Beantwoord

Automatisch opwaarderen prepaid lukt niet, geld wordt wel afgehouden

  • 4 December 2023
  • 11 reacties
  • 74 keer bekeken

Ik heb gisteren automatisch opwaarderen prepaid proberen in te stellen. De eerste incasso voor gewoon opwaarderen ging goed en werd ook correct bijgeschreven op mijn kaartje. Hierna automatisch opwaarderen proberen in te stellen. Via rabobank lukte het helemaal niet ( zie ook eerdere items hierover. Via KNAB lukt het betalen wel maar kan ik niet zien dat het tegoed is bij geschreven.

 Ik heb nu 30 euro betaald en zie hiervan maar 10 euro terug. Waar blijft het overige geld. En hoe kan ik wel automatisch opwaarderen inschakelen?

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 5 December 2023, 12:52

Bekijk origineel

11 reacties

Hoi @MVK11 : Heb je het kennisbank artikel al doorgenomen? Hier is alle relevante info met betrekking tot prepaid te vinden:

 

Mocht het daarna nog niet werken of je krijgt het idee dat er een storing is, kun je het beste bellen met: 0800 0402

Het bellen met het door u genoemde nummer werkt niet. Als ik zeg dat ik voor prepaid bel dan krijg ik een SMS en wordt de verbinding verbroken. Op de website knp opwaarderen kom ik niet verder.  Want: ik heb wel 1x kunnen opwaarderen en de 2e keer om automatisch opwaarderen aan te zetten gaat het fout. Er is nu 3 maal 10 euro van mijn rekening afgehouden en ik heb maar voor 1x beltegoed ontvangen. Automatisch opwaarderen staat nog steeds uit

 

@MVK11 :  Kun jij het mobiele nummer en het simkaartnummer in je profiel zetten? →  https://forum.kpn.com/settings/profile

 

Geef je mij daarna hier een seintje? (ik kan niks beloven maar misschien is er ergens een oorzaak te vinden)

Het gaat om 06-20610116; Deze SIM kaart zit in een SOS horloge. 

simkaart: 8931081821123892860

Er is geen opwaardering te vinden.  Heb je al je gekeken in je elektronisch bankieren? Zijn er bedragen teruggestort.   Hier is in ieder geval niks aan opwaardering te vinden. 

Je kunt toch het beste bellen met 0800 0402.. Als je niks inspreekt krijg je vanzelf een medewerker te spreken.

Ik heb vandaag gebeld met de helpdesk. Ze zeggen dat ze bij prepaid niets kunnen zien. Dat betekent dus dat ik 20 euro waarschijnlijk kwijt ben en er niets aan kan veranderen. Dit voelt als diefstal.

Raar dat kpn zo omgaat met haar prepaid klanten. Ik ben niet de enige die dit overkomt.

Is toch een mooi verdienmodel voor kpn.

Ik ga nu onderzoeken waar ik een klacht kan indienen.

Nou, we kunnen zien of er een bundel is aangevraagd. En dat was bij mn laatste check niet het geval.  

Kun je eens precies uitleggen hoe je te werk bent gegaan?

En heb je je elektronisch bankieren al gecheckt? Als er iets fout gaat wordt bedragen automatisch teruggeboekt. 

Volgens de helpdesk staat automatisch waarderen intussen wel aan. Ik kan dit echter niet zien in mijn prepaid APP. ik blijf hier steeds de melding houden dat ik eerst mijn betaalgegevens moet invoeren ( wij hebben je betaalgegevens nodig om automatisch op te waarderen wil je deze toevoegen)

 

Mijn werkwijze was als volgt:

<<verborgen>>

Hieraan is dus ook te zien dat er 3 ordernummers zijn en er dus 3 maal is betaald.

Ik ben benieuwd of u mij nog verder kunt helpen . Anders zie ik mij genoodzaakt om een klacht in te dienen. Alhoewel dit bij KPN ook erg lastig is.

@MVK11 : Ik heb je verhaal even verborgen omdat het tjokvol privégegevens staat. Dit is een publiek forum.

Als ik jou was zou ik het inderdaad via een klacht doen. Dan krijg je een KR medewerker toegewezen.

Het kan via deze link: https://www.kpn.com/service/klacht-of-vraag-indienen/formulier.htm

Bedankt voor het antwoord en de link naar het klachtenformulier. Ik heb dit ingevuld en ben benieuwd naar het antwoord. 

 

Ik heb inmiddels een klacht ingediend en contact gehad met de klachtenafhandeling. Het inhouden bel tegoed is nu bijgeschreven op het prepaid kaartje. Hiermee is voor mij het probleem opgelost. Wel jammer dat het zo lastig is bij prepaid kaartjes.

Reageer