Beantwoord

Spammail in email adres wat ik niet gebruik

  • 6 February 2022
  • 2 reacties
  • 38 keer bekeken

Waarom krijg ik spammail in mijnĀ  email adres wat ik niet gebruik of niemand kent.

icon

Beste antwoord door Jeroen van KPN 8 February 2022, 21:15

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2 reacties

Reputatie 7
Badge +21

HoiĀ @Derkje1958Ā 
Lastig als je spam krijgt en bijzonder lastig om er weer vanaf te komen.
Er zijn scanners die het hele internet afscannen om e-mailadressen en andere persoonlijke gegevens, deze zijn n.l. geld waard.
Reageer nooit op een spambericht ook niet om het zogenaamd uit te schakelen.
Doe je dat wel, dan weten ze zeker dat het adres bestaatĀ en wordt je bedolven onder de spam.
Ook sites die een dubieuze inhoud bieden zoals sexs-sites scannen direct naar die adressen.
Dit is geen beschuldiging doch een algemene mogelijkheid waardoor het kan gebeuren.
Dus oppassen geblazen.
Je zegt dat je het e-mailadres niet gebruikt? Ā Del deze dan en maak een nieuw ander e-mailadres aan.Ā 
En gebruik een goede virusscanner.

Reputatie 7
Badge +19

Hallo @Derkje1958, Spam is de verzamelnaam voor ongewenste e-mails die je ontvangt, zonder dat je je ergens voor hebt aangemeld. Vaak gebruiken internetcriminelen speciale programma's om deze berichten massaal te versturen. Deze programma's bevatten ook algoritmes die afzendlijsten generen en daar de mails naar toe versturen. Hierdoor ontvangĀ  je soms ook spamberichten op een e-mailadres dat verder zelden wordt gebruikt. DeĀ spamberichten worden namelijk op de gok verstuurt naar een tig aantal bestaande en niet bestaande e-mailadressen in de hoop zoveel mogelijk bereik te hebben.Ā 

Wat jij nog in samenwerking met KPN kunt doen aanĀ Spam, kun je vinden op onze website.Ā 

Ā