Beantwoord

Activeren simkaart

  • 29 December 2020
  • 12 reacties
  • 266 keer bekeken

Er is een nieuwe simkaart onderweg. Hoelang blijft deze geldig om te activeren?

icon

Beste antwoord door Anonymous 30 December 2020, 19:50

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Hi @RonadO. 

Vrij lang, verwacht je dat dit een probleem gaat worden? 

Reactie ingetrokken

Reputatie 6
Badge +6

Er is een nieuwe simkaart onderweg. Hoelang blijft deze geldig om te activeren?

Hallo @RonadO , volgens KPN dient deze binnen 30 dagen geactiveerd te worden, zo staat in een brief die ik vandaag bij mijn nieuwe simkaart kreeg.

 


Is dat nieuw dan, dat je zo een korte tijd krijgt? Als je ze in een winkel koopt kunnen ze zo vaak zonder probleem een jaar later pas geactiveerd worden…

Staat er op de sim verpakking ook een datum, of alleen op de brief?

Er is een nieuwe simkaart onderweg. Hoelang blijft deze geldig om te activeren?

Hallo @RonadO , volgens KPN dient deze binnen 30 dagen geactiveerd te worden, zo staat in een brief die ik vandaag bij mijn nieuwe simkaart kreeg.

 


Is dat nieuw dan, dat je zo een korte tijd krijgt? Als je ze in een winkel koopt kunnen ze zo vaak zonder probleem een jaar later pas geactiveerd worden…

Staat er op de sim verpakking ook een datum, of alleen op de brief?

Hallo @Misja20 , bij mij gaat het om een vervangende simkaart bij een mobiel abo.

Bij prepaid kaarten ligt dat anders, die kunnen nog wel 2 jaar geldig zijn.

Mijn fout, ik heb niet goed gekeken naar de rubriek van dit topic, prepaid dus.

Ik heb mijn reactie ingetrokken.

 

Hi @RonadO. 

Vrij lang, verwacht je dat dit een probleem gaat worden? 

Ja wellicht. Ik wil dit zelf doen bij het toestel van mijn moeder van 80, maar zie haar pas weer over 32 dagen en zij heeft gisteren de nieuwe simkaart ontvangen. In de begeleidende brief staat dat het binnen 30 dagen moet 

Hi @RonadO. 

Vrij lang, verwacht je dat dit een probleem gaat worden? 

Ja wellicht. Ik wil dit zelf doen bij het toestel van mijn moeder van 80, maar zie haar pas weer over 32 dagen en zij heeft gisteren de nieuwe simkaart ontvangen. In de begeleidende brief staat dat het binnen 30 dagen moet 

Dan gaat het dus toch niet om prepaid, maar om postpaid en klopt mijn eerdere verwijderde reactie.

Want bij een prepaidpakket staat de geldigheidsdatum vermeld.

De vraag is dus in de verkeerde rubriek gesteld.

 

 

Nee, maar het betreft wel degelijk een prepaidkaart. Daar zou dus een datum op moeten staan? Wel vreemd dan dat in de brief wordt gesproken over 30 dagen na dagtekening. Simkaart was nog niet uitgepakt, begreep ik. 

Vraag blijft nu dus nog steeds wat is gebruikelijk bij prepaidkaarten van KPN?

Reputatie 7
Badge +24

Als het een prepaid simkaart is hoef je je geen zorgen te maken, die zijn best lang houdbaar. Dan moeten we wel zeker weten dat het een prepaid kaart is en geen abonnement. 

Het betreft de vervanging van een oude prepaidkaart, die niet in de nieuwe telefoon past. Er staat wel degelijk 30 dagen (na dagtekening) in de brief. Op de simkaart zelf staat geen datum, is inmiddels gecheckt. Dat is dus niet normaal?

Hallo @RonadO , bij een 'vervangende' simkaart kan dus bij prepaid ook een 30dagen termijn gelden anders moet er opnieuw een vervangende kaart aangevraagd worden.

Een vervangende kaart voor prepaid is iets anders dan een los prepaidpakket met een eigen nummer.

 

Ok

Reputatie 7
Badge +24

Hallo @RonadO , bij een 'vervangende' simkaart kan dus bij prepaid ook een 30dagen termijn gelden anders moet er opnieuw een vervangende kaart aangevraagd worden.

Een vervangende kaart voor prepaid is iets anders dan een los prepaidpakket met een eigen nummer.

 

Dit klopt inderdaad bij een vervangende kaart.Â