Beantwoord

Bonustegoed onduidelijkheid

  • 26 March 2020
  • 2 reacties
  • 80 keer bekeken

Zelf paar weken terug uren tel. bezig geweest om bonustegoed aan te vragen. (13-03-2020) Kon b.v. niet balkje “Aanvragen’ activeren. De attente jongeman die mij hielp zou op andere manier het tegoed op simkaart zetten. Maar als ik in Mijn KPN bij producten die ik ingevoerd heb keek hoeveel het beltegoed is stond er alleen de 2,50 starttegoed vermeld. Dus later paar keer opnieuw geprobeerd. Vanmiddag maar weer eens gebeld. (26-03-2020) Dit keer lukte het wel om (meerdere keren) het balkje Aanvragen aan te klikken. Maar ook hierna werd het bedrag niet hoger. Wel kreeg ik via SALDO een bericht dat mijn tegoed 0,00 was, bonustegoed 7,50 en prepaid tegoed 2,50. Weer op mijn KPN bij producten gekeken waar nog steeds alleen de 2,50 vermeld werd. Tot ik er later op de middag achter kwam dat 0,00 in het mobielbericht betekent dat er nog niets opgewaardeerd is en dat de 7,50 bonus al wel op de simkaart staat en ook de 2,50 starttegoed maar onder verschillende * # belnummers . Waarom zo moeilijk doen? Als ik eerder vroeg hoeveel het beltegoed is dan werd het totale bedrag genoemd. En niet ergens anders verstopt ook nog eens één of meerdere bedragen. Waarom wordt het totale bedrag op de mobiel niet in Mijn KPN vermeld? Omdat ik niet opgegroeid ben met de digitale wereld ben ik al gauw geneigd de fout bij mezelf te zoeken. De medewerkster die ik vanmiddag aan de telefoon had zei nog dat het wel een paar uur kon duren voor het bonustegoed er op zou staan toen ik wederom niets bijgeschreven zag staan bij Mijn KPN. Ze heeft mij helaas niets uitgelegd toen ik haar het bericht op de mobiel voorlas met die drie verschillende bedragen. Als het nog niet gelukt was moest ik maar een andere browser proberen. Al met al heel wat kostbare tijd verdaan door de onduidelijkheid bij weergeven van exacte bedrag(en). En ik ben blijkbaar niet de enige die niet (direct) begrijpt hoe het zit. 

 

Admin: eigen topic voor je bericht aangemaakt

icon

Beste antwoord door Susan_ 29 March 2020, 14:05

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Goedemiddag @Tine6, welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht!

De fout ligt niet bij jou hoor, het is even puzzelen. Maar als je het eenmaal weet, dan komt het volgens mij wel goed!

Er zijn meerdere tegoeden bij KPN prepaid. Je hebt het normale tegoed, dat je alleen kan opwaarderen door ervoor te betalen. Online, automatisch of via sms. Dat tegoed kan je opvragen via *101#. Van dit tegoed kan je prepaid bundels kopen, mee internetten, sms'en en bellen.

Het bonustegoed, wat je krijgt bij je simkaart (€2,50), registratie MijnKPN (€7,50) of bonustegoed bij het opwaarderen, is alleen te gebruiken voor internet, sms'en en bellen (je kan hier geen bundels mee kopen). Dit tegoed vraag je op via *107#.

Wil je het allemaal overzichtelijk in één app? Dan raad ik de KPN prepaid app aan. Speciaal voor prepaid nummers, overzichtelijk wat allemaal op het simkaartje staat en makkelijk om bundels aan te schaffen.

Susan bedankt voor de reactie. Ik was er ondertussen dus al achtergekomen hoe en waar ik de verschillende tegoeden kan bekijken. Maar toch jammer van de tijd (en de ergernis) dat het niet direct duidelijk is voor mensen die niet zo bekend zijn met al het digitale gedoe. Bij prepaid zit ik overigens niet op bundels te wachten.:wink: Vriendelijke groet.

Reageer