Beantwoord

Waarom heeft de gewone consument de ’groen schuifje’ voor veilig internet?

  • 6 March 2024
  • 6 reacties
  • 108 keer bekeken

Reputatie 1

Die zijn vaak nog onwetender / naïever dan zakelijke gebruikers…

nu moet je binnen KPN ontzettend zoeken…  voor alleen die ene mogelijkheid tegen malware’s…

En eigenlijk heeft de gemiddelde naïeve consument ook geen idee dat ie daar naar op zoek moet! En dat het KPN-internet niet vanzelfsprekend veilig is!!!

Want dat mag je toch eigenlijk wel verwachten…😯

icon

Beste antwoord door Noordzee 6 March 2024, 16:23

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Vrgr ,

Je kunt als "gewone” consument wel KPN Veilig installeren op jouw PC. 

Maar het voornaamste is gewoon je gezond verstand te gebruiken tijdens het internetten. Klik niet zomaar op iedere toegestuurde link. En laat bv niet overal jouw telefoonnummer en/of e-mailadres achter.  Hieronder vind je wat nuttige informatie:  

 

Reputatie 1

Hallo Noordzee!

dat begrijp ik… maar in mijnomgeving zijn best veel ouderen die dat NIET begrijpen c.q. het ‘per ongeluk’ toch hebben gedaan enz…

Het lijkt mij makkelijk en comfortabel en veilig als het ‘gewoon’ standaard geregeld is!

Reputatie 7
Badge +28

Ja, dat is waar.

Er is altijd gevaar. 

 

Het is ook geen wonder. 

Er is altijd gedonder. 

 

 

Reputatie 7

De vraag is: Wat is veilig Internet?

Voor mij is veilig Internet dat mijn apparatuur verschoond blijft van malware maar voor een ander kunnen hele andere criteria belangrijk zijn.

KPN zou er inderdaad verstandig aan doen om haar anti-malware DNS servers voortaan als standaard in te stellen bij aanvang van het abonnement.

Reputatie 7
Badge +30

Ha @Vrgr, welkom! Ik heb je topic wel gelezen, maar niet gereageerd zit ik. Mijn excuses! Je stelt een terechte vraag: we gaan intern zeker eens aankaarten of dit niet anders kan. Bedankt!

Reputatie 1

Top dat jullie dat intern gaan aankaarten! 👍 👍 👍 Hoop dat het naar een veiliger internet leidt… ook voor de mensen die niet zo ‘digitaal begaafd zijn’ !

Reageer