Beantwoord

SMS ontvangen van KPN met "vraag mbt aansluiting" Is dit legitiem?

  • 12 May 2021
  • 4 reacties
  • 65 keer bekeken

Goedemiddag,

ik heb een sms ontvangen met daarin een ‘vraag’ mbt aansluiting.

Is het ‘normaal’ dat KON dit op deze manier doet ?

Er staat een gratis nummer in vermeld en een bijbehorende code.

Is er iemand die dit ook evt. heeft ontvangen en mij kan vertellen of dit ‘te vertrouwen ‘ is ?

icon

Beste antwoord door Hansapeldoorn 12 May 2021, 17:39

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +22

Beste @Hansapeldoorn,

Welke gratis nummer staat er in dat sms’je, en ging het over glasvezel?

Hallo Dennis,

Bedankt voor je berichtje !

Ik heb dat nummer gewoon gebeld en ben er achter : Het is de KPN-helpdesk, zij wilden alleen een bevestiging van eerder gemaakte afspraak aan mij bekend maken.

En ja, het gaat idd over glasvezel-aansluiting.

Bedankt voor je reactie, opgelost dus wat mij betreft ! 😀😀👍

Reputatie 7
Badge +22

Hallo Dennis,

Bedankt voor je berichtje !

Ik heb dat nummer gewoon gebeld en ben er achter : Het is de KPN-helpdesk, zij wilden alleen een bevestiging van eerder gemaakte afspraak aan mij bekend maken.

En ja, het gaat idd over glasvezel-aansluiting.

Bedankt voor je reactie, opgelost dus wat mij betreft ! 😀😀👍

Gelukkig dat het KPN is @Hansapeldoorn, maar ik ben hier wel wat voorzichtiger mee. Want er zijn criminelen zat die dit soort idioten ook doen. Dat ze zich voordoen als KPN, en helaas trappen er nog steeds mensen in. Dat zie je vaak genoeg in het programma “Opgelicht” van de Avrotros.

Klopt Dennis : voorzichtig blijven is altijd goed !

Ik controleer alle ‘zeg maar onbekende’ nummers altijd even via WIE HEEFT MIJ GEBELD ?

Dat heb ik nu ook gedaan en zag bij de commentaren KPN staan. Dus gebeld, was mijn insziens veilig genoeg !!

Dus vooraf controleren via ‘wie heeft mij gebeld’ :  bij enig twijfel ALTIJD doen.

Groet, Hans