Beantwoord

Heb ik een speciale prepaid simkaart nodig om 2G netwerk te gebruiken?

  • 12 March 2024
  • 2 reacties
  • 54 keer bekeken

Ik wil graag een prepaid simkaart kopen voor een SOS knop. Deze knop werkt namelijk alleen op het 2G netwerk. Ik heb online gelezen dat jullie tot december 2025 nog gebruik maken van dit netwerk. Daarom wil ik een simkaart kopen die het 2G netwerk ondersteunt. Heb ik hier een speciale simkaart voor nodig? of kan ik een standaard simkaart kopen? Op de site staat namelijk bij de standaard prepaid simkaart dat het van het 4G netwerk gebruik maakt.

icon

Beste antwoord door GeSp 12 March 2024, 21:59

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +18

Hallo @JeWi123 

 

Je hebt daarvoor geen speciale simkaart nodig.

Zie ook de veelgestelde vragen op deze pagina: https://www.kpn.com/beleef/blog/van-3g-naar-4g.htm

Ik heb een oude smartphone, die alleen van het 2G-netwerk gebruik kan maken. Wat betekent dit voor mij?

Met het 2G-netwerk kun je gewoon bellen en sms'en. Je kunt alleen kleine berichten versturen. Het is niet mogelijk om gelijktijdig te bellen en data te gebruiken.
 

Wat gebeurt er met 2G?

Vanaf 1 december 2025 stopt het 2G netwerk. Tot die tijd kun je gebruik maken van het 2G netwerk.
 
Reputatie 7
Badge +20

Hi @JeWi123,

Ik zie dat @GeSp je al uit heeft gelegd hoe het zit met het gebruik van 2G 🙂 Als je nu een Prepaid simkaart aanschaft, zal je SOS knop gewoon werken!

Reageer