Beantwoord

Anoniem bellen kan niet worden uitgeschakeld op mijn mobiele prepaid telefoon

  • 6 March 2024
  • 9 reacties
  • 86 keer bekeken

Ik bel anoniem via mijn mobiele telefoon. Dit is niet wenselijk.

Mijn telefoon staat ingesteld op "identificatie doorzenden”. Op de telefoon van de ontvanger verschijnt de melding "privé nummer”. Met *#31# krijg ik de opmerking dat er géén identificatie wordt meegezonden. Ook heb ik geprobeerd om met *31# voor het telefoonnummer het anoniem bellen voor dat specifieke nummer uit te zetten. Maar helaas verschijnt op de telefoon van de ontvanger nog steeds "privé nummer”.

Kan het aan een netwerkinstelling liggen?

 

Met vriendelijke groet, Aafke

icon

Beste antwoord door Denise van KPN 7 March 2024, 10:54

Bekijk origineel

9 reacties

Even bellen met 0800 0402 @AafkeM , zij kunnen het binnen KPN aanpassen.

 

Gebeld met 0800 0402. Zij hebben mijn probleem niet op kunnen lossen.

In de tijd van Telfort stond anoniem bellen uit. Misschien heeft het met de overgang van Telfort naar KPN te maken?

 

 

Mijn uitgaande nummerherkenning werkt al enkele jaren niet meer na overzetting Telfort naar KPN  

Het betreft Prepaid mobiel  

 

Kunnen jullie deze aanzetten? 

Reputatie 7
Badge +17

Dit klinkt inderdaad als een netwerkinstelling die niet goed staat. Dit probleem hebben we meer gezien bij voormalig Telfort klanten na de overzetting naar KPN.

De oplossing is om even met ons te bellen op 0800 0402. Mijn collega kan dan de ‘Blokkade Nummerdoorgave’ uitschakelen (bij jullie staat deze hoogstwaarschijnlijk ingeschakeld). Dit mag je van mij zo aan de telefoon zeggen. 😉

Dankjewel! 
 

Ga ik doen. 

Opnieuw gebeld met KPN. De code 'Blokkade Nummerdoorgave uitschakelen' heeft het wonder doen geschieden.

Vorige keer dat ik belde werd ik afgescheept met de opmerking: uw telefoonnummer staat niet afgeschermd. Het moest aan mijn toestel liggen en ik moest maar naar een KPN winkel gaan. Dit keer leek het dezelfde kant op te gaan (medewerker liet een zucht toen hij hoorde dat het een prepaid toestel betrof), maar omdat ik nu stug volhield dat het echt niet aan mijn telefooninstelling ligt, werd er ruggespraak met een collega gehouden. En zo waar, er werd erkend dat de blokkade ingeschakeld staat. Het kon echter wel anderhalf uur duren voor de wijziging actief zou zijn. Maar ik wist van eerdere gevallen, dat het toestel uit- en aanzetten voldoende was. Resultaat: ik bel niet meer anoniem! Probleem opgelost.

En alsnog per gesprek anoniem bellen kan op 2 manieren. 

Makkelijkst is met #31# voor het nummer. Ik heb enkele nummers ook daarmee in m'n contacten!

Of, mee zenden identificatie even uitzetten in het menu van de telefoon. 

Opnieuw gebeld met KPN. De code 'Blokkade Nummerdoorgave uitschakelen' heeft het wonder doen geschieden.

Vorige keer dat ik belde werd ik afgescheept met de opmerking: uw telefoonnummer staat niet afgeschermd.  [..]
Probleem opgelost.

Dat is toch jammer cq onhandig dat je dit zo moet doen, niet iedereen zal dit zo willen of kunnen doen.
De mensen bij de telf. ondersteuning zouden dit toch ondertussen moeten weten cq kunnen vinden in de veelgestelde vragen.

Maar, alhoewel :
https://www.kpn.com/search.htm?q=Veelgestelde
en dan :
https://www.kpn.com/prepaid
en dan :
https://www.kpn.com/prepaid/veelgestelde-vragen-over-prepaid
Zie ik het nog niet, wie wel ?

Reputatie 7
Badge +17

Een beetje off topic, maar @KeesYagi: We hebben een interne Kennisbank waar deze informatie gewoon in staat. Voor de klant is dit helemaal niet belangrijk, aangezien het om een instelling aan onze kant gaat. En dus staat het niet op de website onder veelgestelde vragen.

Reageer