Beantwoord

Phishing onder de mom van "KPN klantbeloningonderzoek"

  • 9 May 2021
  • 1 reactie
  • 151 keer bekeken

Beste KPN,

Werd vandaag door een "KPN klantbeloningonderzoek" te grazen genomen.

Bezig in de web browser met evonomics.com en opeens verschijnt de melding, dat je een Samsung S20 of een iPad ter waarde van 1100 euro kan krijgen als je maar een paar vraagjes invult.

Die vraagjes worden dus een hele waslijst, die niets met KPN van doen heeft zoals email adres, gsm nummer, energie leverancier, zorg verzekering, en nog zo wat. Veel te veel data.

Vervolgens mag je bellen naar nummer 0906-1812 ( 1 euro per minuut ) voor een code waarmee de beloning bemachtigd kan worden.

Waar je lekker aan het lijntje gehouden wordt met computerspelletjes. Op dat punt was het me wel 100% duidelijk, dat ik erin getrapt was. Stekker eruit dus.

 

Hieronder volgen de erbij betrokken URL's hopelijk kunnen jullie er iets mee !

URL   tab titel
betshucklean.com  Redirect
betshucklean.com  KPN klantbeloningsprogramma
bestbequest.online KPN klantbeloningsprogramma
debesteprijsvoorjouw.com Win
909play.com  SAM20
909play.com  909play.com/ivr/hangup/SAM20/....

icon

Beste antwoord door Bart_ 11 May 2021, 10:41

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1 reactie

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @Simplex Dat zijn hele nare pop ups inderdaad. Ik heb ze ook wel eens gezien en ik kan me best voorstellen dat je ‘er in bent getrapt'. Wij hebben er uiteraard niets mee te maken en het is zaak om heel goed op te passen, nooit zomaar op links te klikken en gegevens door te geven. Ik hoop van harte dat de schade beperkt is gebleven. Dank voor het delen!Â