Beantwoord

Omzetting Xs4all naar KPN en nu geen F-secure abonnement

  • 22 January 2022
  • 12 reacties
  • 1769 keer bekeken

Donderdag is mijn internet omgezet van Xs4all naar KPN. XS4all heeft terecht vanaf donderdag mijn f-secure abonnement gestopt. ik kan niets koppelen aan kpn-id op dit moment en zit u al 3 dagen zonder f-secure. Dit is onwenselijk. KPN weet al een maand dat ik vanaf de 20ste internet krijg van hen. Waar zit die vertraging?  Dit geldt volgens mij ook voor webmail. Gelukkig heb ik een niet provider gekoppeld mail account !!

*Admin: afgesplitst van originele topic

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 25 January 2022, 11:42

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Probleem speelt nog steeds.  Ik ben een nieuwe klant, maar kan niets toevoegen of mijn.kpn.   erg lastig

Admin: Reactie afgesplitst en samengevoegd met je eigen topic

Hoi @ArenB . Welkom op het forum.
Ben jij door ons gemigreerd met behoud van je diensten? Of heb je zelf een wijziging aangevraagd van XS4all naar KPN hussel?

Kun jij je profiel aanvullen en mij hier een seintje geven als dat gebeurd is?

 

@Erwin_ 

Hi,  ik heb mijn profiel aangevuld. Ik ben niet spontaan gemigreerd. Maar KPN heeft wel (op mijn verzoek) XS4all opgezegd. 

 

Reputatie 7
Badge +7

Zie https://www.xs4all.nl/overzicht/

 

[O1] F-Secure SAFE wordt KPN Veilig

Er zijn standaard 5 licenties voor het internetveiligheidspakket F-Secure SAFE inbegrepen bij uw abonnement. Deze software beschermt uw apparaten tegen virussen en malware. 

Vervang het internetveiligheidspakket
Na de omzetting van uw abonnement kunt u F-Secure SAFE niet meer op nieuwe apparaten activeren. Vervang daarom na de omzetting van uw abonnement F-Secure SAFE door KPN Veilig. Informatie over de installatie krijgt u na de omzetting.

Hoe lang werkt F-Secure SAFE nog?
F-Secure SAFE blijft nog twee maanden werken nadat uw abonnement is omgezet. Voor KPN Veilig behoudt u hetzelfde aantal licenties. KPN Veilig is ontwikkeld door F-Secure en beschermt uw apparaten net zo goed.

@driemaster 

dank voor je reactie.

bij mij werkte f-secure niet meer vanaf de dag van overstappen. Ik kan hem ook niet meer verlengen/activeren want ik kan niet meer inloggen bij XS4all. ( wat mij ook enigzins verbaasd, want ik meen dat je nog een paar maanden email kon gebuiken)

En kpn heeft mij nog steeds niet “geactiveerd” met mijn kpn. ook daar geen email of f-secure (kpn veilig)

Dit geeft erg veel vertrouwen .

 

 

Reputatie 7
Badge +7

Bij ‘overstap’ is inderdaad nog een aantal maanden email benaderbaar.

Oeps! ‘k Ben benieuwd wanneer ik ‘aan de beurt’ ben… ik ga er vanuit dat de migratie soepeltjes gaat verlopen.

 

zojuist contact gehad met xs4all.    alles stopt per direct zodra het signaal is overgezet. Je kunt voor die tijd wel een forward op de mail zetten.
f-secure vervalt direct en ook het ophalen van facturen is niet meer mogelijk…….

jammer dat kpn niet direct je account activeert zdra het signaal is overgezet. 

 

@driemaster   wees gewaarschuwd

Bij ‘overstap’ is inderdaad nog een aantal maanden email benaderbaar.

Oeps! ‘k Ben benieuwd wanneer ik ‘aan de beurt’ ben… ik ga er vanuit dat de migratie soepeltjes gaat verlopen.

 

Hallo @driemaster , @ArenB is niet automatisch gemigreerd,  zoals bij jou gaat gebeuren, hij is zelf naar KPN gegaan en heeft van de overstapservice gebruik gemaakt, vandaar dat de migratieregels niet allemaal op hem van toepassing zijn.

 

Reputatie 7
Badge +7

Thanks voor je info!😊

Hoi @ArenB . Leuk je even gesproken te hebben.

Dit gaat allemaal een beetje ‘warrig’ en dat ligt bij ons. Jouw order staat nog op in behandeling waardoor je gegevens nog niet juist gekoppeld zijn.   Ik heb van jou begrepen dat je een eigen router gebruikt en die is er na de omzetting niet vanaf geweest. 

Ik vermoed dat de experiabox er nog even tussen moet om er voor te zorgen dat de order goed doorloopt. Mijn advies is om de experiabox aan te sluiten, deze een factory reset te geven en 'm even 20 minuten te laten pruttelen.   De server krijgt dan een correct seintje waardoor je order op gereed komt te staan. 

Laat je weten hoe dit afloopt?

 

@Erwin_ 

 

dank voor je belletje. ik heb het modem aangesloten en 20 minuten laten pruttelen :grin:

Ik heb nu volgens mijn kpn inderdaad een aansluiting. En ook een ipv6 adres.

nu nog even wachten op kpn veilig, maar er wordt aangegeven zo'n 3 dagen. dus ik heb nog even geduld.

 

thanks

 

Fijn, we komen dichterbij :-)  Mocht het uiteindelijk toch niet lukken met KPN Veilig, weet je mij te vinden.