Vraag

Contacten kwijt na plaatsen nieuwe SIM-kaart

  • 14 June 2021
  • 5 reacties
  • 3336 keer bekeken

Na het plaatsen van de nieuwe Simkaart, was mijn telefoonboek met alle contacten, dus alle namen en nummers verdwenen. Er kwamen alleen een paar nummers van KPN in tevoorschijn. Hoe krijg ik alle nummers en namen uit mijn oude telefoonboek weer terug? Moet ik deze allemaal gaan opzoeken in andere data en apparatenen opnieuw invoeren of is er een betere, zekere en snellere manier?

Admin: Titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Die contacten (namen + nummers) had je dus nog ouderwets op de simkaart opgeslagen.

Tenzij je die oude simkaart nog hebt, zijn ze nu weg helaas. Ze staan dan nergens anders electronisch. 

Tenzij je ze zelf nog ergens hebt. Telefoonklapper, bij de e-mail ook tel.nrs. ingevuld e.d.

Ja, dat alles stond op de simkaart. Ik zou niet weten hoe dat anders had gekund. Gebeurt het vandaag de dag dan anders met die nieuwe simkaart?  Waar worden die gegevens dan opgeslagen als dat niet op de simkaart is?

De oude simkaart heb ik nog wel. Is er dan een mogelijkheid om de contacten daarvan naar mijn nieuwe simkaart te kopiëren of zijn ze op een andere manier via via te vinden en te registreren?

Ook de sms berichten ben ik kwijt. Misschien zijn die ook te vinden op de oude simkaart? 

Er stonden diverse berichten tussen die echt belangrijk zijn.

Kan ik bijv. de oude simkaart in mijn mobieltje stoppen en de contacten en sms berichten uitlezen en ergens naar toe kopiëren? Kan dat misschien via Mijn KPN?
 

Reputatie 7
Badge +24

Tegenwoordig staan alle telefoonnummers online bij Google of Apple. Een nieuwe simkaart heeft dan geen enkel gevolg. En een nieuw toestel: eerste keer inloggen, ff knipperen met je ogen en alles staat er weer in. Overstappen naar een andere provider, waarbij je dus uiteraard ook een andere simkaart krijgt, is zo ook heel simpel.

Reputatie 7
Badge +24

Kan ik bijv. de oude simkaart in mijn mobieltje stoppen en de contacten en sms berichten uitlezen en ergens naar toe kopiëren?

Volgens mij moet je ze dan naar het telefoon geheugen kopiëren. Of gelijk kiezen voor opslaan bij Google/Apple. 

Kan dat misschien via Mijn KPN?

Nee.

Het is al 15 jaar mogelijk om namen en nummers op de telefoon zelf op te slaan. Mijn vorige telefoon, die ik ruim 10 jaar had (Nokia 2700c) sloeg niks meer op op de simkaart.

Met een smartphone is dat ook veel logischer. Dan kun je er extra info bij zetten. En als iemand meer nummers heeft kun je die onder 1 naaminstelling doen.

Ook de sms berichten ben ik kwijt.

Euh, heb je soms nog een GSM telefoon??? Alleen een hele simpele slaat die nog op de simkaart op. Die hebben geen eigen geheugen. (bv Fysik telefoontjes voor senioren)

Heeft je telefoon een geheugen? Dan kun je de oude sim erin doen, de nummers kopiëren naar de telefoon. Dan heb je ze ongeacht de simkaart.
De smsjes wordt lastig.

Niemand slaat met een smartphone nog wat op de simkaart op…. Bij voorkeur zelfs in the cloud. Dan is zelfs wisselen van telefoon een peuleschil.