Beantwoord

Onderstaand bericht kreeg ik als pop-up

  • 8 March 2020
  • 12 reacties
  • 752 keer bekeken

Ik heb dit maar gelijk weggegooid, te mooi om waar te zijn.

icon

Beste antwoord door wjb 8 March 2020, 10:21

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7

Bron.

Reputatie 7
Badge +21

Hi @HansHakk, dat is inderdaad een vals bericht zoals wjb hierboven al aangeeft. Wanneer het om een pop-up gaat raad ik aan om even je cookies en cache-gegevens te wissen. 

Verder, niet op klikken! Fijn dat je het doorgegeven hebt, dan kunnen ook andere mensen dit zien en op de juiste manier handelen!

Hier ook steeds popups in Edge.

en bij sluiten van dit venster:

Verder nergens op geklikt natuurlijk, maar wel vervelend dat je de browser moet sluiten om er (even) vanaf te zijn.

Windows 10pro up-to-date net als Bitdefender TS2020. MB kon ook niets vinden...

 

Als hij echt van jullie afkomstig is dan moeten jullie je kapot schamen. Zoniet, doe er wat aan of wat kunnen wij eraan doen?….

Reputatie 7

Wat je er aan kunt doen is de cache van jouw browser legen en cookies verwijderen.

En als laatste advies: Plaats dergelijke links niet meer hier op het forum.

Ik heb de KPN moderators gevraagd de link te verwijderen.

Wat je er aan kunt doen is de cache van jouw browser legen en cookies verwijderen.

En als laatste advies: Plaats dergelijke links niet meer hier op het forum.

Ik heb de KPN moderators gevraagd de link te verwijderen.

Sorry, Ik heb de link zelf al verwijderd. Dacht dat hij wellicht hulpvol kon zij voor kpn.

Toch bedankt, maar het helpt NIET (legen v/d cache/cockies/opnieuw opstarten).

Reputatie 7

... het helpt NIET (legen v/d cache/cockies/opnieuw opstarten).

Dat is apart, van anderen begreep ik dat het legen van de browser cache en het verwijderen van de cookies er voor zorgt dat die popup niet meer getoond wordt.

Beste wjb,

Hartelijk bedankt voor uw reactie. 

Natuurlijk ga ik er niet vanuit dat kpn op dergelijke manier zijn klanten benaderd, maar dit is eigenlijk de eerste keer dat ik iets dergelijks krijg. Meestal krijg ik slechts een korte melding van Bitdefender dat er een ongewenste verbinding geblokkeerd is. Het is zeer onregelmatig overigens. Soms meermaals op een dag en dan weer een paar dagen niet. Op verschillende bekende nieuws en weer websites zonder aldaar op advertenties of andere niet betrouwbare linkjes te klikken. Aangezien deze link nu nog steeds werkt zal ik het eens met Bitdefender en Microsoft opnemen. Hopelijk kunnen zij er wat aan doen. Nogmaals hartelijk bedankt voor uw reacties en mijn excuses als ik soms wat onbeleefd overkwam.

Reputatie 7
Badge +7

Wat je er aan kunt doen is de cache van jouw browser legen en cookies verwijderen.

En als laatste advies: Plaats dergelijke links niet meer hier op het forum.

Ik heb de KPN moderators gevraagd de link te verwijderen.

Sorry, Ik heb de link zelf al verwijderd. Dacht dat hij wellicht hulpvol kon zij voor kpn.

Toch bedankt, maar het helpt NIET (legen v/d cache/cockies/opnieuw opstarten).

Ik probeer installaties van besturingssysteem, programma's en browsers altijd zo standaard mogelijk te houden. Ik ben niet zo van het tweaken, zeg maar.
Gisteren kreeg ik een tip van iemand die ik wel heb uitgevoerd nu: Ik heb in de 2 browsers die ik gebruik, Chrome en EdgeChromium, een adblocker geïnstalleerd. uBlock Origin. Op internet lees ik hier goede verhalen over.

Misschien helpt dit bij jou wel?

Microsoft: Dit komtweleens voor als er advertenties geladen worden op een site. Wat eigenlijk constant gebeurd op diverse nieuwssites. Hun advies: installeer een (gratis) ad-blocker extensie in Edge.(Bedankt dus katana).

Bitdefender: De url is naar het lab verstuurd voor analyse en wordt binnen 72 uur opgenomen in de definities als dit inderdaad een false negative blijkt te zijn.

Nu maar afwachten of het terugkomt.

Beste Katana321,

Nomaals bedankt voor uw reactie. Dusver blijkt het toevoegen van een ad-blocker extensie in Edge inderdaad prima te werken.

De desbetreffende url werktinmiddels niet meer(ik heb hem even bewaard). Geen idee welke partij hem uiteindelijk offline heeft gehaald.

Ik heb dit maar gelijk weggegooid, te mooi om waar te zijn.

Dezelfde melding heb ik zojuist ook ontvangen tijdens het bezoeken van een intternetpagina om iets op te zoeken.

dit is dus een fishing mail.

Reageer