Beantwoord

Geen bereik met prepaid in het buitenland

  • 1 February 2021
  • 4 reacties
  • 100 keer bekeken

  • Nieuwkomer
  • 1 reactie

Hoi

Ik woon in Hong Kong en ik kan geen connectie meer maken met een netwerk of WIFI. Hierdoor kan ik geen sms of telefoon ontvangen en dat is heel lastig i.v.m. codes ontvangen voor o.a. internetbankieren en mijnoverheid). Ik heb een prepaid KPN simkaart (en heb deze al maanden niet gebruikt, maar mijn nummer is nog wel gekoppeld aan mijn WhatsApp).

Wat is er mis?

Dank voor de reacties.

icon

Beste antwoord door RBxx 1 February 2021, 10:37

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @K85 , dat is meer dan een paar maanden geweest denk ik. Ik vrees dat jouw nummer buiten gebruik is gesteld. Kijk of onderstaande voor jou van toepassing is.

Op deze pagina https://www.kpn.com/prepaid/opwaarderen.htm bij de Veelgestelde vragen staat het uitgelegd:

Hoe lang is mijn beltegoed geldig?

Je prepaid-tegoed bij KPN Prepaid is onbeperkt geldig. Er is 1 voorwaarde: je moet je mobiele aansluiting 1 keer in de 6 maanden gebruiken (bellen, sms’en, mobiel internetten of opwaarderen). Bellen/sms’en naar gratis nummers en het ontvangen van gesprekken en sms-jes vallen hier niet onder.

Heb je je prepaid-tegoed 6 maanden niet gebruikt?
Als je langer dan 6 maanden je aansluiting niet gebruikt, wordt je beltegoed bevroren voor 90 dagen. Je kunt dan nog wel gebeld worden, bellen naar gratis nummers en opwaarderen.

Om je prepaid-tegoed weer vrij te maken, moet je het binnen 90 dagen na de bevriezing opwaarderen.

Waardeer je in deze 90 dagen je prepaid-tegoed niet op? Dan ben je het tegoed en het nummer kwijt!

 

WiFi zou het nog moeten doen, maar gesprekken en sms-jes gaat niet zonder netwerk.

Reputatie 7
Badge +10

Goedemorgen @K85,

Ik vermoed eigenlijk hetzelfde als @RBxx. Heb je al gecontroleerd of dit het geval is? Ik hoop dat je nog op tijd was en hebt kunnen opwaarderen, waardoor het prepaid nummer nu weer werkt! :relaxed:

Helaas was ik te laat, dus dat wordt een nieuw nummer aanvragen als ik terug naar NL verhuis (en mijn nummer wijzigen bij diverse instanties). Dank in elk geval voor de hulp @RBxx en @Jose_ .

Reputatie 7
Badge +10

Ah dat is jammer. Wel goed om te weten dat je hier nu duidelijkheid over hebt, dank voor je terugkoppeling @K85. Fijne dag gewenst!