Vraag

SMS van KEKS Pay

  • 17 April 2023
  • 42 reacties
  • 2640 keer bekeken

Krijg sinds enige dagen elke paar uur een SMS van KEKS Pay (Kroatische betaaldienst). Het blokkeren van deze verzender werkt niet. Toch wil ik van deze betaalterreur af. Staat niet in de lijst met betaalsystemen op de speciale SMS betaaldiensten.

Dit staat er in het scherm:

<#> KEKS Pay pristupni kod je (nummer) (datum) (tijd) mk78/5KIEZM

Nummer, datum en tijd wijzigen steeds. Vertaald staat er “de toegangscode is...”

Ik neem aan dat de verzender steeds een ander telefoonnummer gebruikt en dat daarom het blokkeren niet lukt. De naam is echter wel steeds KEKS Pay.

Gaat klantenservice mij helpen, want er is geen mogelijkheid hierover te contacten helaas.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

42 reacties

Ik heb 2games geïnstalleerd in de afgelopen 2 dagen : snakeio en Warandorder maar beide alweer uninstalled.

 

Dat is alles wat ik in de afgelopen 2 weken heb geïnstalleerd.

Ik ook niks gedownload. Vorige week wel voor het eerst gebruik gemaakt van ChatGPT waarvoor je een nummer verificatie moest doen.. 

 

Overigens zijn de sms’jes bij mij nu voor het eerst langer dan 6 uren gestopt. Meer mensen waarbij het lijkt opgelost?

Mijn laatste SMS is van 14:52:59 lijkt (even) stil inderdaad

Reputatie 7
Badge +8

@Roos79 ik persoonlijk niet. Maar de nummers zullen vast uit een data lek daar gekomen zijn.

Vermoed eerder dus gewoon random nummers die worden geprobeerd.

Of dus een app geïnstalleerd of ergens op een banner geklikt of wat dan ook.

Al is de kans dat het puur pech is en dus gewoon random erg groot.

Bij mij is het gestopt sinds gister 15 uur. 

Hier ook gestopt na 14:18 gisteren.

Reputatie 7
Badge +30

Beste allemaal, goed dat jullie het laten weten! Ik herkende dit ook niet meteen. Afgezien van een handvol melders in dit topic, heb ik er ook geen andere reacties over gezien. Begrijp ik goed dat het nu bij iedereen gestopt is? Dan ga ik er voorzichtig vanuit dat het verder in orde is nu. Een melding maken via onze website (overlast), is natuurlijk altijd goed!

Ik heb dit probleem sinds vandaag. Ik hoop dat ik de oplossing heb gevonden iPhone alhoewel hij niet voor iedereen handig is. Ik heb twee contacten aangemaakt met KeksPay en Keks Pay. Je kunt niet op naam blokkeren maar wel op nummer. Maar omdat het nummer steeds veranderd maar het landnummer niet heb ik het landnummer +385 van Kroatië ingevuld. Nu kan ik de contacten wel blokkeren. Geen berichten meer ontvangen maar misschien geluk of het werkt. Denk wel dat Krotië als geheel geblokkeerd is. Maar ik heb daar geen contacten. Duimen maar. 

Bij mij is het vandaag om 05:20 begonnen .

KERS Pay pristuni.

Bij mij is het vandaag om 05:20 begonnen .

KERS Pay pristuni.

Heb je een iPhone, Android of wat anders. Ook voor Android staat op internet hoe je een landnummer kunt blokkeren. Moet je natuurlijk daar geen contacten hebben. Maar benieuwd of het bij jou ook werkt want ik neem aan dat je ervan af wilt.

Ook bij mij sinds vandaag deze berichtjes. 

Ook bij mij sinds vandaag deze berichtjes. 

Ja er zijn veel mensen maar ben benieuwd of mijn geopperde oplossing ook echt werkt.

Hello everyone,

 

just this morning I received an SMS from them. I don’ even use KPN or have recently given my nymber to anyone, but this is the only forum where I could find something. Does anyone know why this is hapenning?

Hello everyone,

 

just this morning I received an SMS from them. I don’ even use KPN or have recently given my nymber to anyone, but this is the only forum where I could find something. Does anyone know why this is hapenning?

It’s not provider specific. I think the picked your number up somewhere on internet (hack). And why they do it, because they want your money.

Beste allemaal, goed dat jullie het laten weten! Ik herkende dit ook niet meteen. Afgezien van een handvol melders in dit topic, heb ik er ook geen andere reacties over gezien. Begrijp ik goed dat het nu bij iedereen gestopt is? Dan ga ik er voorzichtig vanuit dat het verder in orde is nu. Een melding maken via onze website (overlast), is natuurlijk altijd goed!

Zelf denk ik dat het als je niet reageert het stopt. Want ik zie overal ook op andere forums dit probleem. Maar het zou fijn zijn om een oplossing te hebben want nu is het KEK Pay en morgen weer een ander. De meeste mensen krijgen tientallen berichten. Ik tot nu toe nog maar twee heb. Namelijk het landnummer van Kroatië waar de berichten vandaan komen geblokkeerd. Gelukkig daar geen contacten.

En elke dag zijn er weer andere mensen de klos.

Hello everyone,

 

just this morning I received an SMS from them. I don’ even use KPN or have recently given my nymber to anyone, but this is the only forum where I could find something. Does anyone know why this is hapenning?

It’s not provider specific. I think the picked your number up somewhere on internet (hack). And why they do it, because they want your money.

They’re gonna have to keep trying then.

Reputatie 7
Badge +30

Ik zie toch nog weer nieuwe aanmeldingen, wat rot! Goed dat jullie het hier laten weten. Ik heb het intern doorgegeven, met de mededeling dat jullie er hinder van ondervinden. Mochten we bijv. voorbeelden willen, dan laat ik het weten!