Beƫindigen Hema prepaid aanbod KPN Prepaid

  • 29 March 2021
  • 4 reacties
  • 821 keer bekeken

Badge

Ik heb sinds begin 2008een prepaid mogelijkheid tot mobiel bellen via de Hema ( maakt gebruik van het KPN mobiele telefoon netwerk ). Per mei 2022 is het echter schluss bij de Hema met mobiele telefonie.

Nu doet Hema een aanbod om kosteloos het prepaid contract over te zetten naar KPN Prepaid.

Op zich interessant, aangezien ikĀ vroeger bij KPN Hi Prepay was, ik bekijk de verschillen. Begrijp ik het goed dat KPN 2.5 keer zo duur per belminuut is, ten opzichte van de Hema prepaid die ik momenteel heb.

Indien ik dit in gang wil zetten ( voor het sporadisch gebruik buitenshuis van mobiel toch wel handig ) moet ik het nummerbehoud pas in gang zetten als ik het pakket van KPN in huis heb gekregen ?

Ā 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 6
Badge +6

Ja, je moet eerst wachten tot je het KPN Prepaid pakket in huis heb, en dan het nummerbehoud proces in gang zetten, dat kan niet eerder.

Het klopt dat de KPN Prepaid tarieven voor bellen duurder zijn, toch kan je het wat goedkoper maken.

Dat kan door over te stappen naar het Prepaid Bonus tarief: https://www.kpn.com/service/mobiel/prepaid-opwaarderen/bonustariefplan.htm

Je krijgt dan na elke opwaardering een bepaalde gratis hoeveel extra beltegoed, waardoor je netto per minuut dus minder betaalt.

Badge

Bedankt voor de info, ik vindt het verschil tussen KPN en Hema prepaid in prijs per belminuten teveel, ik heb al besloten niet naar KPN Prepaid over te gaan met het aanbod die ik per email ontvangen had.Ā 

Meer dan 2,5 * zo duur per belminuut is mij te gortig. Tevens het elke keer verplicht gebruiken per Ā½Ā jaar van je mobiel anders vervalt het beltegoed en telefoonnummer, past ook niet bij mij telefoongedrag.

Noem mij maar gewoon oldskool, ik heb via KPN gewoon een vaste telefoonnummer en gebruik de mobiele telefoon sporadisch of alleen in noodgevallen.

Ā 

Ā 

Ā 

Reputatie 6
Badge +6

Bedankt voor de info, ik vindt het verschil tussen KPN en Hema prepaid in prijs per belminuten teveel, ik heb al besloten niet naar KPN Prepaid over te gaan met het aanbod die ik per email ontvangen had.Ā 

Meer dan 2,5 * zo duur per belminuut is mij te gortig. Tevens het elke keer verplicht gebruiken per Ā½Ā jaar van je mobiel anders vervalt het beltegoed en telefoonnummer, past ook niet bij mij telefoongedrag.

Noem mij maar gewoon oldskool, ik heb via KPN gewoon een vaste telefoonnummer en gebruik de mobiele telefoon sporadisch of alleen in noodgevallen.

Ā 

Ā 

Ā 


Wat betreft de tarieven begrijp ik dat wel, want dat zijn echt tarieven uit 2002, en helemaal als je weet dat er verschillende prepaid aanbieders zijn, met vele malen goedkopere tarieven, zelfs goedkoper dan je nu bij Hema hebt.

Ā 

Maar wat betreft je 2e punt begrijp ik dat niet helemaal.

Je moet 1 keer per jaar een betaalde handeling uitvoeren, dus als jij 1 keer per 6 maanden een smsje stuurt van 10 cent, dan is je nummer weer verlengt met 6 maanden.

Dus als je met 10 euro zou opwaarderen, kan je je nummer echt jaren lang actief houden, voordat je nummer word afgesloten krijg je sowieso nog een maand van te voren een sms daarover, dus het is niet zo dat je nummer opeens weg is hoor.

Badge

Ik heb voor Kruidvat gekozen, bellen en SMS voor 0.09 cent per minuut naar vaste en mobiele nummers in Nederland.Ā 

Punt 2 heb je gelijk, maar je moet geen SMS bericht vergeten dat je je saldo kwijt bent door het nummer niet op tijd te gebruiken. Op zich kan je dan een mobiel nummer lang in stand houden.

Bij Kruidvat moet je echter ook niet vergeten na een jaar op te waarderen, dat kan al vanaf ā‚¬ 7,50 .

Ā 

Ā