Beantwoord

Scan uitvoeren op de laptop met KPN Veilig lukt niet

  • 5 August 2023
  • 10 reacties
  • 160 keer bekeken

Goedemiddag,

Ik heb KPN op mijn iPad als op de laptop staan.

op de iPad kan ik gewoon inloggen met mijn account naam en het wachtwoord.

nu probeer ik een virus scan uit te voeren op de laptop via het KPN icoontje op het bureaublad maar het werkt niet meer.

probeer ik in te loggen op mijn KPN met mijn gebruikersnaam en wachtwoord, het zelfde als op de iPad, krijg ik een melding dat deze combinatie niet bekend is? Terwijl het wel lukt met de ipad. Wie kan me hier verder helpen?

 

icon

Beste antwoord door Rutger van KPN 19 August 2023, 16:16

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Reputatie 7
Badge +15

@Regentje Welkom op het forum. 

Wat lastig dat het niet lukt om een virus scan uit te voeren op je laptop. 

Als ik het goed begrijp lukt het vooral niet omdat je niet kunt inloggen. Daarvoor kun je de optie wachtwoord vergeten kiezen. 

Op die manier kun je een nieuw wachtwoord instellen. 

Zodra je dan kunt inloggen op KPN Veilig, kun je op deze manier een veiligheidsscan doen.

Hoi Rutger,

het inloggen op mijn iPad met gebruikersnaam en wachtwoord lukt wel, ook op mijn mobiele telefoon lukt het. Als ik op mijn laptop wil in loggen krijg ik onderstaand beeld.

Daarna moet ik weer inloggen en krijg ik de melding dat de combinatie gebruikersnaam en wachtwoord niet kloppen terwijl dat wel op mijn iPad wel lukt.

Reputatie 7
Badge +15

@Regentje Dan zou het wellicht zo kunnen zijn dat je KPN Veilig voor 2 apparaten in je abonnement hebt. 

Als je dan op je mobiele telefoon en je iPad KPN veilig geïnstalleerd hebt zijn er dus geen licenties meer over. 

In dat geval zou er of gekozen moeten worden om KPN Veilig voor 5 apparaten te nemen. Of om 1 van de apparaten zonder KPN Veilig te laten. 

Ik controleer graag of wat ik zeg ook daadwerkelijk klopt. Zou je daarom je forumprofiel willen invullen en een seintje willen geven als dit is gelukt? 

Beste Rutger, hierboven staat een schermafbeelding waarin je kunt zien dat ik alleen mijn iPad en de laptop heb beveiligd met KPN veilig.

mijn smartphone is niet beveiligd met KPN veilig. Ik wil mijn profiel wel invullen maar ik weet niet wie dit allemaal kan lezen.

Reputatie 7
Badge +15

@Regentje Dan zou het geen probleem met de licentie mogen zijn. 

Heb je de mogelijkheid KPN Veilig op de laptop eens te verwijderen en hierna opnieuw te installeren? 

Om te controleren of je dan weer dezelfde melding krijgt als in het eerste screenshot?

Overigens is je forumprofiel alleen inzichtelijk voor KPN forum moderators. 

Het enige dat zichtbaar is voor andere forum gebruikers is je gebruikersnaam, en je handtekening als je deze invult. 

Ik heb geprobeerd om het te verwijderen maar dit lukte maar gedeeltelijk. Ik heb KPN veilig opnieuw geïnstalleerd met het zelfde resultaat.

Ook heb ik overwogen om het account van KPN opnieuw aan te maken maar ik ben bang dat ik dan de melding krijg dat dit account al bestaat en ben ik nog verder van huis….

Beste Rutger, ik heb het forumprofiel ingevuld.

Reputatie 7
Badge +15

@Regentje Ik vermoed dat het probleem zit in het gedeeltelijk verwijderen.

Zou je naar deze pagina willen gaan: https://www.f-secure.com/nl/support/tools.

En hier het verwijderprogramma voor Windows of natuurlijk als je Mac gebruikt Mac willen downloaden? 

KPN Veilig hierna volledig willen verwijderen en opnieuw willen installeren? 

Hoi Rutger,

Ik heb je instructies die je hebt gegeven uitgevoerd en het is gelukt!!

de link gedownload en KPN veilig verwijderd.

dan heb ik KPN veilig opnieuw geïnstalleerd.

op mijn scherm kreeg ik de melding dat KPN veilig al op de laptop was geïnstalleerd.

ik heb de naam van de laptop verwijderd en opnieuw ingegeven, toen pas begon de installatie!

Ik ben reuze blij dat je me hebt geholpen met dit probleem, super!

Ook kan ik weer inloggen op mijn KPN om mijn gegevens en verbruik in te zien.

nogmaals dank voor alle moeite en tijd die je hebt geïnvesteerd om mij te helpen, TOP!!

Reputatie 7
Badge +15

@Regentje Wat fijn dat het is gelukt! En ook fijn om te lezen dat je weer kunt inloggen op mijnKPN!

Mocht je in de toekomst nog vragen hebben dat weet je ons te vinden! ;)