Beantwoord

beltegoed verdwijnt tijdens opwaarderen

  • 21 October 2020
  • 8 reacties
  • 151 keer bekeken

Maandag waardeerde ik mijn dochters beltegoed op. Ook alle data uit gezet, behalve “Find my” (tracking)

Vandaag zie ik dat tegelijk met het opwaarderen gelijk het beltegoed is teniet gedaan. In dezelfde minuut. Heel vreemd. We hadden gewoon wifi, data stond uit op “find my” na.

 

Net KPN gebeld. Medewerker kan niets doen met mijn vraag en verbreekt plots de verbinding!!

 

icon

Beste antwoord door Misja20 28 October 2020, 15:20

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hallo @Mamvanhan, welkom op ons forum!

Vreemd dat het beltegoed direct na het opwaarderen ook al weer verdwenen is. Ik heb hier niet direct een verklaring voor, maar kijk dit graag na in het systeem. Kun je je gegevens (belangrijkste: 06-nummer) invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Ik wacht je reactie af!

Reputatie 6
Badge +6

Weet je zeker dat Mobiele gegevens uitstaat? En niet bv dat ie automatisch kan wisselen tussen 4G en wifi, als je dan namelijk even geen goede wifi verbinding hebt thuis bv dan springt ie automatisch over naar 4g….

Overigens, weet niet of je al op het Bonus tarief plan zit? Dan krijg bij elke opwaardering gratis beltegoed, wat handig van pas komt, zeker als er maar weinig van internet gebruikt word zonder bundel: https://www.kpn.com/service/mobiel/prepaid-opwaarderen/bonustariefplan.htm

Hallo Misja20, dankjewel voor je antwoord. Ik heb je tip van bonustarief opgevolgd.

Die mobiele gegevens stonden eerst niet helemaal uit: alleen de locatieservice voor Find My stond aan. Dit om mijn dochter nog te kunnen traceren indien nodig. Maar het vreemde was dus dat het beltegoed afgeschreven werd op het moment dat ik aan't opwaarderen was. Gewoon thuis, terwijl de WIFI het goed deed en hij op WIFI stond.
 

Nu ik echt alle data uit heb staan krijg ik op de één of andere manier toch nog “mobiel internet” verbruik. Het gaat dan om een paar centen steeds. Dat vind ik nog steeds wel heel typisch.

@Denise_ dankjewel voor je reactie. Het telefoonnummer stond al in mijn profiel. Ik wil hem niet voor iedereen zichtbaar zetten.

Reputatie 6
Badge +6

Hallo Misja20, dankjewel voor je antwoord. Ik heb je tip van bonustarief opgevolgd.

Die mobiele gegevens stonden eerst niet helemaal uit: alleen de locatieservice voor Find My stond aan. Dit om mijn dochter nog te kunnen traceren indien nodig. Maar het vreemde was dus dat het beltegoed afgeschreven werd op het moment dat ik aan't opwaarderen was. Gewoon thuis, terwijl de WIFI het goed deed en hij op WIFI stond.
 

Nu ik echt alle data uit heb staan krijg ik op de één of andere manier toch nog “mobiel internet” verbruik. Het gaat dan om een paar centen steeds. Dat vind ik nog steeds wel heel typisch.


Dat van die paar centen kan inderdaad wel kloppen, 4G is best hardnekkig, dat het altijd data wilt versturen, bv wanneer je toestel aan doet.

Ik heb wel een manier waarop je dat ook kan voorkomen, en dat is via de netwerk instellingen van je gsm, instellen op alleen 2G, dan maakt het toestel helemaal geen verbinding meer met het 4G netwerk, ik weet als je dat doet, samen met mobiele gegevens uit hebben staan, dan zou daar echt helemaal geen beltegoed meer aan verbruikt moeten worden.

 

Reputatie 7
Badge +17

@Mamvanhan Op dit moment kan ik helaas het systeem nog niet raadplegen, omdat het 06-nummer nog ontbreekt in jouw profiel, maar hopelijk heb je wat aan de tip van @Misja20.

Hi Denise, ik weet nog steeds niet goed welk profiel jullie bedoelen. In “mijn KPN” staat dit nummer gewoon. Is er een ander profiel wat ik aan zou moeten vullen? Waar kan ik dat vinden?

 

Reputatie 7
Badge +17

Ah, ik bedoel je profiel hier op het forum. Als je op de link klinkt, kom je daar meteen terecht. De gegevens die je hier invult, zijn alleen inzichtelijk voor jou en de moderators van KPN.