Beantwoord

Wordt Expressvpn geblokkeerd?

  • 13 November 2023
  • 7 reacties
  • 103 keer bekeken

Mijn mail wordt sinds vandaag geblokkeerd door jullie. Men legt het probleem bij ons als klant neer. Hieronder mijn mail berichtem met de “ABUSE specialist)

Geachte heer/mevrouw,

Bedankt voor uw reactie. Dat is niet aan ons maar aan de VPN providers die deze servers gebruiken. Zo lang ze deze problemen niet oplossen zal de blokkade actief blijven.

LET OP: Het onderwerp van dit bericht bevat een ticketnummer: 381130269. Indien u vanaf een ander e-mailadres contact met ons wilt opnemen, vermeld dan altijd het volgende in het onderwerp: 381130269.

Met vriendelijke groet,

Dennis
Abuse Specialist

 




Doe de test en ontdek of jij al veilig online bent op:
https://www.kpn.com/beleef/blog/veilig-online-scan.htm

13-11-2023 17:00 (Europe/Amsterdam) - schreef:

 

Hallo
 
Het lijkt er meer op dat jullie antispam programma niet in staat is om selectief te werk te gaan en een grote VPN provider er in zijn  geheel uitgooit en de klanten met het probleem opzadelt. Dat jullie dit doen zegt meer over jullie kunde om niet in staat zijn om een fatsoenlijk antispam programma te hanteren.
 
Hoelang gaat dit duren?
 

Van: KPN Abuse Team <abuse@kpn.com>
Verzonden: maandag 13 november 2023 16:48
Aan: *******************
Onderwerp: Re: [Abuse#381130269] mail niet te verzenden.

 
​Geachte heer/mevrouw,

Bedankt voor uw reactie. De servers welke massaal voor spam misbruikt worden, worden automatisch door onze anti spam vendor geblokkeerd. Het is daarbij niet relevant of het servers van een VPN provider zijn of niet. Zeker als het een grote is, zouden ze immers in staat moeten zijn dergelijke spam te voorkomen.

LET OP: Het onderwerp van dit bericht bevat een ticketnummer: 381130269. Indien u vanaf een ander e-mailadres contact met ons wilt opnemen, vermeld dan altijd het volgende in het onderwerp: 381130269.

Met vriendelijke groet,

Dennis
Abuse Specialist




Doe de test en ontdek of jij al veilig online bent op:
https://www.kpn.com/beleef/blog/veilig-online-scan.htm

13-11-2023 16:45 (Europe/Amsterdam) - ********************schreef:

Hallo
 
Ik gebruik Express VPN. Toch een behoorlijke grote speler. Die kun je toch niet zomaar gaan blokkeren ???
 
Mvrgr J. Nannings
 
 
 

Van: KPN Abuse Team <abuse@kpn.com>
Verzonden: maandag 13 november 2023 16:39
Aan: *******************************
Onderwerp: Re: [Abuse#381130269] mail niet te verzenden.

 

Geachte heer/mevrouw,

Bedankt voor uw bericht. U gebruikt, voor zover wij kunnen zien, een VPN verbinding om uw e-mails mee te versturen. Vanaf de bewuste verbinding zijn onlangs grote hoeveelheden phishing/spam verzonden, waardoor deze door onze spamfilter leverancier als spambron is aangemerkt.

Wij adviseren u om uw berichten vanaf een normale verbinding te verzenden, of een melding te doen bij de beheerder van uw (VPN) verbinding. Deze beheerder kan het probleem dan onderzoeken.

Het is overigens mogelijk dat u er niet van op de hoogte bent dat u een VPN verbinding gebruikt. In sommige gevallen wordt deze namelijk (gratis) meegeleverd als extra toevoeging bij een virusscanner. Omdat deze verbinding rouleert tussen de verschillende gebruikers van de bewuste scanner, wordt deze helaas ook regelmatig misbruikt om spam te versturen. Wij adviseren u de VPN verbinding dan ook uit te schakelen bij het raadplegen van uw mailbox. U zal dan direct geen problemen meer ondervinden bij het verzenden van uw e-mailberichten. Voor uw overige internetverkeer kunt u de verbinding uiteraard blijven gebruiken.

Wanneer u hulp nodig heeft bij het gedeeltelijk uitschakelen van de VPN verbinding adviseren wij u contact op te nemen met de leverancier van uw specifieke virusscanner.

LET OP: Het onderwerp van dit bericht bevat een ticketnummer: 381130269. Indien u vanaf een ander e-mailadres contact met ons wilt opnemen, vermeld dan altijd het volgende in het onderwerp: 381130269.

