Vraag

Werkt de Bankierbeveiliging van KPN veilig nog na de update?

  • 24 April 2022
  • 6 reacties
  • 519 keer bekeken

Sinds gisteravond kan ik niet meer zien of de bankierbeveiliging werkt (de groene lijn langs de rand van het beeldscherm)  als ik wil inloggen bij een bank. Zou dit te maken kunnen hebben met de update van gisteren? Update: F-Secrure Capricorn Engine (64bit) 2022-04-23_01 Wat kan ik doen zodat ik weer kan zien dat de bankierbeveiliging actief is.

admin: titel aangepast ivm vindbaarheid 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +7

??? Nooit van gehoord, maar ik ben wel benieuwd wat het is. 

Reputatie 7
Badge +17

Welkom op het forum @AnjaZ! Wel fijn natuurlijk om te kunnen zien dat het goed werkt. Kan je laten weten op welk apparaat je KPN Veilig gebruikt? En om welke browser? Dan kijk ik met je mee. 🙂

Goedemorgen Bram. Ik gebruik KPN Veilig op twee laptops tw. Asus Viviobook en een HP Laptop. Beide via Chrome browser. Als ik Microsoft Edge gebruik om in te loggen bij een bank wordt KPN Veilig ook niet gestart. Althans ik zie de groene lijn langs mijn beeldscherm niet verschijnen wat voor mij een teken is dat de bankierbeveiliging werkt.

En datzelfde geldt bij mij: ik gebruik Edge, dat heeft een update gehad. KPN Veilig geeft aan dat alles in orde is, maar de groene rand is er niet meer, dus is dat in elk geval niet (meer) in orde…. 🤔
Ik gebruik KPN Veilig meestal op mijn desktop, en ook die heeft alle updates. Iemand een antwoord op het mysterie van de verdwenen groene lijn? 

En datzelfde geldt bij mij: ik gebruik Edge, dat heeft een update gehad. KPN Veilig geeft aan dat alles in orde is, maar de groene rand is er niet meer, dus is dat in elk geval niet (meer) in orde…. 🤔
Ik gebruik KPN Veilig meestal op mijn desktop, en ook die heeft alle updates. Iemand een antwoord op het mysterie van de verdwenen groene lijn? 

Hear hear, misschien ‘de’, maar in elk geval ‘een’ oplossing. Als je in Edge naar de F-secure browserbeveiliging gaat, deze even uit en weer aan zet, dan is je bankieren weer gekaderd in een geruststellend groen randje. Bij mij opgelost dus! 

Sinds een week of twee heb ik weer (vanzelf) de groene rand langs mijn beeldscherm terug als ik een banksite bezoek. Die groene rand is voor mij wel het teken dat de extra beveiliging goed werkt wat voor mij een geruststellend idee is. Dank voor jullie reacties.