E3BB6. Via mijn laptop connectie gemaakt met dit netwerk waar dus geen internet bij was met het wifi wachtwoord wat onder het modem staat.

Connectie gemaakt en via een Edge browser connectie gemaakt met het modem (ww wat op de stikker staat). Kon netjes connectie maken.

Mijn SIDD verandert in alleen EANSYS zonder een guest netwerk, wachtwoorden verandert, connectie verbroken. Daarna weer het modem kunnen benaderen met het ww wat ik had ingesteld.

Internet tussen glasvezelkastje en modem aangesloten. Daarna niet meer bij het modem te komen.

😤😤😤

Dit moet maandag snel opgelost worden anders ga ik weg bij KPN omdat de dienstverlening de wensen overlaat en ik nu al 3 dagen mijn apparatuur niet goed kan inregelen omdat ik niet in het modem kan komen.

Hallo @EANSYS probeer het eens via onderstaande link:

My Modem

Hallo @EANSYS probeer het eens via onderstaande link:

My Modem

JanD, ik heb via 192.168.2.254 en Edge in private mode juist contact gehad toen mijjn modem niet was aangesloten op de glasvezel. Toen ik die verbinding weer aanzette was mijn modem wel te benaderen maar niet meer in te loggen.

Hallo @EANSYS wat bedoel je precies met onderstaande zin:

Toen ik die verbinding weer aanzette was mijn modem wel te benaderen maar niet meer in te loggen.

 

Wat voor (fout)melding(en) krijg je dan als je in het modem in wilt loggen?

 

Terwijl ik toen ik GEEN internet connectie had er gewoon bij kon. Er worden dus settings gecached bij KPN waardoor ik niet in mijn modem kan, althans dat is nu mijn veronderstelling.

Ik heb nl al mijn cache ieder keer geleegd.

Hallo @EANSYS met de eerder gegeven link moet je in kunnen loggen met de admin-wachtwoord zonder de getoonde foutmelding.

Onder My Modem staat letterlijk [nietbeveiligd]https(doorgehaald)//192.168.2.254/2.0/gui/#/login/

Reputatie 7
Badge +24

Hallo @EANSYS probeer het eens via onderstaande link:

My Modem

JanD, ik heb via 192.168.2.254 en Edge in private mode juist contact gehad toen mijjn modem niet was aangesloten op de glasvezel. Toen ik die verbinding weer aanzette was mijn modem wel te benaderen maar niet meer in te loggen.

Zet dan ipv6 eens uit. 

 

Hallo @EANSYS probeer het eens via onderstaande link:

My Modem

JanD, ik heb via 192.168.2.254 en Edge in private mode juist contact gehad toen mijjn modem niet was aangesloten op de glasvezel. Toen ik die verbinding weer aanzette was mijn modem wel te benaderen maar niet meer in te loggen.

Zet dan ipv6 eens uit. 

 

Het uitzetten van IPv6 lijkt te werken. Moest wel weer alles loskoppelen en hard resetten maar ik kan nu nog steeds bij mijn modem via de browser en via de thuis app. Nu moet ik nog de superwifi's gaan aansluiten via de thuis app. Ben benieuwd.