Beantwoord

extra beltegoed € 7,50 niet bij geschreven op nieuwe simkaart

  • 3 September 2020
  • 5 reacties
  • 180 keer bekeken

Goedenavond, 

Ik heb net nieuwe simkaart geinstalleerd op reserve nokia. gebeld, zodat nummer geactiveerd werd en bij mijn kpn dit gekoppeld.

Saldo 1,90 staat stond er toen en staat er nog steeds.

Toen de stappen voor het  extra beltegoed van € 7,50 doorlopen. en ik kreeg netjes melding dat het was bijgeschreven in ik het kon checken op 1266 (Saldo).

Toen ik dit ging doen, kreeg ik bericht: Saldo is 0,00
En op mijn laptop, na scherm gerefreshd te hebben staat nog steeds op 1,90.
Toen een smsje verzonden om te kijken of ik nog iets kon (of saldo echt 0,00 was, en of op de laptop bij mijn kpn het saldo veranderd: verzenden kon, en er is niks van het saldo af, nog steeds 1,90

Vraag is:
1. Waarom staat die 7,50 niet op het tegoed? en waar is het gebleven? of beter: hoe kom ik er wel aan? en waar kan ik dit zien?

2. Waarom krijg ik een sms bericht dat bij Saldo nu 0,0 is. En , wanneer veranderd het saldo op mijn laptop?

Ik hoor het graag

Met vriendelijke groet,

Merlijn
 

icon

Beste antwoord door RBxx 3 September 2020, 23:12

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Lukt het op deze manier @Merlijn B ? Zo staat het uitgelegd op de website (extra tegoed opvragen):

Hoe vraag ik het op?
Als je belt naar *107#  kun je het saldo van dit extra beltegoed opvragen. (Bel naar *101#  om de saldo van je standaard-beltegoed op te vragen). Je kunt het extra beltegoed ook direct inzien in de KPN Prepaid App. De gesprekskosten worden als eerste van je extra tegoed verrekend.

Hoi Ruud,

Ja, ik had het gedaan zoals in de link die je verstuurde (zie mijn mail) 
Als ik nu kijk bij *107# staat er 7,35
en bij *101# staat 1,90 en extra bonustegoed is 0 euro.

Als ik kijk op bij Mijn KPN prepaid tegoed: 1,90 (dus niet die 7,35 erbij)  

Lijkt erop dat aanvraag wel is doorgekomen en werkt, alleen dat het dus niet op Mijn KPN prepaid tegoed goed geregristreerd staat.

Erg wazig en dit is dus erg onduidelijk zo allemaal. Ik heb deze telefoon voor mijn moeder aangemaakt. En die vind dit toch allemaal al erg vaag. Dus niet fijn dat het nu lijkt of er nog maar 1,90 op staat ipv 1,90 plus 7,35 = 9,25 euro.

Hoe weet ik nu zeker dat er 9,25 euro opstaat?

 

Reputatie 7
Badge +21

Hoe weet ik nu zeker dat er 9,25 euro opstaat?

Doordat je via *107# en *101# ziet dat het saldo aanwezig is. De KPN prepaid app heeft wel vaker problemen (gehad).

Oke, dan vertrouw ik er maar op dat het klopt.

wel dus een aandachtspunt voor KPN
Dank je wel voor de snelle reacties!

Reputatie 7
Badge +30

Hoi Merlijn, welkom! Goed om te zien dat RBxx je al van antwoord heeft voorzien. Vanuit KPN kan ik daar nog aan toevoegen dat deze 7,50 een ander soort bonustegoed is (in onze systemen) dan regulier bonustegoed. Vandaar dat je het niet ziet onder het bonustegoed dat vermeldt wordt als je belt naar 101#. 

Het zou in de app ook zichtbaar moeten zijn, maar het kan dan zijn dat, vanuit het feit dat het een ander soort bonustegoed is, het daar ook niet staat. Of dat het daar pas wat later zichtbaar wordt.