Beantwoord

Bereikbaar zijn met Prepaid in de Verengide Staten

  • 2 September 2023
  • 15 reacties
  • 219 keer bekeken

Reputatie 1

Ik heb een prepaid simkaart van KPN en ben momenteel in de Verenigde Staten. Op de prepaid kaart staat beltegoed en geen bundel. Ik kan geen telefoontjes plaatsen of ontvangen, geen voicemail uitluisteren (bij het invoeren van het aanmaken van een code krijg ik een foutmelding), maar ik kan wel SMS'jes versturen en ontvangen (en dus zien dat ik een gemiste oproep heb middels een SMS).

 

Wat moet ik doen om wel telefonisch bereikbaar te zijn met KPN prepaid in de VS?

icon

Beste antwoord door PeterG 2 September 2023, 19:00

Bekijk origineel

15 reacties

Maar hoeveel beltegoed staat er? Zeker minimaal € 20 aanhouden want dit zijn de tarieven. 

 

Reputatie 1

Maar hoeveel beltegoed staat er? Zeker minimaal € 20 aanhouden want dit zijn de tarieven. 

 


Ik ben bekend met de tarieven en er staat voldoende beltegoed op de kaart.


Het probleem is als ik mijn eigen nummer probeer te bellen krijg ik direct de voicemail te pakken (die ik dus niet kan beluisteren) en als ik bel vanaf mijn eigen nummer naar een ander Nederlands nummer wordt het gesprek meteen geannuleerd..

Is ie het afgelopen half jaar wel gebruikt om te bellen via 4G (met verbinding!!). Indien niet kan de geldigheid vervallen zijn en omdat je buiten de EU bent ook direct niet meer bereikbaar. 

Online opwaarderen zal nu ook niet meer lukken lijkt me. (?)

Vraag een kennis een papieren opwaardeerbon van € 20 euro te kopen bij bijvoorbeeld Primera. En de gegevens naar je te mailen. 

Als je gegevens in je forum profiel staan kan een kpn moderator de status van je nummer zien. Vooral ook je mobiele nummer. 

https://forum.kpn.com/settings/profile

De wachtrij voor moderators is zeker 3 dagen. 

Reputatie 1

Is ie het afgelopen half jaar wel gebruikt om te bellen via 4G (met verbinding!!). Indien niet kan de geldigheid vervallen zijn en omdat je buiten de EU bent ook direct niet meer bereikbaar. 

Online opwaarderen zal nu ook niet meer lukken lijkt me. (?)

Vraag een kennis een papieren opwaardeerbon van € 20 euro te kopen bij bijvoorbeeld Primera. En de gegevens naar je te mailen. 

Als je gegevens in je forum profiel staan kan een kpn moderator de status van je nummer zien. Vooral ook je mobiele nummer. 

https://forum.kpn.com/settings/profile

De wachtrij voor moderators is zeker 3 dagen. 

Het nummer is zeker weten nog gebruikt in het afgelopen half jaar (ik ben bekend met de 6 maanden termijn minstens 1x bellen/sms’en/internetten/opwaarderen) en ik heb recentelijk nog kunnen opwaarderen.

Je hebt sinds je daar bent aangekomen voor je vakantie nog helemaal niet kunnen bellen?

Je bent je bewust dat je buiten Nederland telefoon nummers altijd met het landnummer moet gebruiken? Dus niet 06 maar altijd +316 danwel ipv bijvoorbeeld 020 dus +3120.

Als dat het ook niet is probeer dan eens een ander netwerk / herstart de telefoon eens.

En als dat allemaal niet is is het echt wachten totdat de moderator hier is en middels je opgegeven gegevens de status kan nakijken.

Reputatie 1

Je hebt sinds je daar bent aangekomen voor je vakantie nog helemaal niet kunnen bellen?

Je bent je bewust dat je buiten Nederland telefoon nummers altijd met het landnummer moet gebruiken? Dus niet 06 maar altijd +316 danwel ipv bijvoorbeeld 020 dus +3120.

Als dat het ook niet is probeer dan eens een ander netwerk / herstart de telefoon eens.

En als dat allemaal niet is is het echt wachten totdat de moderator hier is en middels je opgegeven gegevens de status kan nakijken.

