Beantwoord

Vermoed Sim swapping, mijn nummer belt mensen en vraagt naar BSN

  • 23 December 2021
  • 3 reacties
  • 367 keer bekeken

mensen worden gebeld met mijn 06 terwijl ik het zelf niet ben geweest! Vanmiddag belde ik een meneer terug die zei dat hij door mij gebeld was en hij kreeg een robot aan de lijn en die vroeg ook naar zijn BSN nummer. Dus wat te doen ? heb geen extra belkosten of andere rare dingen die misschien merkbaar zouden zijn op mijn mobiel.

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 26 December 2021, 16:02

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +12

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Spoofing
 

wat is er tegen te doen - helaas vrij weinig, als u gewoon nog kunt bellen dan is er geen simwissel geweest want er werkt maar 1 simkaart tegelijk. 

Bedankt voor de reactie. 

Ja ik kan gewoon bellen en de telefoon rekening is ook normaal. Mensen die ik niet ken worden gebeld met mijn 06 nummer  mijn moeder belde mij een keer en toen kreeg ze een vreemde man aan de telefoon  . Hier in huis is niemand . Ik woon alleen.

Reputatie 7
Badge +30

Hoi @RENE1781959, welkom hier! Goed dat je dit aankaart. Ik kan je geruststellen, de kans dat daadwerkelijk jouw nummer gebruikt wordt is nihil. Er is hier eerder ‘gewoon’ sprake van spoofing, wat Ik_Hussel al linkte. Daarnaast zijn deze specifieke telefoontjes op het moment inderdaad actief. De Fraude Helpdess schreef er ook al een stukje over. Er is voor jou of jouw aansluiting geen direct nadelig gevolg. Behalve dat je wellicht wordt teruggebeld door mensen die denken dat jij hen gebeld hebt. Meestal stopt dit na enkele dagen vanzelf. Wij kunnen er verder helaas niets tegen doen.