Beantwoord

Phishing?

  • 21 September 2020
  • 7 reacties
  • 137 keer bekeken

Ik krijg een email via MijnKPN  “Betall uw maandfactuur". DE afschrijving van mijn maandfactuur zou mislukt zijn en ik kmoet per omgaande betalen om de diensten van KPN te kunnen bliven gebruiken.

Klik op het MijnKPN adres toont Gray@pitchtanktv.com

icon

Beste antwoord door Firestarter 21 September 2020, 11:58

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 3
Badge +2

Dat lijkt idd op een phising mail. Check in MijnKPN of er idd een factuur openstaat en of het bedrag klopt. Komt dit overeen, dan kun je voor de zekerheid nog even bellen met 0800-0402. Anders negeren en verwijderen. 

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @Marc vH met dat adres als afzender is het heel duidelijk: Phishing !!

KPN verstuurt deze mails alleen met  @kpn.com als afzender.

Reputatie 7
Badge +30

Ha @Marc vH, dit is zeker phishing! Wij mailen alleen vanaf ‘@ kpn.com’ mailadressen. Goed dat je er zo alert op bent! De top van Firestarter om in MijnKPN je facturen te checken is een hele goeie! Mochten we nog iets voor je kunnen doen, laat het gerust weten!

Dank iedereen, gelukkig niks aangeklikt in het bericht en direct gewist!

waar kan ik deze  phishing mail melden

ik mkrijg deze iedere dag binnen met de melding dat er een cadeau klaar ligt voor mij

KPN

nooreply@465.affpartners.com

Daar is maar één antwoord op mogelijk

SPAM

Bedankt, Daar zal ik hem dan ook naar toe sturen en mooi laten staan

Fijn weekend