Beantwoord

Twee soorten spam in de spammap

  • 27 February 2022
  • 6 reacties
  • 41 keer bekeken

Sinds enkele tijd komen twee soorten SPAM in deze map [spam] is van KPN afkomstig  andere spam wordt niet van haken voorzien.Moet ik bij Windows 10 Defender uitzetten (staat nu aan)?

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

*Admin: topic verplaatst naar juiste board

icon

Beste antwoord door Alexandra van KPN 3 March 2022, 15:21

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +19

Hoi @HansB77, dat klinkt verwarrend met de verschillende soorten spam. We helpen je hier graag op weg.

Hoe gebruik je je e-mail, heb je een e-mailprogramma zoals Outlook of gebruik je Webmail? In het eerste geval, hoe ziet het eruit als je even inlogt op Webmail? Belanden er ook mails in spam die er niet in horen, of is dat niet het geval? Ik raad je aan om Windows Defender gewoon aan te laten staan, voor de veiligheid op je computer. 

Hallo Alexandra

Het e-mailprogramma van Windows 10 gebruik ik. Ja er belandt ook spam die er niet in thuis hoort. Zowel van de kant van KPN , die wordt voorzien van [spam] , maar andere spam , deze er niet voorzien van  de haken ook als , die er niet in thuishoort, heeft geen haken. Een tijd geleden had ik dat niet. Ik weet dat ik mail die als spam door KPN wordt gezien, terug kan zetten in Webmail KPN.

Dit probleem heb ik sinds enkele maanden, en geen idee hoe er aan ben gekomen.

De een zegt zet defender uit en de ander laat aan staan.

Hopelijk is het duidelijk, zo niet dan laat iets weten.

Met vriendelijke groeten,

Hans

 

Windows defender is een antivirusprogramma dat aan moet blijven staan, doet niets met spam.

 

Reputatie 7
Badge +19

@HansB77 Wat JanD hierboven aangeeft klopt helemaal. Windows Defender zorgt er puur voor dat er geen virussen en andere rotzooi op jouw computer binnen kan komen. Vandaar het dringende advies om dit niet uit te schakelen, voor de veiligheid op je computer.

Ons spamfilter doet zijn best om ongewenste mails zo goed mogelijk te filteren. Als je inlogt op Webmail heb je inderdaad de mogelijkheid om mails als niet-spam te markeren. Misschien heb je deze optie ook in jouw Windows e-mailprogramma? Je kunt de opties bekijken door met de rechter muisknop op de betreffende mail te klikken. Op die manier weten de spamfilters steeds beter te herkennen wat wel en geen spam is.

Hallo Alexandra,

wat je hierboven meldt, is mij helemaal duidelijk. De grote vaag voor mij is nog steeds hoe die “andere spam” die dus niet voorzien is van deze [ ] in, toch in de spam map terecht kunnen komen, terecht of niet. Enig idee? Naast KPN veilig heb ik niets anders in die richting, of waar ik moet zoeken?

Met vriendelijke groeten,

Hans

Reputatie 7
Badge +19

@HansB77 Top, fijn. Ik vermoed dat jouw e-mailprogramma van Windows zelf ook een spam-functie heeft. En dat dat de reden is dat dit gebeurt. Wat je het beste kan doen, is de mails gewoon in je mailprogramma met de rechter muisknop aanklikken, en daar de opties bekijken. Mogelijk heb je opties zoals ‘niet als spam markeren’, of iets dat erop lijkt. Of je kan de betreffende mails misschien gewoon naar de inbox ‘slepen’.