Beantwoord

Beltegoed ten onrechte afgeschreven

  • 11 July 2020
  • 5 reacties
  • 174 keer bekeken

Het beltegoed van mijn dochter van 8 is sinds vandaag 0 euro, ze had 8,36. Blijkt uit de gegevens dat ze gisteravond om 23.30 uur al haar data heeft verbruikt. Maar toen lag ze ( en wij ook😄) al te slapen. Dus hoe kan dat?

icon

Beste antwoord door Matthias92 11 July 2020, 19:23

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 3
Badge +2

Omdat een smartphone ook data verbruikt als je er niks op doet, synchroniseren, apps die data verversen, binnenkomende berichten etc. Mocht je nieuwsgierig zijn welke app(s) de data hebben verbruikt dan kan je dat terugzien bij INSTELLINGEN - VERBINDINGEN - GEGEVENSVERBRUIK op android en INSTELLINGEN - MOBIEL NETWERK - MOBIELE DATA op iOS. Bij KPN kunnen ze alleen zien wanneer hoeveel data is verbruikt en niet door welke app. Om dit in de toekomst te voorkomen kan je mobiele data uitlaten of als je zelf ook KPN mobiel hebt je prepaid inruilen voor een Kids Sim met het zelfde 06nummer. Hierbij zit 1 GB data en onbeperkt bellen en kan je je eigen MB's ook naartoe delen. Kost 14,50 en zelfs maar 9,50 als je ook KPN thuis hebt. Nu loopt er een actie dat je dan ook geen aansluitkosten twv 25 euro betaalt!

Bedankt voor het antwoord! Maar de telefoon staat alleen op WiFi dus het blijft heel raar!

Reputatie 7
Badge +21

Goedemorgen @Ellen1977, welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht!

Helaas gebeurt dit vaker, en staat er toch vaak iets van data op de achtergrond aan. Stond het mobiele netwerk echt uitgeschakeld, of was het toestel verbonden met WiFi maar was mobiele data niet uitgeschakeld? Want mocht er een update plaatsvinden of nog iets op de achtergrond lopen en de WiFi viel even uit of het mobiele netwerk is sterker, dan kan hierop overgeschakeld worden. In het toestel kan je inderdaad terugvinden hoe laat dit heeft plaatsgevonden (dat is ook iets wat ik kan inzien hier) maar als het goed is kunnen jullie ook nog zien waar het aan opgegaan is, iets specifieker. Die mogelijkheid heb ik niet.

Ik kan het tegoed niet terughalen, maar eventueel wel een deel vergoeden uit coulance. Zou je het 06-nummer willen toevoegen aan jouw Forum profiel? Dan ga ik even het een en ander uitzoeken.

Is prepaid trouwens niet meer passend voor jullie dochter? Dan zou je ook kunnen nadenken over een Kids Sim.
 

Reputatie 6
Badge +6

Een onbeperkt bellen abonnement voor een kind van 8 jaar :joy: Het moet niet gekker worden, al is dat natuurlijk ieder zijn eigen keuze.

Daarnaast vind ik het kids abbo sowieso al best tricky:

Services zoals de Google Play Store en Apple App Store worden niet automatisch geblokkeerd. Hier kunnen (betaalde) apps (en games) nog gedownload worden. Houd dit zelf in de gaten om eventuele onverwachte kosten te voorkomen.

 

Maar even terug komen op het ongewenst data verbruik, dat kan je echt volledig voorkomen, door mobiele gegevens via je de smartphone uit te schakelen, dan kan er ook niet meer verbinding met het internet worden gemaakt via het kpn netwerkt, maar wel gewoon via Wifi.

Reputatie 7
Badge +21

De mogelijke opties moeten worden gegeven. En gaat dan meer over het inzicht in verbruik en ook de controle daarover. Dat heb je bij prepaid ook, maar anders :wink:

@Ellen1977 heb je de berichten nu kunnen lezen? :slight_smile:

Reageer