Met vriendelijke groet,

Dennis
Abuse Specialist





Doe de test en ontdek of jij al veilig online bent op:
https://www.kpn.com/beleef/blog/veilig-online-scan.htm

13-11-2023 16:35 (Europe/Amsterdam) -**************************schreef:

Hallo
 
Ik krijg steeds melding dat mijn mail wordt geweigerd i.v.m. als virus, spam, phishing wordt gezien of is geblokkeerd.
 
Mvrgr J. Nannings

 

Admin edit: mailadres verwijderd omdat deze openbaar stond

icon

Beste antwoord door Anonymous 13 November 2023, 17:26

Bekijk origineel

7 reacties

Ik denk dat KPN Abuse hier het juiste doet.

De blokkering loopt op IP adres. Iemand die expresVPN gebruikt, heeft spam verstuurd vanaf dat adres, en daarmee is het geblokkeerd.

Deze spamfilter weet natuurlijk niet of dit een adres van jou, van mij of van expresVPN is. 

 

Klagen moet je dus denk ik bij Expresvpn doen (ze moeten dat IP voorlopig niet meer gebruiken).

Reputatie 7

Ik ben van mening dat het terecht is dat het issue bij jou neergelegd wordt.

Het is helaas zo dat VPN providers regelmatig misbruikt worden door spammers en om dat tegen te gaan worden dan die IP adressen van zo'n VPN provider geblokkeerd. Helaas zijn de goedwillenden daarbij slachtoffer van de kwaadwillenden maar het is de VPN provider die actie moet ondernemen tegen die kwaadwillenden. Heb jij al contact opgenomen met die VPN provider?

Ik denk dat het meer een beperking de gebruikte software is van Abuse omdat ze geen selectie kunnen maken vanaf wel mailadres e.e.a. wordt verstuurd.

Reputatie 7

Ik denk dat het meer een beperking de gebruikte software is van Abuse omdat ze geen selectie kunnen maken vanaf wel mailadres e.e.a. wordt verstuurd.

Er wordt zeer gerespecteerde spamfiltersoftware gebruikt die ook door heel veel andere grote organisaties gebruikt wordt. Een spamfilter behelst wel wat meer dan vaststellen vanaf welk mailadres e.e.a verstuurd wordt. Ik zou heel eenvoudig een mail kunnen versturen alsof deze van jouw emailadres afkomstig is immers spoofing is kinderlijk eenvoudig.

Ik maak ook gebruik van een zeer gerespecteerde VPN provider. Ben razend benieuwd of Ziggo ook ExpressVPN geblokkeerd heeft.

Reputatie 7

Ik maak ook gebruik van een zeer gerespecteerde VPN provider. Ben razend benieuwd of Ziggo ook ExpressVPN geblokkeerd heeft.

Heb je al contact opgenomen met ExpressVPN immers dat is de partij waar je moet zijn.

Waarom gebruik je eigenlijk een VPN verbinding om met Internet te verbinden?

Wat denk je daarmee te bereiken?

Het enige dat je daarmee bewerkstelligt is dat je jouw IP adres afschermt maar dat is het dan ook wel.

Dat die VPN providers je willen laten geloven dat je daarmee veiliger op Internet actief bent is puur omdat ze graag geld aan je verdienen. En als je denkt daardoor minder goed te volgen zou te zijn door club als Google ... keep on dreaming.

Ik denk dat het meer een beperking de gebruikte software is van Abuse omdat ze geen selectie kunnen maken vanaf wel mailadres e.e.a. wordt verstuurd.

Ja hoor, zelfs bij de gratis versies van spamassassin, rspamd kan dat buiten allerlei filteringen (ACL's) binnen MTA (Mail Transfer Agent) als Postfix, Exim etc. Alleen zijn providers tegenwoordig (godzijdank) zo slim om het niet meer alleen af te laten hangen van een afzender e-mail adres aangezien ze door hebben dat het dweilen met de kraan open is en de consequenties anders vele malen groter zijn.

Vergeet niet, providers als KPN hebben een tijd geleden te kampen gehad met enorme problemen waarbij heel veel consumenten geen e-mails konden sturen naar allerlei mailservers omdat KPN op zogenoemde blacklists stonden. Door niet alleen te blokkeren op basis van e-mail maar ook op subnet of zelfs algehele ASN voorkomen ze dat er ook maar één (1) e-mail doorheen komt via het betreffende netwerk.

Dankzij deze werkwijze is KPN hierom al een aardige tijd niet meer te vinden in RBL's of is het nog maar van korte duur omdat de omvang van de opname in deze RBL's flink omlaag gegaan is.

 

Wat misschien ook kan is het domeinnaam of de target IP's (van de KPN mailservers) excluden zodat deze buiten de VPN om functioneren.

Reageer