Beantwoord

7,50 bonustegoed niet ontvangen

  • 16 June 2021
  • 7 reacties
  • 99 keer bekeken

Hallo,

Gisteren de stappen doorlopen voor het aanvragen van het 7.50 bonustegoed:

  • KPN ID (→ dat had ik al)
  • Koppelen nieuwe prepaid nummer (→ gedaan)
  • aanvraag formulier invullen (→ mijn wijziging werd ‘bevestigd’)
  • kijken middels *107# of het tegoed beschikbaar is. (→ ‘het opgevraagde tegoed is niet aanwezig’)

Tot nu zie ik het nog niet. Wat doe ik verkeerd?

icon

Beste antwoord door Noordzee 16 June 2021, 10:07

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Harold_27 ,

Voor het aanvragen van extra beltegoed moet je drie stappen uitvoeren. Heb je die allemaal gedaan?

(zie pagina Extra tegoed aanvragen voor details)

Stap 1 Aanmaken van een KPN ID

 

Stap 2 Koppelen van product (prepaid nummer koppelen aan KPN ID)

Dat doe je in Mijn KPN, via Producten en dan toevoegen:

 https://mijn.kpn.com/#/producten

 

Stap 3 Aanvragen extra  tegoed  

Vooral stap 3 is belangrijk, daarbij moet je binnen MijnKPN op het woord hier klikken en een formulier invullen.

Tot slot - Let op: Deze €7,50 extra beltegoed wordt niet bijgeschreven bij je standaard-beltegoed, maar als een extra beltegoed. De €7,50 extra beltegoed is bijgeschreven zodra je een sms ter bevestiging hebt ontvangen.

Hoe vraag ik het op?
Als je belt naar *107#  kun je het saldo van dit extra beltegoed opvragen. (Bel naar *101#  om de saldo van je standaard-beltegoed op te vragen). Je kunt het extra beltegoed ook direct inzien in de KPN Prepaid App. De gesprekskosten worden als eerste van je extra tegoed verrekend.

 

Stap 3 is wat lastig te vinden. Je kiest in MijnKPN voor Produkten → Prepaid

Aanvragen extra  tegoed door invullen van een formulier (klik op hier)

Zie de muisaanwijzer in het plaatje (het handje), die staat op hier

@Noordzee  Zie de inhoud van mijn vraag waarin aangeef welke stappen ik al heb doorlopen.

 

 

Reputatie 7
Badge +19

Goedemiddag @Harold_27, begrijp dat je het formulier inmiddels hebt ingevuld? zoals in de afbeelding wordt weergegeven? 
 

Zou je dan in jouw profiel het betreffende 06 nummer willen vermelden? Dan ga ik kijken waar het fout loopt. 

@Jeroen_dB  dat zal ik doen en het 06 nummer invullen waar het  hier om gaat. Bijgaand screenshot na het invullen van het formulier. Bij voorbaat dank. Ik ben benieuwd waar ik mogelijk een verkeerde ‘afslag’ heb genomen.

 

Reputatie 7
Badge +19

Goedemorgen @Harold_27, met enige vertraging kan ik je melden dat de registratie nu alsnog is verwerkt. Sinds vanochtend is de de €7,50 bijgeschreven als extra tegoed. Goed nieuws dus zo vlak voor het weekend. 

Prepaid tegoed opvragen:

Sms gratis het woord 'SALDO' naar 1266 en ontvang een gratis sms'je met al je tegoeden. Bel *101# voor je beltegoed of *107# voor je extra tegoed. Binnen enkele seconden zie je hoeveel tegoed je nog hebt.

Bingo! Volgens het motto ‘Dubbel genaaid houdt beter’ heb ik vandaag nogmaals de aanvraag ingediend voor de 7,50. Merk op dat ik het de eerste keer al een aantal keer had geprobeerd, echter toen zonder resultaat. Vandaag volgden direct twee SMS-jes en gaf *107# (net als SMS ‘SALDO’ naar 1266) aan dat de 7,50 beschikbaar was!

Wellicht heeft @Jeroen_dB toch ergens op de magische knop gedrukt, in dat geval: hartelijk dank!

Magic! of hebben bovenstaande 2 reacties elkaar toevallig net gekruisd?

Enfin, doet er niet toe, opgelosd, dank ervoor!