Beantwoord

E-Sim activeren in het buitenland

  • 12 February 2024
  • 8 reacties
  • 90 keer bekeken

Onlangs overgestapt naar Prepaid. Ik zit voorlopig nog in het buitenland en zou graag mijn prepaid e-sim willen activeren. Kunnen jullie (KPN) helpen? 

Alvast dank! 

icon

Beste antwoord door Amanda Mostert 14 February 2024, 17:03

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +10

Hoi @Amanda Mostert 

Welkom op het forum van KPN.

Bij KPN kun je geen E-sim gebruiken in combinatie met een prepaid aansluiting.
Prepaid bij KPN werkt (voor alsnog) alleen in combinatie met een fysieke 3-in-1 simkaart.

Dus een E-sim kan dus sowieso niet geactiveerd worden voor je prepaid aansluiting, maar wel een fysieke 3-in-1 simkaart van KPN.

Heb je voor je KPN prepaid aansluiting een fysieke simkaart ontvangen per post, toen je nog thuis was in Nederland?

Zo ja, heb je de simkaart ook bij je, dan kan een moderator hem op afstand voor je activeren.

Vul in dat geval alvast je forum profiel volledig in:

  • Prepaid 06-nummer (mobiel nummer)
  • Postcode en huisnummer
  • Geboortedatum
  • En in het veld “persoonlijke opmerkingen” zet je het simkaartnummer neer.
    Deze kun je vinden op de simkaart zelf of waar je de simkaart uitdrukt.

Je hiermee geholpen te hebben.

Oh ja! Heb je geen fysieke simkaart bij je, voor je prepaid aansluiting van KPN, dan is het niet mogelijk om een simkaart naar je verblijfadres in het buitenland op te sturen.
Deze wordt alleen verzonden naar je huisadres in Nederland!

Reputatie 7
Badge +18

Vreemd genoeg kan je wel een prepaid e-sim hebben als je abonnement omgezet wordt naar prepaid @Michel.uit.Arnhem , je krijgt normaal ook geen nieuwe fysieke simkaart bij het omzetten.

 

Activeren zou ook niet hoeven te gebeuren zover ik weet, je moet alleen even je toestel uit en weer aanzetten, als je dat gedaan hebt werkt je prepaid e-sim dan wel @Amanda Mostert ?

Reputatie 7
Badge +10

Hoi @GeSp 

Hartelijk dank voor je aanvulling!

Het is inderdaad vreemd, dat je de E-sim gewoon kunt behouden als je overstap van een KPN mobiel abonnement, naar een prepaid aansluiting met beltegoed.
Maar blijkbaar werkt dat tegenwoordig zo, waarschijnlijk om het aantal fysieke simkaarten terug te brengen, en het scheelt weer portokosten voor het versturen daarvan.

Simyo (dochteronderneming van KPN) levert tenslotte ook al de E-sim bij een prepaid aansluiting, inmiddels al een behoorlijke tijd, dus dit zou zomaar de opmaat kunnen zijn dat je, net zoals bij Simyo, straks ook bij een KPN prepaid aansluiting kunt kiezen voor een E-sim.
Wat ik trouwens een goede ontwikkeling zou vinden. 

Hoi @Michel.uit.Arnhem en @GeSp 

Ik ben inderdaad vanuit een KPN abonnement overgestapt naar een KPN Prepaid. Dit ivm het verblijf voor een lange tijd in het buitenland (denk in jaren :-)).

Vanuit KPN alleen een bericht gehad dat ik de prepaid nu kan gebruiken. Ik kan verder niets verifieren in KPN prepaid want ik krijg geen code toegestuurd. 

 

Gr.

Amanda

 

Reputatie 7
Badge +18

Hoi @Amanda Mostert 

 

Welke code bedoel je?

Heb je het toestel al herstart, dat zou genoeg moeten zijn om je prepaid te activeren.

@GeSp 

Het is gelukt! 

De code was voor toegang tot de Prepaid App.

 

gr.

Amanda

Reputatie 7
Badge +18

Fijn dat het gelukt is @Amanda Mostert 😀

Reputatie 7
Badge +10

Hoi @Amanda Mostert 

Goed en fijn 😊 om te horen, dat het activeren van je prepaid aansluiting is gelukt.
Nog veel geluk en plezier in het buitenland!

Reageer