Vraag

Geen extra tegoed ontvangen bij nieuwe prepaid

  • 12 April 2021
  • 8 reacties
  • 229 keer bekeken

Vorige maand een prepaidkaart voor mijn dochter gekocht .

Het extra tegoed heb ik nog niet ontvangen 

Heb wel het telefoonnummer.aangemeld in mijn kpn ook een bevestiging gekregen van de aanvraag maar nog niets ontvangen ?? 

Wat kan ik hieraan doen?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @Doem Welkom hier! Heb je deze stappen voor het aanvragen van je extra tegoed allemaal al doorlopen? En om te checken of het er op staat moet je even bellen met *107# (in plaats van met *101#, waarmee je je je reguliere tegoed te zien krijgt.)

Hallo Bart

Heb alle stappen doorlopen, bij het opvragen geeft hij geen saldo weer.

In mijn kpn heb ik de 7,50€ nooit gezien bij het opvragen van de saldo.kreeg alleen melding na een paar dagen dat de simkaart geregistreerd was melding dat er nog maar 1euro tegoed over was.

Alle instellingen stonden op wifi . Nu naar 3wkn niets meer verbruikt?

Kortom niets gezien maar toch alles weg?? Kan bewijzen dat het er wel of niet was  helaas , heb het alleen nooit gezien

Reputatie 7
Badge +20

En je hebt het extra tegoed wel goed aangevraagd, @Doem ? Want er staat bij aanschaf dus 2,50 regulier tegoed op, maar die extra 7,50 moet je wel zelf aanvragen. 

Ik wil met alle plezier nakijken of de aanvraag gelukt is: vul je mobiele nummer en het numme rvan je simkaart in op je forum profiel? 

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Doem en @Bart_ ,

Toevallig post ik net bij een andere klant de hele procedure voor de aanvraag van het extra beltegoed. Dan kan ik het hier net zogoed ook nog even neerzetten : 

Er zijn drie stappen voor het aanvragen van de 7,50 extra beltegoed. Die stappen zijn beschreven op deze pagina (klik hier) 

Stap 1 Aanmaken van een KPN ID

Stap 2 Koppelen van product “Prepaid” in MijnKPN

Stap 3 Aanvragen extra  tegoed door invullen van een formulier.

Selecteer het product Prepaid en klik daarna op hier. Zie het “handje” in het plaatje.

Let op: Deze €7,50 extra beltegoed wordt niet bijgeschreven bij je standaard-beltegoed, maar als een extra beltegoed. De €7,50 extra beltegoed is bijgeschreven zodra je een sms ter bevestiging hebt ontvangen.

Hoe vraag ik het extra beltegoed op?
Als je belt naar *107#  kun je het saldo van dit extra beltegoed opvragen. (Bel naar *101#  om de saldo van je standaard-beltegoed op te vragen). Je kunt het extra beltegoed ook direct inzien in de KPN Prepaid App. De gesprekskosten worden als eerste van je extra tegoed verrekend.

Hoi Bart, ja heb het tegoed aangevraagd

Als je zou willen kijken of dat goed gegaan is heel graag.

Telnr en nr van de sim ingevuld bij privé opmerkingen

Alvast bedankt

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @Doem Het tegoed is inderdaad goed aangevraagd en het is ook uitgekeerd. Het is echter al in de eerste tien opgebruikt; het is opgegaan aan dataverbruik. Je schreef al dat je dacht op wifi te zitten, maar er heeft ook verbruik via het reguliere netwerk plaatsgevonden. De meeste keren was het heel miniem verbruik, maar er heeft één sessie tussen gezeten, waar meer data is verbruikt.   

Hoi Bart

Bedankt voor het kijken .

Gaat het verbruik sneller dan gedacht.:blush:

Reputatie 6
Badge +6

Als tip: Activeer het prepaid bonus tarief plan: https://www.kpn.com/service/mobiel/prepaid-opwaarderen/bonustariefplan.htm

Gratis bonus beltegoed na elke opwaardering is toch weer mooi meegenomen :)