Beantwoord

Phishing of SMS van KPN?

  • 6 February 2021
  • 5 reacties
  • 262 keer bekeken

Ook al weet ik waarschijnlijk het antwoord al, toch maar even delen.

Ik ontving deze sms maar heb zelf geen mobiel abonnement van KPN (mijn man wel).

Lijkt me dus phishing(?).

Vriendelijke groet,

Yvonne

icon

Beste antwoord door wjb 6 February 2021, 09:54

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7

Dit lijkt geen phishing maar een echt smsje van KPN, de getoonde url is ook echt van KPN.

Je kunt de site https://kpn.com/netwerkupgrade dan ook rustig bezoeken.

Staat jouw telefoonnummer wellicht als contacttelefoonnummer in de KPN ID waar het abonnement van jouw man aan gekoppeld is?

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @PenYH 

De link kpn.com/netwerkupgrade is valide en is aanwezig op de KPN website. Phishing lijkt me dus niet het geval. Blijft alleen vreemd waarom jij de sms krijgt. Ben je recent gewisseld van KPN naar je huidige provider of zit je soms bij een provider die gebruik maakt van het KPN netwerk?

Staat jouw telefoonnummer wellicht als contacttelefoonnummer in de KPN ID waar het abonnement van jouw man aan gekoppeld is?

Ik zal het eens checken, dacht het niet maar anders zal ik het wijzigen.

Dank voor je reactie,

Yvonne

Hallo @PenYH 

Ben je recent gewisseld van KPN naar je huidige provider of zit je soms bij een provider die gebruik maakt van het KPN netwerk?

Dank voor je reactie.

Niet gewisseld, zit zelf bij T-mobile. Geen idee of die gebruik maakt van KPN netwerk.

Blij dat het geen phising is, je weet t tegenwoordig nooit zeker.

Groet,

Yvonne

Reputatie 7
Badge +21

Niet gewisseld, zit zelf bij T-mobile. Geen idee of die gebruik maakt van KPN netwerk.

Nee, T-mobile heeft een eigen netwerk. Dat is het dus ook niet...