Vraag

Sinds KPN Virusscanner update van 22/9 ineens een tijdslimiet?

  • 24 September 2023
  • 16 reacties
  • 183 keer bekeken

Tja en ik weet niet hoe ik dat kan veranderen.  Als ik op instellingen klik dan is die optie daar niet. Heel vervelend om steeds een uur erbij te moeten verlengen. Hopelijk kan iemand me helpen (stap voor stap) wat ik moet doen om hiervan af te komen.


16 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Beste @ErikaSR, welkom! Ik zie dat je inmiddels antwoord hebt gekregen van mijn collega Sanne!

 

 Dat doe je als volgt: 

  1. Ga naar veilig.kpn.com en log in met je KPN ID.
  2. Selecteer het Apparaat (1.) of selecteer het Kindprofiel (2.).
    • Sla stap 3 over als je een kindprofiel hebt geselecteerd.
  3. Klik op Gezinsregels.
  4. Selecteer het tabblad ‘Bedtijd’

Daar kun je de dagelijkse limieten instellen!

Nee dat werkt niet heb alleen 1 gebruiker met diverse  apparaten maar geen  gezinsregels, kan alleen maar de gebruikersnamen veranderen.

 

Reputatie 7
Badge +30

Vreemd! Zou je dan KPN Veilig eens kunnen verwijderen en opnieuw installeren? Wellicht dat het dan niet meer zo ingesteld is. Je zou het namelijk via het kopje ‘gezinsregels’ wel in- of uit moeten kunnen schakelen!

ja heb ik gedaan maar blijft hetzelfde.

Reputatie 7
Badge +30

Vreemd! :-( Wil je je forumprofiel aanvullen met je adres en klantnummer? Op welk apparaat probeer je dit te wijzigen? En welke android/iOS/Windows versie draait hierop?

Ik heb het klantnummer etc ingevuld.  Er zijn 6 apparaten en 2 ervan hebben een bedtijd die nooit is ingesteld.  Dat is de computer en een Ipad.  Heb KPN Veilig 2 keer opnieuw geinstalleerd en ook op de router zelf ingelogd en alle apparaten 24 uur toegang gegeven (wat trouwens al zo stond ingesteld).  De computer heeft Windows10 en de Ipad  OS17.0.3 (net nieuwe update)

Reputatie 7
Badge +30

Bedankt! Ik heb een ticket voor je aangemaakt. Er wordt binnen 2 werkdagen contact met je opgenomen. 

Ok er is gebeld met mijn moeder en de persoon heeft opnieuw geinstalleerd maar dat was al gedaan dus zal waarschijnlijk geen nut hebben.  En nog steeds is op het scherm alleen maar de instelling (waardoor je de naam kunt wijzigen of licentie vrijgeven) beschikbaar en niet de gezinsregels.   Nu dat het is gedaan kan ze ook niet meer op andere dingen komen, dus het is er alleen maar slechter op geworden.

 

Bleek dat de KPB klantendienst KPN Veilig voor Windows11 had geinstalleerd want ik heb het verwijdered en direct geinstalleerd zoals het staat aangegeven voor Windows10.  En alles werkt weer behalve dat de gezininstellingen er niet zijn zodat de 2 apparaten om 11 uur willen uitschakelen….   

Reputatie 7
Badge +30

Ha @ErikaSR, wat een gedoe.. Begrijp ik nu dat het toch nog niet helemaal opgelost is? Kan je eens een screenshot plaatsen van wat je te zien krijgt, in plaats van de gezinsinstellingen? 

Inderdaad nog steeds niet opgelost.  Ik heb screenshots genomen van elk scherm zodat je kunt zien wat ik zie.

 

Reputatie 7
Badge +30

Heel vreemd. Ik zie dat mijn collega in het vorige ticket had gezet dat het wel opgelost was, toen KPN Veilig virusscanner verwijderd en daarna opnieuw geïnstalleerd is. Dit is niet het geval geweest? Als je het eens verwijdert via de F-Secure verwijdertool en daarna opnieuw installeert, dan worden de eerdere instellingen niet meegenomen. Dan moet de tijdslimiet uitstaan. Zou je dit nog eens willen doorlopen?

Ik heb het nagekijken maar het is al 2 keer op die manier gedaan en dat helpt dus ook niet.

De Ipad heeft inmiddels geen melding meer sinds de laatste keer maar de laptop computer nog wel.

Zou het te maken kunnen hebben met het besturingssysteem Windows 10? Hebben jullie een technische dienst die dit verder zou kunnen uitpluizen?

Heb nog een keer geprobeerd maar nu blokkeert het weer Gamepoint.com en ook the app die op de computer staat.  Ook de tijd om naar bed te gaan komt nog steeds op.

Weet niet meer wat te doen nu, ze betaald voor een service die al meer dan een maand niet goed werkt en alleen maar problemen opbrengt.

Zit er over te denken om een ander anti virus programma te gebruiken.

 

heb ook deze website niet blokkeren neergezet maar dan laad het nog steeds niet helemaal.  Als ik KNP Veilig verwijder dan werkt het wel, dus het is overduidelijk dat KPN Veilig het struikelblok is.

 

Reputatie 7
Badge +30

Bedankt! Ik heb opnieuw een ticket voor je aangemaakt en er wordt opnieuw binnen 2 werkdagen contact met je opgenomen. 

Reageer