Beantwoord

geen prepaid internet in de eu

  • 18 September 2021
  • 8 reacties
  • 91 keer bekeken

  • Nieuwkomer
  • 3 reacties

Goedemiddag,

Omdat ik tijdelijk een nieuwe tel nodig gekozen voor een prepaid kaart, mij keurig lagen voorlichten in de winkel en verteld dat ik graag onbeperkt internet in de EU zou willen,

 

Dat kon met een bundel van 8,99 die binnen 30 dagen stopt.

Alleen eenmaal vannacht vertrokken naar Spanje blijkt dat het internet helemaal niet werkt, help wat nu! 

 

icon

Beste antwoord door GeSp 18 September 2021, 21:04

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +18

Hallo @N89 

 

Werkt het echt helemaal niet of zo traag dat je er weinig aan hebt.

Die Onbeperkt bundel geeft maximaal 128 Kbit/s, dat is te traag om echt te internetten, whatsapp zal het waarschijnlijk nog net doen als je geen afbeeldingen verstuurd.

Nee werkt helemaal niet heb gewoon een provider in Spanje roaming staat aan alleen nope internet 

 

Reputatie 7
Badge +18

Indien beschikbaar, je kan eerst proberen of een andere provider wel werkt.

Anders zou je ook naar de APN instellingen kunnen kijken, vind je waarschijnlijk ergens onder Netwerkinstellingen (mobiel netwerk), geavanceerd en dan Toegang puntnamen (daar staat het bij mijn Android 10 toestel).

Die zouden zo ingesteld moeten staan:

Attribuut Invullen
Naam KPN Mobiel Internet
APN internet
MCC 204
MNC 08
Verificatietype Geen
Type toegangspunt default,supl

 

Reputatie 7
Badge +18

In het onderste plaatje zie ik KPN4G.nl staan onder APN en die is vooral voor Nederland bedoeld.

Maak daar eens internet van.

Waarschijnlijk moet je het toestel dan nog even herstarten.

Reputatie 7
Badge +18

Hallo @N89 

 

Is het nog gelukt en heb je nu weer internet?

Hallo.

 

Sorry voor de verlate reactie. Had je bericht nog niet gezien, maar met die kleine aanpassing heb ik inderdaad nu internet thanks voor het mee denken en mee kijken! 

 

 

Reputatie 7
Badge +18

Hallo @N89 

 

Fijn dat het gelukt is.

 

Reageer