Nee, alleen SMS kunnen ontvangen. Al het bovenstaande geprobeerd, maar helaas tevergeefs.  Hopelijk komt de moderator snel met een antwoord.

Ik vermoed dat er toch te weinig 'beltegoed' op staat. Wat  versta je onder "er is voldoende" beltegoed. 

In Nederland is het minimum al € 5 en dat is bij € 0,23 per minuut. In de V.S. is het € 1,75 per minuut. Gooi er maar even een rekensommetje tegen aan 😉.

 

Wat moet ik doen om wel telefonisch bereikbaar te zijn met KPN prepaid in de VS?

Ik weet wel zeker dat het antwoord is: gooi er een paar (!) tientjes beltegoed op en het zal werken. 

Met zuinigheid bereik je nu niks. Een vriend van mij gaat met € 100 tegoed naar de VS. 

 

Reputatie 7
Badge +17

Hi @LennartB! Bedankt voor het invullen van je profiel. 

Ik zie op de kaart totaal net iets minder dan 10 euro beltegoed staan. Roaming staat aan. Ik wil je vragen te zien of het wel lukt na een opwaardering waarmee je saldo boven de 20 euro uitkomt. 

Reputatie 1

Hi @LennartB! Bedankt voor het invullen van je profiel. 

Ik zie op de kaart totaal net iets minder dan 10 euro beltegoed staan. Roaming staat aan. Ik wil je vragen te zien of het wel lukt na een opwaardering waarmee je saldo boven de 20 euro uitkomt. 

Hoi Bram,

 

Ik heb het saldo verhoogd naar 25 euro, maar nog steeds krijg ik de voicemail als ik mijn eigen nummer probeer te bellen (ik ontvang wel een SMS dat ik een gemiste oproep heb) en als ik met mijn eigen nummer een ander nummer probeer te bellen krijg ik direct de melding 'oproep mislukt'.

Reputatie 7
Badge +17

@LennartB bedoel je hiermee dat je je eigen nummer probeert te bellen? Of gebruik je een ander nummer om jezelf te bellen?

Reputatie 1

@LennartB bedoel je hiermee dat je je eigen nummer probeert te bellen? Of gebruik je een ander nummer om jezelf te bellen?

Uiteraard met een ander nummer ja ;-)

Reputatie 7
Badge +17

@LennartB ik denk dat je begrijpt waarom ik het toch even moest vragen. 

Wat betreft de prepaid simkaart, ik zie geen reden waarom het niet werkt. Je hebt voldoende beltegoed nu. Er is geen blokkade op roaming. Alle instellingen staan juist. 

Zou je om te testen nog een sms willen versturen naar een Nederlands nummer? Kosten voor deze sms vergoed ik eenmalig. 

Reputatie 1

@LennartB ik denk dat je begrijpt waarom ik het toch even moest vragen. 

Wat betreft de prepaid simkaart, ik zie geen reden waarom het niet werkt. Je hebt voldoende beltegoed nu. Er is geen blokkade op roaming. Alle instellingen staan juist. 

Zou je om te testen nog een sms willen versturen naar een Nederlands nummer? Kosten voor deze sms vergoed ik eenmalig. 

De vraag is zeker begrijpelijk.

 

Het lukt wel om SMS te versturen en te ontvangen van/naar een ander Nederlands nummer. Bellen en gebeld worden lukt nog steeds niet. 

 

Je schrijft dat er geen blokkade is op roaming, moet deze aanstaan (mobiele data en/of roaming) voor het telefonisch bereikbaar zijn?

Reputatie 7
Badge +17

@LennartB ik ga het voor je doorzetten naar de technische dienst. Wil je nog in je profiel laten weten op welk nummer je bereikbaar bent als we tijdens het onderzoek meer vragen hebben?

 

Reputatie 1

@LennartB ik ga het voor je doorzetten naar de technische dienst. Wil je nog in je profiel laten weten op welk nummer je bereikbaar bent als we tijdens het onderzoek meer vragen hebben?

 

@Bram_  Hoe staat het met jullie onderzoek? Tot op heden niets vernomen.. Ik kan nog steeds niet bellen/gebeld worden, wel SMS’en.

Reageer